| 
		[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 szyss  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2010,  12:35   [MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Mam pewien problem z moją fofi, mianowicie przez około pół roku zajechały się 3 łożyska na tylnych kołach. Nie wiem jakiej firmy były te łożyska, jednak na pewno nie były to najtańsze. Naprawiał mi to kuzyn, mechanik z przodu łożyska mają się dobrze zrobione na prasie i nic im nie dolega. Jednak tylne znów padły. Podejrzewam że jest to spowodowane zbyt mocnym dokręceniem nakrętki piasty koła. Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. Kupię teraz prawdopodobnie łożyska SKF (chyba że inne w podobnej cenie polecacie??), nowe nakrętki samo kontrujące, jednak chcę to zrobić raz a dobrze, a by nie wymieniać znów po około 3 tys km łożysk.
 
Pytam się więc jak to jest z dokręcaniem tych piast tylnych kół??
 
Dzięki za info i pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Paź 2012,  22:28, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Setka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2010,  14:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W swojim poprzednim samochodzie rowniez mialem ten problem.... moze to wydac sie smieszne, ale pewnego dnia wpadlismy z ojcem na pomysl aby wsadzic lozyska od "Traktora"     ku zdziwieniu jezlilem na tych lozyskach spory kawal czasu i z tego co wiem aktualny wlasciciel nadal na nich jezdzi:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pietrucha24  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2010,  15:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bębny do wymiany. U mnie też tak było. Otwór w bębnie jest wyrobiony i przez to łożyska się wyrabiają szybko. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2010,  19:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szyss napisał/a: | 	 		  | Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. | 	  Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem). | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2010,  22:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio u siebie dokręcałem pneumatem    | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szyss  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  01:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to zrobię tak: kupię te SKF, nowe nakręteczki, dokładnie pooglądam i może pomierzę te bębny, poskładam i dokręcę z tą mocniejszą siłą. Jeśli znów je .... strzeli to nie wiem pogniewam się na fofi i przesiądę się na zawsze do mojej hani;-)
 
Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mikuś  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 32  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2011,  20:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mnie się wydaje że po porostu masz źle wprasowane bieżnie łożysk, przy montażu mogło dojść do uszkodzenia, bądź delikatnie przy kantowało i skrzywiło tą bieżnie | 
             
						
				_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2011,  21:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		   	  | szyss napisał/a: | 	 		  | Czytałem na forum i widzę że jedni mówią iż moment zalecany przez książkę (27Nm) jest zbyt mały. | 	  Jasne że mały, bo ma być od 250 do 290 Nm. Co do łożysk, to nie ma sensu na tym zbytnio oszczędzać, bo będziesz co chwilę wymieniał. Kup SKF i dobrze złóż, a problem zniknie (chyba że masz coś z bębnami albo czopem). | 	  
 
 
to nie przednia piasta, dokrec tak a lozysko rozleci sie mometalnie, ja dokrecalem sila nie przekraczajaca 52 Nm i juz w 3 moich fordach jakos sie nic nie dzieje z tylnymi lozyskami, raz dokrecilem za mocno i wystarczylo 50 km i wymienilem lozyska ponownie     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mikuś  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 32  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2011,  23:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przecież dokręcasz aż  bębnem nie obrócisz, a następnie popuszczasz tyle żebyś mógł swobodnie obrócić bębnem, a nie było wyczuwalnego luzu,
 
 
nakrętka samo kontrująca nie powinna się odkręcić | 
             
						
				_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  05:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               owszem dokrecasz mocniej, nastepnie popuszczasz i dokrecasz z sila podana w ksiazce, 52 Nm. nie zaszkodza z praktyki, nawet jesli zdejmujesz beben ktory jezdzi na aucie 10 lat     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  06:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nowe łożyska założyłem chyba jakieś 2 lata temu, kilka razy zrzucałem bębny, a potem dokręcałem ile wlezie i jakoś nic się nie dzieje. Nie wiem skąd bierzecie tak małe wartości dokręcania, bo ja mam takie jak podaje jackrzec. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  16:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z kazdej dostepnej instrukcji warsztatowej, ksiazki na ten temat i od mechanikow ktorzy sie tym zajmuja na codzien     
 
jakby nie patrzyl, ale producent pojazdu chyba nie podaje nieprawidlowych informacji serwisowych     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  16:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               uszkodzone bębny albo czopy masz jak Ci rąbie łozyska
 
ja jak składałem bębny to dokręciłem sztywnym pokretłem przedłuzonym metrowa rurką i starczyło...    | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  17:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ElGrey, te dane sa z książki "sam naprawiam" i Haynesa. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szyss  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  18:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No więc podsumowując:
 
albo czop, czyli ta ośka koła tylnego, albo złe dokręcanie koła. Tylko jedno pytanie zawieszenie w mk3 (tylne będny) jest identyczne jak w mk4, a tam momenty wynoszą grubo ponad 200nm. Znajomy mechanik co składał mi ostatnio te łożyska powiedział że mocne dokręcenie im nie szkodzi, bo one się spierają jakąś tam swoją częścią, i nie ma prawa ich uszkodzić mocne dokręcenie. W książce sam naprawiam jest podane: "nakrętka osi koła 27nm" a w dodatku: zmiany konstrukcyjne: "moment dokręcania nakrętki piast kół tylnych zmniejszono z 270nm do 235nm (dotyczy wszystkich modeli)". Następnie w autodacie pisze:
 
rear hub 235nm (chyba to jest piasta tylna)
 
Nie wiem ale mi się wydaje że coś z tą osią jest nie tak, choć chętnie wysłucham jeszcze innych podpowiedzi. Sprzedaje ktoś na tym forum takie części specyficzne, jak ta ośka, czop?? heh;-)
 
Pozdro i dzięki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  18:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szyss, bo te 27 Nm to pomyłka - wszedzie jest 270 a od czasu mk5 zmniejszyli na 235 Nm. W mk3 jest tak samo i tak samo zmniejszyli. Zreszta bębny i łozyska są te same i czop praktycznie też (z tym że mk4 ma gwinty zwykłe i nakrętki samoblokujące, a mk3 ma gwint prawy i lewy). ja przykręcisz 230 to zobaczysz że jest dobrze. 27 Nm to można sobie siodełko od roweru przykręcać... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szyss  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2011,  19:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wiec dobrze miałem dokręcone a się rozleciało, heh no to jakie propozycje?? Czop(ośka), tylko bardzo ciężko z dostępnością tego, a po prostu używka nie wchodzi w rachubę, bo nie mam zamiaru co 4 miechy wymieniać łożysk.
 
pozdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  07:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szyss napisał/a: | 	 		  | tylko bardzo ciężko z dostępnością tego | 	  Wcale nie jest tak ciężko, tylko cena nie za bardzo: http://www.ford-esklep.pl...4-bez-ABS-/1638 - akurat teraz nie ma z absem, ale jak napiszesz do sklepu to mogą sprowadzić (chyba że nie masz absu) | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szyss  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 26 Mar 2006 Posty: 22 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Kwi 2011,  16:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie tylko tą jedną znalazłem, cena dość taka wysoka, będę musiał się popytać jeszcze;-)
 
Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gdereck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Maj 2011,  19:28   Kapselki bębna
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Że tak głupio się wtrącę. U mnie przyczyną szybkiego zużycia łożysk było zakładanie starego kapselka do bębna. Mądry mechanik przedziurawił kapsel żeby go zdjąć a potem wsadził z powrotem. Łożysko jak się nagrzało wypluło dziurą smar, złapało wodę i szlag je jasny trafił po paru tysiącach km. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |