| [MK6] Demontaż bębna? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  16:32   [MK6] Demontaż bębna? | 
 |  
               | 
 |  
               | Wie ktoś może jak zdjąć bęben z fiesty mk6? jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? Męczyłem się dzisiaj z godzinę i nic...Pomoże ktoś?   |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011,  09:22, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  17:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | oprocz sruby na osi nie jest niczym przymocowany, poprostu zrobil ci sie rant na bebnie i uniemozliwia zdjecie  ot taka uroda. ja zrobilem sobie sciagacz do tego typu bebnow i mam spokuj
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  17:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | poluźnij tez linke od ręcznego. A potem to dwa mocne śrubokręty i jedziesz
   Tylko ściagaj równo bęben zeby okładzin nie pozrywać.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak, nie ma piasty z tyłu (w sensie jako osobnej) 	  | hawaj napisał/a: |  	  | jest on jakoś przymocowany razem z łożyskiem? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzestsw   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 26 Mar 2011
 Posty: 14
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  20:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | mialem ten sam problem na weekend. Zlamalem szpilke i zeby ja wymienic trzeba sciagnac beben. Po godzinie meczarni dalem sobie spokoj narazie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  20:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak tylko ze u mnie wyglada to zupełnie inaczej , próbowałem podważać sróbokrętami , pukać młotkiem ale nawet nic nie drgnęło. Po tym wszystkim przyszły mi myśli że to jest jakoś sklejone z łożyskiem i nabite jakoś prasą że tak twardo siedzi. Po godzinie bicia młotkiem i młotem 5kg nawet nie drgnęło , potem dałem sobie spokój i wpadłem na forum założyć temat czy ktoś może wie jak to schodzi. Jutro musze coś z tym zrobić bo wieczorem auto zawoze do lakiernika także niemam wyjścia. Czyli u was bęben schodzi bez problemu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  21:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | hawaj, Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,, 
 [ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 22:12 ]
 Więc nie jest tak:
 
 
   
 Tylko tak:
 
 
   
 I żeby zdjąć bęben trzeba odkręcić śrubę (tak ogólnie)
 
 
   
 I wtedy ściągniesz bęben i wysypią Ci się łożyska,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  21:19 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Jak waliłeś tam młotkiem 5kg a nie odkręcałeś dużej centralnej śruby (w samym środku bębna) to pewnie już łożyska masz do wymiany,,, | 
 
 A kto powiedział że nie odkręciłem?? oczywiste ze odkręciłem ale moje zdziwienie było wielkie ze po odkręceniu śruby i popukaniu młotkiem i młotem nawet nie drgnęło!! To jak to wkońcu jest schodzi sam bęben czy bęben razem z łożyskiem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  21:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Jeśli się nic nie zmieniło to razem z łożyskiem,,, jeśli przy próbie ściągnięcia i jednoczesnego obrotu coś trze - to trzeba wyzerować regulator na szczekach by się zeszły, jak nic nie obciera i da się luźno bęben obracać to stawiam że coś nie do końca jest odkręcone jednak,,, | 
 
 Przy obrocie bębnem ewidentnie coś obciera ale nie znam sie na tym az tak bardzo wiec myslaem ze cos wpadlo? jak to regulator wyzerować? jesli zrobie wszystko to bęben bez oporu ma zejsc?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  22:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator   zadnych mlotkow bo bedziesz wymienial i beben i lozyska, podwazanie srubokretami jest dobre ale wowczas jak juz troche sie zsuna, schodzi fatalnie ale ja dalem rade to i kazdy zdejmie, ja sciagacz zrobilem ze zwyklego plaskownika stalowego 3 otwory 2 na szpilki i jeden nagwitowany sruba i juz
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez ElGrey 4 Kwi 2011,  22:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaj   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 20 Sty 2011
 Posty: 158
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2011,  22:03 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ElGrey napisał/a: |  	  | w Mk6 z samoregulatorami nic nie zrobisz bez zdjecia bebna, we wczesniejszych generacjach i owszem, ale tu jest zupelnie inny samoregulator   | 
 
 No to jakim sposobem mam zjdąć ten bęben?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PacMan   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mikołaj
 Wiek: 41
 Dołączył: 19 Kwi 2010
 Posty: 48
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Kwi 2011,  21:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Nie rozbierałem jeszcze bębna w swojej fieście MK6 ale robiłem w poprzednich wersjach i w Escorcie- robiłem to trochę inaczej. Zamiast odkręcać łożysko by zdjąć bęben, odkręcałem całą piastę wraz z bębnem. Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska.
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rogal   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Patryk
 Dołączył: 03 Wrz 2010
 Posty: 75
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PacMan napisał/a: |  	  | Można to zrobić odkręcając cztery śruby od wewnętrznej strony bębna przez co nie trzeba tykać łożyska. | 
 
 Ja tylko dodam że ten sposób jest sprawdzony przez niejednego gracza. Albo odkręcamy od przodu, albo od tyłu.
 |  
				| _________________ 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zdejmowanie od tyłu poza zaletami ze nie ruszamy łożysk i tak dalej ma jedną wadę: trzeba wyciągać czop piasty przez mechanizmy szczęk i tak dalej,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | Darujcie sobie odkręcanie tylnych śrub. Łatwo je [cenzura] i wtedy dopiero rodzi się problem. Znam to z autopsji. Lepiej jest odkręcić centralną śrubę i zdjąć piasto bęben z łożyskami, zrobić co trzeba i założyć później wszystko z powrotem. Łożysk nie trzeba regulować tylko do oporu dokręcić. Przy okazji warto nasmarować łożyska. Polecam smar aktywny firmy Mind (www.mind.pl)   
 
 
  	  | Cytat: |  	  | poprawiłem słownictwo | 
 |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 8 Kwi 2011,  21:03, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jery13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jurek
 Wiek: 64
 Dołączył: 07 Cze 2010
 Posty: 108
 Skąd: Jawor / Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  19:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | W mk 4 miałem problem z hamulcami tylnymi i właśnie demontowałem bębny sposobem 4 śruby z tyłu , żadnych problemów z odkręceniem , tylko trzeba pamiętać żeby linkę od ręcznego poluzować, bo przy ściąganiu bębna czop haczy o dźwignię od ręcznego przy szczęce hamulcowej . |  
				| _________________ Były :
 Syrena 105
 Fiat 126p x 3
 Fiesta Mk2
 Fiesta Mk3 Xr2i
 Fiesta Mk4
 Fiesta Mk6
 Jest :
 Fiesta Mk7
 Fiesta Mk4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |