| [MK3] "S" - potocznie zwana "ogryzkiem" | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  16:13   [MK3] "S" - potocznie zwana "ogryzkiem" |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. NICK: bartek79 2. IMIĘ: Bartek
 3. MODEL: MK3
 4. WERSJA: S
 5. ROCZNIK: 92
 6. SILNIK: 1,8 16V ->2,0 16V
 7. OPIS AUTA:
 
 Auto kupione 20.06.2010 od mechanika, który dostał je w rozliczeniu za inne auto. Na pierwszy rzut oka przyzwoicie wyglądało. Nie leżeliśmy pod autem nawet 5 minut także nie znaliśmy stanu podwozie – słowa kolegi: „ za takie pieniądze nie ma, co się brudzić, a z blachą jak będzie tragedia też sobie poradzimy” Po przejechaniu się nim pierwszy raz nie byłem jeszcze zdecydowany na zakup – wszystko stukało i pukało w zawieszeniu, strzelało przy skręcaniu i słabo hamowało, tłumik końcowy był dziurawy jak sito i auto bardzo głośno pracowało, – co trzeba przyznać szło jak diabli. I z tego względu podczas powrotu do domu zdecydowaliśmy, że wracamy po fiestę. Samochód zakupiliśmy za bagatela 1400 PLN.
   Nie bardzo byłem w temacie fiest (posiadałem kiedyś eskorta 1,6 90KM 1995r) i nie wiedziałem, co ja kupiłem – fiesta z silnikiem 1,8 zetec – to na pewno jakiś kundel i tak już zostało. Tak naprawdę nie słyszałem o takich dużych silnikach we fiestach prócz XR2 i dzięki kolegom z forum dowiedziałem się, że kupiłem Fiestę S i że nie jest to kundel. Po powrocie do domu i wstępnych (dokładniejszych niż przy zakupie) oględzinach auta z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem przedstawić auto żonie.
  Kobiety jak to kobiety kupują wszystko oczami i nie bardzo (widząc minę) samochodzik się spodobał. Po przejechaniu się nim powiedziała, że tak jakoś głośno chodzi i tak w ogóle w porównaniu do Opla (astra 1,6 z 2000r) to taki „ogryzek” i tak już zostało. 
 
 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 
 a. wizualne:
 umyte i odkurzone w środku
 
 b. mechaniczne:
 wymienione zostały:
 - hamulce przednie,
 - łączniki stabilizatora,
 - krzyżak kolumny kierowniczej,
 - zreanimowany tymczasowo wydech,
 - wykonanie blaszanych mocowań tylnego stabilizatora – stare zardzewiały i się rozpadły.
 
 c. audio:
 wymienione stare radio na jakiegoś pioniera z głośnikami blaupunkt
 
 d. inne:
 - zdemontowane stare kable po alarmie,
 - zdemontowane wnętrze (wykładziny, tylna kanapa, podsufitka, inne niepotrzebne do jazdy elementy wnętrza)
 - od 2 tygodni wyjęty cały zespół napędowy – przygotowanie do „odświeżenia” (czytaj wymiany) elementów blacharskich i ponownego lakierowania budy auta.
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 
 a. wizualne:
 - wymiana zardzewiałych paneli na nowe
 - malowanie + konserwacja
 - felgi Alu 14” od sierry (już są) odświeżone – pomalowane proszkowo na biało
 
 b. mechaniczne:
 - jeżeli będzie potrzeba to wymiana zawieszenia (są jakieś pomarańczowe amortyzatory)
 
 c. audio:
 - na razie zostaje to co jest
 
 d. inne
 
 10. FOTKI AUTA - (zaraz po zakupie)
 
 
           
 [ Komentarz dodany przez: Freeman: Sro Sty 05, 2011 11:14 ]
 Poprawiłem zdjęcia na miniatury. Na przyszłość wstawiaj foty właśnie w formie miniatur.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Freeman 30 Lis 2011,  22:11, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sabaku Kyuu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 33
 Dołączył: 21 Sie 2010
 Posty: 76
 Skąd: Tymbark | KLI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | mina żony się może zmienić jak coś z wyglądem zrobisz ;D a płeć męską oczarujesz wysokimi osiągami ;D
 
 no ale jeśli się ma sporo gotówki to można obie strony zadowolić heh
   
 Autko ładne ;p
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  18:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | S`ki to takie seryjne sleepery  Nikt nie spodziewa się co jest pod maską, bo 95% fiest ma pod maską kosiarki   
 Czeka cie sporo pracy ale trzymamy kciuki żeby wszystko poszło gładko
   
 Brakuje jej tylko przednich halogenów które na 100% były seryjnie. Nie ma czasem podgrzewanej przedniej szyby? Na foto widać że przycisku nie ma, tylko dziura po nim została  :yyy:
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 09 Paź 2010
 Posty: 523
 Skąd: Andrychów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pozazdrościć silnika jakbyś sprzedawał daj znać  Widzę kolejna fiesta Cross Country, coś wysoko siedzi przydałoby się zapodać -40mm |  
				| _________________ Czarna
 Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szyby podgrzewanej to ona raczej nie ma - nie widać żadnych oznak, halogeny będą na 100% - narazie jestem na etapie rozbierania i zastanawianiania się kto to kur..a później złoży. Myślałem o zmianie koloru (nie lubie czerwonego) ale coś mi tak po cichu mówi żeby ją zostawić w orginale 
 Oczywiście niedługo będzie fotorelacja z przebiegu prac.
 
 [ Dodano: Pon Sty 03, 2011 19:03 ]
 
  	  | Intense napisał/a: |  	  | Pozazdrościć silnika jakbyś sprzedawał daj znać  Widzę kolejna fiesta Cross Country, coś wysoko siedzi przydałoby się zapodać -40mm | 
 
 pewnie i to bedzie zmienione jak ją postawie na właściwych kołach - myślałem o oponkach 185/55 ale narazie temat kół i zawiech stoi tzn leży (felgi czekają na opony) - priorytetem jest doprowadzenie blachy do stanu mnie zadowalającego czyli minimum szpachli.
 
 a co do sprzedarzy to jeszcze mnie bardzo nie wkur..ła cobym ją chciał sprzedać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bartek79 napisał/a: |  	  | Szyby podgrzewanej to ona raczej nie ma - nie widać żadnych oznak | 
 Podgrzewanie przedniej ma włącznik nad radiem po prawej - masz tam dziure po przycisku co nie jest normalne, bo jak przycisku nie ma seryjnie to jest zaslepka
  A pytam bo moja seryjnie jest właśnie S`ką i ma pełne wyposażenie, co w S`kach było dość normalne. 
 
  	  | bartek79 napisał/a: |  	  | Myślałem o zmianie koloru (nie lubie czerwonego) ale coś mi tak po cichu mówi żeby ją zostawić w orginale | 
 Zostaw oryginał, nie ma co kombinować.
 
 No i koniecznie jakieś niższe spręzynki, nawet -35mm już da znaczną poprawe.
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dawidoff4   Klubowicz
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Dawid
 Wiek: 42
 Dołączył: 05 Kwi 2009
 Posty: 307
 Skąd: Rakoniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2011,  23:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | autko zajefajne   prawdziwy wilk w owczej skórze
 a miny właścicieli bmw po starcie na światłach bezcenne
   miałem taką, miło wspominam i żałuję że sprzedałem ale sytuację finansową miałem wtedy kiepską
   S by Dawidoff
 |  
				| _________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
   był Citroen Saxo
 był Fiat 126P
 był Nissan Micra K11 SuperS
 był VW Polo 6N2 GTI
 był Seat Arosa
 jest Kia Ceed II Kombi
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kusiu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Adrian
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Mar 2010
 Posty: 282
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2011,  00:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | na glebe z nią, i zostaw czerwiony kolor, czerwone fiesty są najlepsiejsze   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2011,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj porobiłem trochę zaległych fotek. 
 Tutaj juz bez silnika
 
   
 Lewa strona miała nieciekawą przeszłość ...
 
   
 Prawa zresztą też, 0,5 cm szpachli.
 
   
 I trochę wnętrza
 
   
 
   
 I jeszcze wiązka - to co mnie najbardziej przeraża
   
 
   
 A tu taka mała 12T praska do wyciskania i wciskania różnych żeczy
 
   
 i te nieszczęsne drzwi
 
   
 
 I to co dzisiaj wykonane:
 wycięte obydwa przednie błotniki
 
   
   
 i jeszce felga - takich jest 5 szt
 
   
   
 i wstępne mycie skrzyni biegów
 
   
 no i silnik - ten płyn do mycia silników i takich tam - polecam
 
   
   
 Została zdemontowana prawie cała komora silnika - została tylko maglownica.
 
 [ Komentarz dodany przez: Freeman: Sro Sty 05, 2011 11:15 ]
 Poprawiłem zdjęcia na miniatury. Na przyszłość wstawiaj foty właśnie w formie miniatur.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Sty 2011,  11:10, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bezimienny   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 34
 Dołączył: 21 Mar 2010
 Posty: 1185
 Skąd: Torzym/ZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2011,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Grubo, widze że szykuje sie super fiesta. 
 P.S fajne felgi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | madek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Kuba
 Dołączył: 23 Kwi 2006
 Posty: 1755
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2011,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podoba mi się droga którą obrałeś  zazdraszczam warunków do wybebeszania auta   
 Ps. Popraw fotki w pierwszym poscie zeby byly pionowo, bo temat sie rozjeżdża
 |  
				| _________________ była sobie RS`ka...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kusiu   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Adrian
 Wiek: 35
 Dołączył: 28 Mar 2010
 Posty: 282
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2011,  22:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kozak fele   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  00:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten środek do mycia "DIMER" jest genialny, sam go stosuję, nie tylko do mycia silników   Swego czasu myłem nim ciężarowe i nawet najgorszy syf schodził.
 
 Co do Fiesty to robisz ją gruntownie, podoba mi się takie podejście.
 Życzę powodzenia w dalszej walce
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Odbudowa" dopiero rozpoczęta. Kiedy będzie ukończona? - zależy od dostępnego czasu no i $. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mikuś   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Michał
 Wiek: 32
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 53
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  10:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | tadzias,  jak ten preparat zachowuję się na lakierze ?? 
 widze praca wree, pięknie, powoli do przodu
 |  
				| _________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mikuś napisał/a: |  	  | tadzias, jak ten preparat zachowuję się na lakierze ?? | 
 
 nie robi nic z lakierem pod warunkiem, że spłukujesz go mocnym strumieniem z Karchera, jeśli będziesz spłukiwał zwykłym wężem ogrodowym to Ci lakier zmatowieje ponieważ środek wciąż będzie na powłoce, może też być tak, że Ci klar zejdzie
 
 osobiście stosuję ten środek już dobre 5 lat i na razie na żadnym z samochodów nie ma po nim ubytków lakierniczych, ani na lakierach akrylowych ani na metalikach
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 09 Paź 2010
 Posty: 523
 Skąd: Andrychów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  18:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Felgi cyc malina. Co do auta sam mam teraz tak auto wyrozbierane   |  
				| _________________ Czarna
 Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i dzisiejsza praca: 
 Buda ogołocona ze zbiornika - troche w odwrotnej kolejności - bhp!!!
 
   
 Bardzo zły stan dolnego wzmocnienia - podłużnicy
 
   
 Ogołocony środek z deski i całej elektryki
 
   
 Efekty poprzednich napraw po kolizji w przód prawy po usunięciu basy bitumicznej
 
   
 Lewa strona podłogi troche lepsz ale jest co robić
 
   
 I jeszcze ogólny zarys ...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzysiek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: SuperS
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Krzysiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 09 Paź 2010
 Posty: 523
 Skąd: Andrychów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2011,  23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba przyznać kolego że auto rozebrałeś konkret no ale widać że będziesz miał z nią trochę do roboty. Sam się cieszę że moja Fiesta nie ma podłogi do robienia tylko miała rudą na pasach tył i przód. Nie pozostaje nic jak życzyć powodzenia w pracy   |  
				| _________________ Czarna
 Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek79   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 46
 Dołączył: 20 Cze 2010
 Posty: 31
 Skąd: Lubartów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Sty 2011,  20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wielu konsultacjach zapadła decyzja ze buda będzie piaskowana, oczywiście nie cała z uwagi że są miejsca takie jak dach których nie ma potrzeby ruszać. Komora silnika, tylnie błotniki - ranty szerokości 10 cm, podłoga przód, przednie boczne fartuchy (części które są widoczne po wycięciu błotników) no i cała podłoga od spodu. Z uwagi na pogodę temat odciągnie się trochę. Będzie czas na zebranie trochę brakujących, zniszczonych części, dalsze zabiegi kosmetyczne z skilnikiem i skrzynią, fotelami. Trzeba będzie się rozejrzeć za przednią podgrzewaną szybą, wspomnianymi wcześniej halogenami no i tylnym siedziskiem kanapy w której pierd..lona mysza zrobiła dziurę. 
 
 
 
  Bardzo mile widziane uwagi związane z odświerzeniem "S"   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |