| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK3] Nierówno chodzi, słaba iskra |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2011,  13:44   [MK3] Nierówno chodzi, słaba iskra | 
 |  
               | 
 |  
               | Pacjent: Ford Fiesta mk3 1.1 gaźnik
 
 Objawy: Nierówno chodzi na luzie, trzęsie się, mrygają lekko kontrolki w rytm pracy silnika.
 
 Świece wymieniłem na nowe ngk, kable również, zmierzyłem napięcia na wtyczce do cewki na zapłonie i jest po 10,5V. Cewkę kupiłem nową (w prawdzie nie wymieniłem ale podmieniłem) i nadal to samo.
 Ogólnie to zdejmując fajki z kabli i przykładając do obudowy termicznej, na 1 i 3 cylindrze jest dobra iskra, na 2 jest bardzo słaba, ale po zdjęciu fajki jest różnica w pracy silnika (prawie gaśnie), tak jak również przy 1 i 2. Na 4 cylindrze też jest baaardzo słaba iskra, podobna do 2 cylindra, ale po zdjęciu nie ma różnicy. Daję do elektryki bo na razie bardziej ciekawi mnie co z tą iskrą niż czemu nie pali na jeden gar, trzeba pewnie będzie komprechę zmierzyć. Nie ma jakiejś wielkiej zamuły na benzynie, normalnie jedzie, tylko gównie chodzi o luz.
 
 Jakieś wskazówki?
 |  
				| _________________ 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Kwi 2011,  09:27, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2011,  14:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | za niskie obroty? |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2011,  19:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | gdyby była wina obrotów niskich, to po zdjęciu czwartej fajki by spadły obroty |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2011,  16:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź kable co dochodzą do cewki - głównie wtyczkę. Wyczyść ją złóż spowrotem. Jak będzie źle, to raczej cewka jest padnięta. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2011,  20:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | cewkę podmieniałem na nową i to samo było, wtyczka czysta raczej, ale spróbuje wyczyścić. Bardziej bym obstawiał kable a dokładniej samego ESCa, tylko nie wiem jak go sprawdzić. Jak mówiłem na wtyczce po 10,5V a to chyba dobra wartość, dlatego już sam nie wiem 
 @EDIT
 a jest możliwe, że napięcia wtyczki na zapłonie są inne niż przy odpalonym silniku?
 |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |