Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:09 |
Silnik 1300 mk1 a inne fordy |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 00:57
|
|
|
mk1/2 valencia 1.0 1.1 to to samo (różny skok tłoka uzyskany wałem itp) podparty w 3 miejscach
mk1 kent 1.3 1.6 to to samo jak wyżej blok jest dokładnie ten sam różni się wałem, podparty w 5 piejscach
w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6
mk3 1.1 1.3 to samo na 3 podporach
rozjaśniłem? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DANIEL mk1
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 17:17
|
|
|
Mała poprawka
mk1 kent 1.3 1.6 posiada blok o takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci |
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:02
|
|
|
DANIEL mk1 napisał/a: | takiej samej konstrukcji jak Valencia jednak to nie jest ten sam blok gdyż jest on dłuższy od Valenci |
coś mi się wydaje, że przeczysz sam sobie :p
kent crossflow z mk1 jest dłuższy od valencii (a raczej na odwrót, to valencia jest krótsza) właśnie przez zmiany konstrukcyjne, m.in. polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg :yyy:
generalnie valencia jest bardziej delikatna, mniej odporna na większe wysilenia i zwiększanie obrotów użytecznych..
szkoda, że rodzina kenta się skiepściła przez lata,
pamiętajmy, że na blokach crossflow powstawały BDA i kolejne...
natomiast całe szczęście, że częściowo schedę po kencie przejął zetec, to też bardzo udane, lekkie i podatne na tuning silniki
[EDIT]
Sorry Daniel, przeczytałem jeszcze raz Twój post i zrozumiałem o co Ci chodzi
generalnie racja, konstrukcja bloku valencii i crossflowa opiera się na tych samych założeniach, ale jednak jest to inny blok, zmodyfikowany, krótszy,
poza tym różnice były w głoicach i układzie korbowo-tłokowym...
valencia ma zwykły układ z tłokami o płaskich denkach i komorą spalania w głowicy,
natomiast kent ma płaską głowicę i wklęsłe tłoki |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
Ostatnio zmieniony przez Flonder 13 Lis 2010, 19:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:12
|
|
|
Laskosz napisał/a: | w mk2 nie było już 1.3 ohv tylko cvh jak i 1.4 i 1.6 | no to teraz zgupiałem czyli co moja valencia co siedzi w aucie to nawet nie 1.3 tylko 1.1 ?
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 19:13 ]
Flonder napisał/a: | polegające na "odchudzeniu" kenta z 2 podpór, panewek i innych "zbędnych" kg | chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Flonder
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:18
|
|
|
van81 napisał/a: | chyba coś na odwrót napisałeś bo kent ma dołożone 2 podpory |
nie, dobrze napisałem, to kent crossflow był wcześniej, a valencia to przeprojektowany, odchudzony crossflow
kent nie ma dołożonych panewek, tylko valencia została o 2 zubożona
a Twój to 1.3, ale już nie pamiętam z czego (hcs z mk3 albo z escorta??? trza by się sahara zapytać)... musimy się spotkać i pogadać na żywca, to pogadamy, |
_________________ Fiesta Mk1 1.1S - TaśTaś
Capri MkIII 2.0 ( T - in progress)
Granada 2.3 (będzie COŚ) - Lodówka
Sierra Mk1 `83 2.0T
Anglia 101e Deluxe 1172 - Smerfetka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:26
|
|
|
Czepiacie się, przecież napisał ze to taki sam blok tylko dłuższy, to tak samo jak CVH to taki sam OHV tylko z wałkiem w głowicy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DANIEL mk1
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:35
|
|
|
Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 19:52
|
|
|
DANIEL mk1 napisał/a: | Najprościej chyba sprawdzić po kodzie silnika | to jest ford wychodzą cuda
właśnie to dekodujemy z diodą
powiem że temat dla mnie będzie ważny bo muszę mieć w papierach i w aucie wszystko według numerów itd chcąc dążyć do ori |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 20:04
|
|
|
Sprawdź numer silnika z numerem budy - jak jest ori to się będzie pokrywał,,, podaj kod motoru. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:14
|
|
|
numer nadwozia powinien mieć końcówkę taką jak silnik ale już w dowodzie(mam stary dowód z podanym nr.silnika) to końcówka jest całkiem inna niż numer silnika
oczywiście silnik był zmieniony bo popatrzcie :
mój silnik
poprzedni silnik po po poprzedniego właściciela
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:24
|
|
|
No kurde ja się właśnie posiłkowałem starymi fotami i kombinuje a tu jak na dłoni widać - zdecydowanie nie kent |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 21:54
|
|
|
i stąd właśnie ten temat.
dowiedziałem się że nie mam kenta
że kent jest taki a nie inny. Laskocz dobrze myślał z tymi świecami aby z zewnątrz rozróżnić kenta ale po przestudiowaniu zdjęć stwierdzam że świece muszą być w kencie tak ustawione \/ \/
wiem też już że bliźniacze silniki z aut RWD typu escort mk2, kapeć itp. ma kilka rzeczy które znacząco utrudniają zamontowanie tego w fieście czyli : nie ma mocowania na boczną poduszkę, inna pompę wody, inna obudowę rozrządu, wał ma dalej posadzone koło pasowe,
inna miska
tak więc poszukuje ori kenta 1.3 i tyle, valencia wyleci a jeśli nie znajdę kenta to mk1 dostanie silnik "wieś tańczy i śpiewa" |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 23:46
|
|
|
tak patrzałem po tych fotach i tak ten silnik co masz to 1.1 z mk1 bądź mk2 nie wiem które miały taką puche filtra ale chyba nie mk1
kol wydechowy masz jak w mk1 jak i odma np
na drugim zdjęciu wybitnie widać kenta
co do usytuowania świec to rzeczywiście posrało mi sie
Van nie masz silnia do ściwery? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DANIEL mk1
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: Myczków
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 00:47
|
|
|
Do Van81
Jakieś 2 3 miesiące temu na allegro pojawiło się ogłoszenie z silnikiem którego szukasz
Rzekomo był to silnik fabrycznie nowy ! bez osprzętu cena wynosiła wtedy 2000 zł
ogłoszenie pojawiło się tylko raz
Nazwa sprzedającego to Auto_Ford kom. 601-96-57-58
Więc można się skontaktować i popytać czy jeszcze posiada ten silnik
Silniczek na eBayu
eBay |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 02:54
|
|
|
moim zdaniem to ori silnik . Inaczej by nikt nie wsadził dekla ze skośnym wlewem bo dekle od 1.1 są mniejsze . jutro ci zrobie fotki głowicy od 1.3 i bloku to sobie popatrzysz .
Swoją drogą masz prawie w 100% oryginalne 1300S w niezłym stanie . Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 08:24
|
|
|
diodalodz napisał/a: | moim zdaniem to ori silnik | Który, ten na drugiej fotce tak, problem w tym że nieaktualna jest,,,,
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:25 ]
diodalodz napisał/a: | Masz nawet chwytak powietrza a to już rarytas | To prawda, dziura na to była w każdej fieście zakładane było tylko przy kentach,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Sachar
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 46 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 58 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Gru 2010, 10:29
|
|
|
Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości co do silnika stwierdzam, że jest to valencia 1.3 z escorta 1985. Wyszło przy dobieraniu części przy wymianie uszczelki pod głowicą, a konkretnie przy dobieraniu uszczelki pokrywy zaworów - tylko od tego modelu podchodziła. Zrobiłem na nim ze 20 tys. bez problemów, jedynie przy wkręcaniu go powyżej 3 tys. wypluwał olej każdym otworem technologicznym (głównie przez bagnet) Niestety ze względu na to że jest to właśnie valencia, zabawa z nim nie ma sensu. Jedyne co do niego znalazłem to wałek pipera, albo kenta, ale już kolektor dolotowy pod poziome gaźniki to rzecz nieosiągalna, więc nic sensownego z niego nie da się zrobić. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:50
|
|
|
Marcinowaty, poka foty tego silnika bo może masz zeswapowanego kenta |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
MikeB4
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 226 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 17:22
|
|
|
W związku z pytaniami o gaźnik - ten sam gaźnik co Fiesta Mk1 z silnikiem kent (gaźniki Weber 32/34 DFT w 1.3 i 1.6 różniły się tylko innymi dyszami) .... Ten Weber był stosowany też w Escorcie Mk3 - 1,3 i 1,6 ... charakterystyczne jest elektryczne ssanie na bimetal z wystającą śrubką na kabelek ....
Bardzo podobny gaźnik jest w XR2 Mk2 ... spora część osprzętu czy membran pasuje...
Escort Mk1 i Mk2 miał zupełnie inne gaźniki 2v .... |
_________________ Ford never die, they just get harder to find.
|
|
|
|
|
|