[MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę |
Autor |
Wiadomość |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 19:23
|
|
|
pawel182 napisał/a: | Parzych napisał/a: | pawel182 napisał/a: | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika. | Nie byłbym tego taki pewien... |
Uzasadnij swoja wypowiedź tylko bez gdybania Pokaż przekaźnik | Nie miałem zamiaru się spierać, tylko tak podpowiada logika, żeby się styki w przełącznikach nie przepalały to trza przekaźnik...
Pokazałeś nam kawałek schematu, to może byłbyś taki miły i go nam opisał...
Żółte - bezpiecznik?
Zielone - ?
Czerwone - włącznik? |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:17
|
|
|
Nie no a co tu opisywać,,,
F50 - Bezpiecznik
N120 - Włącznik świateł przeciwmgielnych przednich/tylnych
E42, E43 - Światła przeciwmgielne przednie
E9 - Światło przeciwmgłowe tylne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 21:03
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie no a co tu opisywać,,,
F50 - Bezpiecznik
N120 - Włącznik świateł przeciwmgielnych przednich/tylnych
E42, E43 - Światła przeciwmgielne przednie
E9 - Światło przeciwmgłowe tylne |
Dokładnie jak kolega JoeMix opisał.
Można tylko szczegółowiej dodać odnośnie włącznika N120. Włącznik halogenów jest 3 pozycyjny.
1pozycja - pokrętło wciśnięte (halogeny wyłączone)
2pozycja - pokrętło wyciągniete raz (palą się tylko przednie halogeny)
3pozycja - pokrętło wyciągniete dwa razy (palą się przednie i tylny halogen) |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 23:50
|
|
|
Zrobię to tak jak poprawił JoeMix, wydaje mi się że to jest dobrze, chyba że ktoś ma jakieś zastrzeżenia.
Rzeczą nad którą myślę to jak podłączyć to do akumulatora... naprawde pod klemy ? |
_________________
Moja Fiesta MK6... |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 18:14
|
|
|
pawel30w napisał/a: | Zrobię to tak jak poprawił JoeMix, wydaje mi się że to jest dobrze, chyba że ktoś ma jakieś zastrzeżenia.
Rzeczą nad którą myślę to jak podłączyć to do akumulatora... naprawde pod klemy ? |
Daj jeszcze diode zabezpieczającą przekaźnik. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 19:46
|
|
|
pawel182 napisał/a: | Daj jeszcze diode zabezpieczającą przekaźnik. | A to po co i w jaki sposób chcesz ją tam włączyć,,,
pawel30w, Zrób sobie ładnie wszystko w komorze, przyczep gdzieś przekaźnik (może być na dole przy halogenach) stamtąd masz niedaleko do rozrusznika gdzie jest dostępne +12V na grubym zazwyczaj czerwonym przewodzie... do wewnątrz sobie pociągnij jeden kabelek na który jak podasz 12V to się halogenki zaświecą... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 20:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | pawel182 napisał/a: | Daj jeszcze diode zabezpieczającą przekaźnik. | A to po co i w jaki sposób chcesz ją tam włączyć,,, |
Diodę włącza się równolegle do cewki przekaźnika w kierunku zaporowym.
Dioda zabezpiecza styki przekaźnika przed przepięciami występującymi w momencie włączania i wyłączania.
PS.oczywiście nie mówimy o diodzie LED tylko prostowniczej
JoeMix napisał/a: | pawel30w, Zrób sobie ładnie wszystko w komorze, przyczep gdzieś przekaźnik (może być na dole przy halogenach) stamtąd masz niedaleko do rozrusznika gdzie jest dostępne +12V na grubym zazwyczaj czerwonym przewodzie... do wewnątrz sobie pociągnij jeden kabelek na który jak podasz 12V to się halogenki zaświecą... |
Szczerze - odradzam. W mk6 nie ma żadnej osłony silnika od dołu i praktycznie wszystko będzie narażone na kontakt z wodą, błotem i wogóle. Ja bym proponował instalowac wszystko wewnątrz w okolicach skrzynki bezpieczników. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 20:10
|
|
|
pawel182 napisał/a: | Diodę włącza się równolegle do cewki przekaźnika w kierunku zaporowym.
Dioda zabezpiecza styki przekaźnika przed przepięciami występującymi w momencie włączania i wyłączania. | Ty czytasz co piszesz, Diodę się włącza w cewkę a zabezpiecza ona styki? Diodę się wpina równolegle z cewką jak piszesz ale zabezpiecza ona nie styki przerywacza ale obwód elektroniczny sterujący cewką (jak wyłączasz przekaźnik, to zanikające pole magnetyczne generuje bardzo wysokie napięcie na cewce (tak samo działa cewka zapłonowa)) i żeby np. sterujący cewką tranzystor się nie sfajczył to się właśnie wpina diodę gasząca która to bierze na siebie - nie ma tu elektroniki dioda jest zbędna... pawel182 napisał/a: | W mk6 nie ma żadnej osłony silnika od dołu i praktycznie wszytsko jest narażone na kontakt wody, błota i wogóle. | W mk1 jest tak samo i nic złego się od wielu lat nie dzieje,,, a mam tam przekaźniki od wszystkich świateł z przodu + wentylatory na chłodnicy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 21:50
|
|
|
JoeMix napisał/a: | pawel182 napisał/a: | Diodę włącza się równolegle do cewki przekaźnika w kierunku zaporowym.
Dioda zabezpiecza styki przekaźnika przed przepięciami występującymi w momencie włączania i wyłączania. | Ty czytasz co piszesz, Diodę się włącza w cewkę a zabezpiecza ona styki? Diodę się wpina równolegle z cewką jak piszesz ale zabezpiecza ona nie styki przerywacza ale obwód elektroniczny sterujący cewką (jak wyłączasz przekaźnik, to zanikające pole magnetyczne generuje bardzo wysokie napięcie na cewce (tak samo działa cewka zapłonowa)) i żeby np. sterujący cewką tranzystor się nie sfajczył to się właśnie wpina diodę gasząca która to bierze na siebie - nie ma tu elektroniki dioda jest zbędna.... |
Gdybyś był w połowie taki inteligentny jak jesteś natrętny....
Najpierw wywalasz oczy dziwiąc się po co daje się diode zabezpieczjąca i jeszcze pytasz jak ją podłączyć - czyli znajomość tematu widać na odległość a później zasypujesz jakimis teoriami z książki....:)
Dioda powoduje szybkie wyłączenie przekaźnika gdy zanika napięcie na jego cewce. A teraz zastanów sie co by się działo na stykach gdy przepływa przez nie duży prąd a napięcie na cewce zanika powoli...? Podpowiem Ci - mogło by powstać iskrzenie pomiędzy stykami (łuk elektryczny).
Z doświadczenia powiem Ci że w przekaźnikach rzadko kiedy psują się same cewki (pod warunkiem że zasilane są napięciem takim jakie przewidział producent). Najczęstsze usterki przekaźników to właśnie poprzepalane styki. Bardzo dobrze to widać i gołym okiem na przekaźnikach które mają przezroczystą obudowę. Jak chcesz to Ci moge nawet przynieść z firmy i wysłac kilka przekaźniczków 12V DC z takimi objawami i sam zobaczysz że cewka im nadal dobrze działa ale styki nie przewodzą.
Zreszta poczytaj sobie dowolnu datesheet i sam zobaczysz że każdy producent podaje żywotność przekaźnika w postaci ilości cykli które moga przepracowac styki.
Gdybyś miał dalsze swoje widzi misie to odsyłam do książek bo szkoda zaśmiecac to forum. Ewentualnie proponuje zalogowac sie na forum elektronicznym/elektrycznym tam możesz produkowac się dowoli w tematach elektrycznych a puki co możemy spokojnie poczekać na relacje autora tego tematu odnośnie swoich modyfikacji.
JoeMix napisał/a: | W mk1 jest tak samo i nic złego się od wielu lat nie dzieje,,, a mam tam przekaźniki od wszystkich świateł z przodu + wentylatory na chłodnicy. |
OK - nie twerdziłem, że nie można. Trzeba tylko pamiętać aby wszystko dobrze zabezpieczyc przed działeniem warunków atmosferycznych. Zreszta miejsce to juz sobie autor wątku pewnie sam wybierze jak mu bedzie lepiej pasować
Pozdrawiam |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2010, 05:32
|
|
|
pawel182 napisał/a: | Najpierw wywalasz oczy dziwiąc się po co daje się diode zabezpieczjąca i jeszcze pytasz jak ją podłączyć - czyli znajomość tematu widać na odległość a później zasypujesz jakimis teoriami z książki....:) | Nie z książki tylko z własnej praktyki,,, wiem co to dioda gasząca i nigdy jej nie stosowałem w elektryce (w elektronice owszem) i nigdy nic złego się ze stykami przerywacza nie działo,,, to znaczy przekaźniki założone 12 lat temu dobrze działają do dziś. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pawel30w

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne
|
Wysłany: 11 Lis 2010, 22:14
|
|
|
Zrobiłem bez tej diody już nie chciałem kombinować... może nie zepsuje się za mojej kadencji posiadania Fiestki
Przekaźnik podłączyłem niedaleko lewego kanału wentyl. (oczywiście za deska rozdzielczą).
Do tego ręcznego przełącznika dołączyłem sobie jeszcze diodkę LED. Sygnalizuje ona kiedy włączone są przeciwmgłowe.
Wszystko działa jak najlepiej, przekaźnik pięknie pyka...
Dzięki JoeMix i pawel182 za pomoc Konkurencja rodzi najlepsze pomysły
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
Moja Fiesta MK6... |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 12:57
|
|
|
good job |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 20:36
|
|
|
A czy czasem halogeny nie mają się świecić dopiero po włączeniu swiateł mijania? Do tej pory tak było (chyba że przepisy się zmieniły, a ja jestem do tyłu). Wy tu piszecie o prądzie bezpośrednio z aku - nigdy w życiu tak nie było i wątpię żeby kiedykolwiek było. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2010, 23:26
|
|
|
jackrzec napisał/a: | A czy czasem halogeny nie mają się świecić dopiero po włączeniu swiateł mijania? | Nie bo w przepisach jest ze przy słabej widoczności w dzień masz włączyć światła mijania ALBO przednie światła przeciwmgielne ALBO oba te światła jednocześnie,,,
[ Dodano: Pią Lis 12, 2010 23:36 ]
A bezpośrednio z aku miał wziąć tylko zasilanie główne,,, sterowanie nie miało być z aku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 22:12
|
|
|
Jak dla mnie, to dziwne jest takie rozwiązanie Forda w MK6, że mijania są na przekaźniku a p/mgłowe już nie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Lis 2010, 22:20
|
|
|
Parzych, takie kwiatki się dzieją jak na dodatkowe lampy wpada ktoś kiedy już elektryka jest zatwierdzona,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 17:59
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie bo w przepisach jest ze przy słabej widoczności w dzień masz włączyć światła mijania ALBO przednie światła przeciwmgielne ALBO oba te światła jednocześnie,,, | Masz rację - sprawdziłem. Ale i tak większość producentów aut, robi tak że te światła można włączyć dopiero po włączeniu pozycyjnych (chociaż to nie zawsze warunek). Tak czy siak, te światła nie są obowiązkowe i mogą być włączane oddzielnie - z tym że musi być zielona kontrolka informująca o ich włączeniu. Wg mnie najłatwiej to zrobić podpinając się pod przekaźnik zapłonu. http://www.stacja.com.pl/...0262/0262_6.htm |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 18:46
|
|
|
Parzych napisał/a: | Jak dla mnie, to dziwne jest takie rozwiązanie Forda w MK6, że mijania są na przekaźniku a p/mgłowe już nie... |
Ale po co Ci ten przekaźnik? Świateł mijania są na przekaźniku pewnie dlatego że są w praktyce używane zdecydowanie częsciej niż halogeny.
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 18:48 ]
JoeMix napisał/a: | Parzych, takie kwiatki się dzieją jak na dodatkowe lampy wpada ktoś kiedy już elektryka jest zatwierdzona,,, |
Czy ta błyskotliwa uwaga tyczy się też tylnego światła przeciwmgłowego? |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 35 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 22:42
|
|
|
Parzych napisał/a: | Jak dla mnie, to dziwne jest takie rozwiązanie Forda w MK6, że mijania są na przekaźniku a p/mgłowe już nie... |
Parzych, ale przecież przeciwmgłowe załącza się tym samym przełącznikiem co mijania Masz pozycję 0 (wyłączone), Pozycyjne i mijania, opcjonalnie jeszcze jest położenie AUTO (ale to razem z czujnikiem zmierzchu), jak się to pokrętło do siebie pociągnie o "jeden ząbek' to zaskakują przednie halogeny, jak o dwa to załącza jeszcze tylni.
Chyba, że nie mówimy o tym samym przekaźniku to sorry |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Lis 2010, 22:52
|
|
|
Nie no, Neo178, nie musisz mi tłumaczyć zasady działania włącznika świateł, bo doskonale wiem jak działa, używam go od ponad czterech lat... Mi chodziło o przekaźnik w skrzynce bezpieczników, jak włącza się mijania - cyka przy bezpiecznikach, jak p/mgłowe - nic nie cyka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
|