| 
		[MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2011,  11:40   [MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, po założeniu kolektorka z RS2000 jest dziwna akcja. Wygląda to tak:
 
 
Przejeżdżam 10 km normalnie, stanę sobie gdzieś np na światłach, albo na poboczu, silnik chodzi i w pewnym momencie zafaluje do 600 rpm, 1200, 300, 1500, 0. Gaśnie, ale można go bez problemu odpalić. Pochodzi 3 minuty i sytuacja się powtarza. Podczas jazdy da się to wyczuć jak np jadę na 3 biegu bez gazu, auto się toczy i zaczyna szarpać. Jak stanę, to zafaluje i zgaśnie, jak będę jechał kawałek dalej to mija.
 
 
Aha, jest to jedyny objaw, większego spalania nie odczułem, moc w normie, a nawet większa niż zazwyczaj, tylko przez te kilka sekund jak faluje to jest kaszana. Jak mu dodam gazu to nie przestaje falować. Żeby nie zgasł stojąc, muszę trzymać go na obrotach ok. 1200, albo przejechać kawałek.
 
 
Tak jakby przy jakiejś konkretnej temperaturze mu się coś pierniczyło, a jak ominie tą temp to jest ok. Ostatnio zrobiłem sobie testerek i na zgaszonym silniku wyszedł błąd 33 - czyli bodajże czujnik temp cieczy chłodzącej. To byłby mój kandydat, ale oprócz tego myślę, że podczas szarpania się z kolektorem mogłem uwalić sondę lambda, no bo w sumie to jedyna rzecz którą ruszałem. No i po tych rurkach z EGR'u(?) ze starego kolektora został mi jeden przewód podciśnieniowy i nie za bardzo wiem co z nim zrobić.
 
 
Na zapalonym silniku nie umiem użyć testerka bo jest moment, w którym 2 piknięcia są normalne a tuż po nich idzie kilka szybszych i nie wiem jak je policzyć :/ | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 17 Lut 2011,  14:37, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2011,  16:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może być lambda, może też być przepływka.
 
 
Też mi falowały obroty jak miałem walniętą przepływkę, ale odpiętą, po podpięciu gasł na wolnych. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2011,  20:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja nawet mam jedno i drugie (krokowiec i CPP) bo wymieniałem, ale nie potrzebnie. Tylko że nie chciało mi się demontować to już zostało.
 
 
Wymieniałem, ale z powodu innych problemów   
 
 
Freeman, powiem Ci, że u mnie na serwis przyjeżdzały też samochody z podobnymi objawami jak u TomeX500 a po podpięciu komputera wychodziła sonda. Po wymianie wszystko OK. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2011,  20:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sprawdź zaworek w odmie z przodu silnika. Ściągnij wężyk i zaślep paluchem rurkę idącą do kolektora ssącego i sprawdź różnicę. | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2011,  23:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Arkadius napisał/a: | 	 		  | sprawdź zaworek w odmie z przodu silnika. Ściągnij wężyk i zaślep paluchem rurkę idącą do kolektora ssącego i sprawdź różnicę. | 	  
 
 
Chodzi o to pod kolektorem wydechowym? Czyściłem ten zaworek rozpuszczalnikiem :/
 
 
Jeśli chodzi o krokowy, to chyba falowałby cały czas. I tylko by się wahało, a nie raz dwa i gaśnie.
 
 
CPP... no niby też, ale jakoś nie jestem przekonany, bo to powinno przerywać albo dusić w jakimś położeniu przepustnicy. Chciałem sprawdzić dzisiaj miernikiem te parę rzeczy, ale jak mi pokazał 17V na aku to sobie darowałem...
 
 
Co ciekawe: wjechałem dzisiaj do garażu, odpaliłem i czekałem aż zgaśnie. Chodził dość długo, wentylator zdążył się załączyć parę razy, ale nie zgasł. Dopiero jak wyjechałem to poczułem objawy - wrzuciłem drugi bieg, puściłem gaz i szarpało. | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2011,  07:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no właśnie o ten zaworek chodzi. Zaślep rurkę w stronę kolektora ssącego na chwilę i sprawdź różnicę bo objaw mi pasuje. | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2011,  12:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | spróbuj. wkręć w to kolanko śrubkę albo coś i się przejedź tylko uważaj bo może olej ze skrzyni korbowej chlapać. Jak będzie poprawa to wymień ten zaworek | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2011,  13:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nałożyłem na ten metalowy króciec rurkę, zaślepiłem śrubą, na to kolanko od zaworku też śrubkę i jest podobnie, tylko faluje w mniejszym zakresie i nie gaśnie    Ile taki zaworek może kosztować? Szczerze mówiąc planowałem wywalić tą całą puszkę i tylko na uszczelkę dać blaszkę, ale ta puszka jest przymocowana tuż pod termostatem i bez jego zdejmowania nie da się tego odkręcić.
 
 
I czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa? | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BerciQ  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 39  Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arkadius  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Arek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2011,  16:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no mówię o takim zaworze właśnie. Jak to średnio pomogło to chyba warto wymrugać błedy    | 
             
						
				_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 
Blue Fiesta xr1800 - SOLD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomeX500  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 37  Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2011,  22:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No wypiskało czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale nie umiem zrobić diagnozy na chodzącym silniku, nie kumam tego co on tam pika.
 
 
Po tych modach jadąc do pracy zgasł mi... ale teraz jak wracałem to nic, aczkolwiek pod koniec podrózy nie stawałem na żadnych światłach. Jutro sprawdzę lambdę miernikiem.
 
 
Sprawdzałem dzisiaj cpp i wyszły mi dziwne wartości, dwukrotnie wyższe niż w książce. I zauważyłem, że moje cpp jest inne niż w redfordzie. Krokowy niby ma wzorową oporność. 
 
 
[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 17:59 ]
 
Wywaliłem zaślepki z tego zaworku i podłączyłem tak jak ma być, po czym wykręciłem sondę i wkręciłem odpowiednik z RS2000. Póki co wygląda że jest ok, ale jutro zobaczymy.
 
 
Potrząsając moją sondą słychać, że w środku coś lata. Tak ma być?    | 
             
						
				_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
 
 
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Lut 2011,  23:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak cos lata w srodku to sie chyba juz spaprala | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |