| 
		[MK3] Wymiana przednich amortyzatorów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  16:22   [MK3] Wymiana przednich amortyzatorów
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy jest gdzies na forum instrukcja wymiany przednich amortyzatorów, jak wyglada sprawa w porownaniu do tylnich? dzisiaj wymienialem tylnie i Bez wiertarki , szpifierki sie nie obeszlo amorki musialem ucinac przy tyleji zeby sie katowka dostac. Dodam ze amorki byly fabryczne czyli Hmm 17  lat    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lis 2010,  20:15, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  16:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie trzeba szlifierki, palnika ani dynamitu, ze specjalnych narzędzi to ściskacz do sprężyn żeby kolumnę rozebrać,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  17:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tylnie rekami scislem . mi chodzilo o dolna srube w belce. nie do uwalenia! leb poszedl i sie zaeczlo ani wybic ani rozwiertac massakra. jakie jest mocowanie z przodu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  17:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W Podobnych Tematach, poniżej Twojego wątku masz krótką i zwięzłą instrukcję   
 
czytaj | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  17:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | nitrobolon napisał/a: | 	 		  | tylnie rekami scislem | 	  Gratuluje pomysłu, na szczęście przednich nie ściśniesz rękoma,,, 	  | nitrobolon napisał/a: | 	 		  | leb poszedl i sie zaeczlo ani wybic ani rozwiertac massakra. jakie jest mocowanie z przodu? | 	  Nie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  20:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | nitrobolon napisał/a: | 	 		  | Bez wiertarki , szpifierki sie nie obeszlo amorki musialem ucinac przy tyleji zeby sie katowka dostac. | 	  Jak ta to robisz, to z  przodu fleksem rozetniesz zwrotnicę... Te śruby z tyłu zazwyczaj ciężko idą, ale trzeba dać im czas (po namoczeniu nafta cz innym podobnym środkiem). Z przodu jedyny problem, to wybić amor ze zwrotnicy, żeby za dużo szkód nie narobić. Lej naftę i czekaj... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  20:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Z przodu jedyny problem, to wybić amor ze zwrotnicy, żeby za dużo szkód nie narobić. | 	  W szczelina się wkłada "klucz" i amorek sam wypada,,, jak nie mamy przyrządu, to można lekko wbić śrubokręt,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazio-n  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Kazimierz 
                  Wiek: 38  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  20:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rozchyla się tą obejmę na zwrotnicy, ale mimo to lepiej dobrym odrdzewiaczem lub naftą bo rdza niczym dobry spaw... | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  20:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | W szczelina się wkłada "klucz" i amorek sam wypada,,, jak nie mamy przyrządu, to można lekko wbić śrubokręt,,, | 	  Ja to wiem, ale on nie wie skoro ciął amory fleksem.... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A co to jest ten fleks. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kondziu  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 43  Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 206 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                   to JOKE? 
 
 
Flex - Szlifierka katowa..
 
 
 Przecież wymiana jest bajecznie prosta. Klucz imbus 6 + nasadka oczkowa 17, dół dobrze podlać  wd-40 lub innym tałatajstwem (żeby zacisk zwrotnicy dobrze się zsuwał z amora ) i klucz 17 żeby wykręcić zwrotnice. pukasz w zwrotnice gumowym młotkiem,zwrotnica opada amor sam wypada.. łopatologia.. jeden klucz + imbus 6 + 1 małe szybkie piwo przed 1 szybkie w trakcie i 1 po skończonej robocie do daje 15 minut pracy z czego 4 minuty na jedno piwo. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  21:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Flex - Szlifierka katowa.. | 	  
 
 
Co za nazwa. W życiu bym się nie domyślił. Z kąt ta nazwa się u was wzięła. | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kondziu  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 43  Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 206 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  22:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to jakiś FAKE? Który z Was panowie jaja sobie robi? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  22:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja się swego czasu tak samo zdziwiłem jak usłyszałem nazwę BS-ka    to to samo co Fleks, ale w moich okolicach się jej nie używało,,, inny przypadek,,, wywaliłem oczy na hasło "W oknach mam wertikale" - w moich stronach jeszcze nie spotkałem nikogo kto by wiedział co to takiego. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  23:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nei wiem panowie ale lalem na to wóde40 5 razy co kilka dni nawet cola zalewalem <lol> o nafcie nie pomyslalem ze to cos moze dac. ale powiem wam ze po wyciagnieciu ucietej tulejki od amorka sruba dalej siedziala w srodku mimo ze z zewnatrz nie miala zadnego przyczepienia co oznacza ze od srodka musiala byc ladnie zapieczona... co do sprezyn to jesli bym kupil do tylnich sciagacz to bym sie pochlastal wystarczylo ja scisnac kilka cm a druga osoba wsadzila srube i dziekuje po robocie:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parch  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  23:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | Ja to wiem, ale on nie wie skoro ciął amory fleksem.... | 	  
 
 
Gość pisze o wymianie tylnych amortyzatorów. I ma rację! To już nie pierwszy przypadek (opisywany na FKP) wycinania tylnych amortyzatorów z belki flexem / gumówką / szlifierką kątową czy jak tam sobie kto nazwie.
 
 
Na szczęście z przednimi amortyzatorami jest o wiele mniej problemów przy wymianie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Lis 2010,  23:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parch napisał/a: | 	 		  
 
Na szczęście z przednimi amortyzatorami jest o wiele mniej problemów przy wymianie. | 	  
 
 
 
 Dobrze wiedziec.. za tydzien atakuje przód    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  01:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ech w obu przypadkach trzeba mieć przede wszystkim komplet DOBRYCH kluczy | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nitrobolon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25Duratec 75KM 
                  Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 28 Skąd: Mysłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  11:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jeszcze mam pytanie. w jakie sruby,nakretki mam sie zaopatrzyc przy wymianie przedniego amortyzatora? na Tyl potrzebowalem tylko sruby 19+ nakretka a na przód? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Lis 2010,  12:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem jak w mk3 w starszych potrzebne są nowe nakrętki samoblokujące 19 albo 17 po 2 sztuki na stronę,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |