Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:09
Silnik 1300 mk1 a inne fordy
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lis 2010, 00:57   

mk1/2 valencia 1.0 1.1 to to samo (różny skok tłoka uzyskany wałem itp) podparty w 3 miejscach
mk1 kent 1.3 1.6 to to samo jak wyżej blok jest dokładnie ten sam różni się wałem, podparty w 5 piejscach

w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach

rozjaśniłem?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
DANIEL mk1 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Myczków
Wysłany: 13 Lis 2010, 17:17   

Mała poprawka
mk1 kent 1.3 1.6 posiada blok o takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:02   

DANIEL mk1 napisał/a:
takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci


coś mi się wydaje, że przeczysz sam sobie :p
kent crossflow z mk1 jest dłuższy od valencii (a raczej na odwrót, to valencia jest krótsza) właśnie przez zmiany konstrukcyjne, m.in. polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg :yyy:

generalnie valencia jest bardziej delikatna, mniej odporna na większe wysilenia i zwiększanie obrotów użytecznych..

szkoda, że rodzina kenta się skiepściła przez lata,
pamiętajmy, że na blokach crossflow powstawały BDA i kolejne...
natomiast całe szczęście, że częściowo schedę po kencie przejął zetec, to też bardzo udane, lekkie i podatne na tuning silniki

[EDIT]

Sorry Daniel, przeczytałem jeszcze raz Twój post i zrozumiałem o co Ci chodzi ;)
generalnie racja, konstrukcja bloku valencii i crossflowa opiera się na tych samych założeniach, ale jednak jest to inny blok, zmodyfikowany, krótszy,
poza tym różnice były w głoicach i układzie korbowo-tłokowym...
valencia ma zwykły układ z tłokami o płaskich denkach i komorą spalania w głowicy,
natomiast kent ma płaską głowicę i wklęsłe tłoki :piwkowanie:
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
Ostatnio zmieniony przez Flonder 13 Lis 2010, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:12   

Laskosz napisał/a:
w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
no to teraz zgupiałem czyli co moja valencia co siedzi w aucie to nawet nie 1.3 tylko 1.1 ?

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 19:13 ]
Flonder napisał/a:
polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg
chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Flonder 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:18   

van81 napisał/a:
chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory


nie, dobrze napisałem, to kent crossflow był wcześniej, a valencia to przeprojektowany, odchudzony crossflow

kent nie ma dołożonych panewek, tylko valencia została o 2 zubożona

a Twój to 1.3, ale już nie pamiętam z czego (hcs z mk3 albo z escorta??? trza by się sahara zapytać)... musimy się spotkać i pogadać na żywca, to pogadamy,
_________________
Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:26   

Czepiacie się, przecież napisał ze to taki sam blok tylko dłuższy, to tak samo jak CVH to taki sam OHV tylko z wałkiem w głowicy :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DANIEL mk1 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Myczków
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:35   

Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika :)
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:52   

DANIEL mk1 napisał/a:
Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika :)
to jest ford wychodzą cuda
właśnie to dekodujemy z diodą

powiem że temat dla mnie będzie ważny bo muszę mieć w papierach i w aucie wszystko według numerów itd chcąc dążyć do ori
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:04   

Sprawdź numer silnika z numerem budy - jak jest ori to się będzie pokrywał,,, podaj kod motoru.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:14   

numer nadwozia powinien mieć końcówkę taką jak silnik ale już w dowodzie(mam stary dowód z podanym nr.silnika) to końcówka jest całkiem inna niż numer silnika
oczywiście silnik był zmieniony bo popatrzcie :
mój silnik

poprzedni silnik po po poprzedniego właściciela


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:24   

No kurde ja się właśnie posiłkowałem starymi fotami i kombinuje a tu jak na dłoni widać - zdecydowanie nie kent :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:54   

i stąd właśnie ten temat.
dowiedziałem się że nie mam kenta
że kent jest taki a nie inny. Laskocz dobrze myślał z tymi świecami aby z zewnątrz rozróżnić kenta ale po przestudiowaniu zdjęć stwierdzam że świece muszą być w kencie tak ustawione \/ \/
wiem też już że bliźniacze silniki z aut RWD typu escort mk2, kapeć itp. ma kilka rzeczy które znacząco utrudniają zamontowanie tego w fieście czyli : nie ma mocowania na boczną poduszkę, inna pompę wody, inna obudowę rozrządu, wał ma dalej posadzone koło pasowe,
inna miska

tak więc poszukuje ori kenta 1.3 i tyle, valencia wyleci a jeśli nie znajdę kenta to mk1 dostanie silnik "wieś tańczy i śpiewa"
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Lis 2010, 23:46   

tak patrzałem po tych fotach i tak ten silnik co masz to 1.1 z mk1 bądź mk2 nie wiem które miały taką puche filtra ale chyba nie mk1
kol wydechowy masz jak w mk1 jak i odma np

na drugim zdjęciu wybitnie widać kenta

co do usytuowania świec to rzeczywiście posrało mi sie :yes:

Van nie masz silnia do ściwery?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
DANIEL mk1 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Myczków
Wysłany: 14 Lis 2010, 00:47   

Do Van81
Jakieś 2 3 miesiące temu na allegro pojawiło się ogłoszenie z silnikiem którego szukasz
Rzekomo był to silnik fabrycznie nowy ! bez osprzętu cena wynosiła wtedy 2000 zł
ogłoszenie pojawiło się tylko raz
Nazwa sprzedającego to Auto_Ford kom. 601-96-57-58
Więc można się skontaktować i popytać czy jeszcze posiada ten silnik

Silniczek na eBayu
eBay
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Lis 2010, 02:54   

moim zdaniem to ori silnik . Inaczej by nikt nie wsadził dekla ze skośnym wlewem bo dekle od 1.1 są mniejsze . jutro ci zrobie fotki głowicy od 1.3 i bloku to sobie popatrzysz .
Swoją drogą masz prawie w 100% oryginalne 1300S w niezłym stanie . Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2010, 08:24   

diodalodz napisał/a:
moim zdaniem to ori silnik
Który, ten na drugiej fotce tak, problem w tym że nieaktualna jest,,,,

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:25 ]
diodalodz napisał/a:
Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas :)
To prawda, dziura na to była w każdej fieście zakładane było tylko przy kentach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sachar 

Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Gru 2010, 10:29   

Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości co do silnika stwierdzam, że jest to valencia 1.3 z escorta 1985. Wyszło przy dobieraniu części przy wymianie uszczelki pod głowicą, a konkretnie przy dobieraniu uszczelki pokrywy zaworów - tylko od tego modelu podchodziła. Zrobiłem na nim ze 20 tys. bez problemów, jedynie przy wkręcaniu go powyżej 3 tys. wypluwał olej każdym otworem technologicznym (głównie przez bagnet) Niestety ze względu na to że jest to właśnie valencia, zabawa z nim nie ma sensu. Jedyne co do niego znalazłem to wałek pipera, albo kenta, ale już kolektor dolotowy pod poziome gaźniki to rzecz nieosiągalna, więc nic sensownego z niego nie da się zrobić.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 29 Gru 2010, 14:27   

Laskosz napisał/a:
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach

rozjaśniłem?


Napewno NIE. !,3 ma 5 podpór a 1,1 ma 3 podpory.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:50   

Marcinowaty, poka foty tego silnika bo może masz zeswapowanego kenta ;/
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 3 Sty 2011, 17:22   

W związku z pytaniami o gaźnik - ten sam gaźnik co Fiesta Mk1 z silnikiem kent (gaźniki Weber 32/34 DFT w 1.3 i 1.6 różniły się tylko innymi dyszami) .... Ten Weber był stosowany też w Escorcie Mk3 - 1,3 i 1,6 ... charakterystyczne jest elektryczne ssanie na bimetal z wystającą śrubką na kabelek ....

Bardzo podobny gaźnik jest w XR2 Mk2 ... spora część osprzętu czy membran pasuje...


Escort Mk1 i Mk2 miał zupełnie inne gaźniki 2v ....
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Kawały i inne dowcipy...
Bez obrazków i filmików...
Zhang Hyde-Park 1040 5 Wrz 2018, 14:03
diska
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.