Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: alternator, ladowanie, mk3

[MK3] Regeneracja alternatora BOSCH - części
Autor Wiadomość
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Lis 2010, 19:27   

JoeMix napisał/a:
Oj ma i to wiele, im niższy bieg tym mniej prądu ciągnie,,, i tym mniejszy spadek napięcia powoduje,,,
Nie! Po prostu mniejszy prąd idzie na silnik, a różnicę "łyka" opornik. Dlatego jest taki duży i na drodze powietrza, bo się grzeje. Są dwa oporniki jeden większy drugi trochę mniejszy, a na trzecim biegu dmuchawa idzie bezpośrednio. Jutro podłączę amperomierz i sprawdzę. Wiadomo, nieznaczne różnice mogą być, ale nieodczuwalne.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2010, 23:33   

jackrzec napisał/a:
a różnicę "łyka" opornik.
Opornik stanowi jak nazwa wskazuje opór dla przepływającego prądu, a ten jest jak woda w kranie, jak przykręcisz kran to nie jest tak ze w rurze woda płynie szybko a resztę bierze na siebie kran i tam płynie wolno, tylko w całym układzie od źródła do kranu płynie tyle ile jest w kranie ustawione,,, to co piszesz się tyczy napięcia,,, bo spada na odbiorniku, a pozostałą część się odkłada na rezystorze (dlatego diody na 1,2V trzeba z rezystorem łączyć, wtedy 1,2V jest na diodzie a reszta na rezystorze, a przez całość płynie prąd 0,02A (jeśli jest dobrze dobrany rezystor) czyli jak ciśnienie wody ,,, przed kranem jest duże a za kranem już jest małe,,, ale upływ wody wszędzie taki sam, bo inaczej by rury rozerwało :)

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 16:37 ]
Z racji że mam w domu wentylator chłodnicy zmontowany z zasilaczem i regulatorem mocy zrobiłem teścik,,, najniższy bieg lekko ponad 1A pełna moc 3,4A do tego w chwili rozruchu ponad 4A,,, filmik trochę ciemny ale myślę ze będzie widać,,, http://w252.wrzuta.pl/film/7Aebv37XPIw/mov04179
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 14 Lis 2010, 18:09   

Rezystor nie ogranicza napięcia tylko prąd. Dlatego jest tak jak piszesz
Kod:
dlatego diody na 1,2V trzeba z rezystorem łączyć, wtedy 1,2V jest na diodzie a reszta na rezystorze, a przez całość płynie prąd 0,02A
i właśnie na tym rezystorze jest ten prąd tracony (głównie w postaci ciepła), a tak czy siak prąd pobierany ze żródła jest większy niż by brała sama dioda (bo reszta jest na rezystorze).

Co do tego kranu. To jeśli średnica rury była by tyle mniejsza i ten kran dławi, to wtej rurze ciśnienie było by takie same jak w tej przed kranem. Właśnie na tej zasadzie działa Karcher...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2010, 19:55   

Ciśnienie wody=Napięcie, Upływ wody=Prąd,,, więc jakie byś rury nie brał i jakie byś w nich nie maił ciśnienie to jeśli z kranu będzie lecieć litr wody na minute to ze zbiornika wody będzie znikać litr wody na minutę, jak zakręcisz kran na pół litra na godzinę,,, to ze zbiornika zniknie pól litra w godzinę - nie mniej nie więcej.

wiec dalej stoję przy swoim że nie masz racji i że im dmuchawa ma niższy bieg włączony tym mniej prądu pobiera,,, tym bardziej ze mam filmik na potwierdzenie :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przyklejony: EMCARS - części i akcesoria do Waszych samochodów
Sprawdzona firma
mikolaj_r Firmy współpracujące z FKP 0 7 Lip 2010, 22:45
mikolaj_r
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.