| 
		[MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  20:51   [MK6] Podłączenie przeciwmgłowych pod stacyjkę
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, podłączyłem się pod II pozycję stacyjki. Podłączyłem pod to światła przeciwmgłowe. Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki. 
 
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić.
 
 
Czy to jest prawda ? czy muszę odłączyć przeciwmgłowe ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2010,  21:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  20:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | czy muszę odłączyć przeciwmgłowe | 	  Musisz, bo to światła na mgłę, nie można jeździć z nimi na co dzień,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  21:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokładnie. Skąd w ogóle ten głupi pomysł, aby przeciwmgielne były po włączeniu stacyjki?
 
 
One są po to aby włączyć je gdy widoczność spada poniżej 40 metrów. W innym przypadku stwarzasz niebezpieczeństwo. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  21:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OMG, do tego mam jeszcze przycisk, nie napisałem. Jeżdżę na wyłączonych    | 
             
						
				_________________
  
 
Moja Fiesta MK6... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AccessX  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`84 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3/66KM 
                  Imię: Radek 
                  Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  21:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pawel30w to sie wyrazaj dokladnie    Bo to bylby szczyt głupoty, podłączać i jezdzic caly dzien na przeciwmgielnych   .
 
 
P.S Skoro masz wlacznik, to nie powinno nic sie stacyjce zrobic. Co innego jakby ciagle prad przeplywal przez nia do swiatel. Ale skoro sa wylaczone to pradu nie biorą więc git   . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  21:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  Dowiedziałem się że podobno występuje coś takiego jak wypalenie stacyjki.
 
Tzn. podobno na stacyjkę idzie zbyt duże obciążenie i może coś się spalić.  | 	  pawel30w, a przekaźnik do mgłowych dałeś?  Najlepiej między włącznikiem a mgłowymi... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Docio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Zbyszek 
                  Wiek: 62  Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lis 2010,  22:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie jestem przekonany do końca czy kabelek z II pozycji podoła dodatkowym amperom. Bezpieczniej byłoby pod stałe +12 dochodzące do stacyjki ale jeśłi ma to być zabezpieczenie przed zapomnieniem pozostawienia włączonych, to sugeruję jak Parzych, przekaźnik i bezpiecznik w obwód jako zasilanie a roboczy osobno do stałęgo +12.. Przekaźniki biorą bardzo mało prądu i wydaje się to być bezpieczne. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  00:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak zrobię.
 
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki. 
 
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy     
 
 
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? | 
             
						
				_________________
  
 
Moja Fiesta MK6... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  00:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  
 
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? | 	  Na kable 2 konektory męskie kątowe i w nie bezpiecznik... A potem to rurką termokurczliwą lub taśmą izolacyjną...    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  06:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy | 	  Dlaczego nie, tyle że najbliżej tej dodatniej bezpiecznik trzeba,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Docio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Zbyszek 
                  Wiek: 62  Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  09:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  Tak zrobię.
 
Napięcie sterujące przekaźnikiem będzie od stacyjki. 
 
Napięcie zasilające żarówki jeszcze pomyślę skąd wziąść. Najlepiej byłoby z akumulatora prosto ale przeciez nie podłącze się pod klemy     
 
 
Tak sobie szukam o tych bezpiecznikach... jak go wpiąć w obwód. Mogę oczywiście przylutować końcówki ale przy wymianie ewentualnej będzie duzo roboty. Jakie pomysły ? | 	  
 
 
Są gotowe gniazda za 2-3zł z przewodami. Podłączyć pomiędzy przekaźnikiem a przełącznikiem. Ponieważ przekaźnik będziesz musiał do czegoś przymocować lub przynajmniej gniazdo (bezpiecznie, koszt 3-5zł), to przewody od gniazda przekaźnika i przewód od oprawki bezpiecznika daje Ci sporą możliwość manewrów. U siebie w MK3 wykorzystałem puste miejsce w skrzynce zarówno na przekaźnik jak i bezpiecznik. Napięcie sterujące na stałym +12 przed stacyjką, linia robocza jest niezależna wpięta w obwód. Mój przekaźnik 30/40A w stanie załączonym pobiera "aż" 100mA.    Warto zapłacić 5-7zł za nowsze przekaźniki, które pobierają tak mało prądu. W Twoim przypadku powinien wystarczyć przekaźnik 10A ale to sam musisz policzyć wiedząc ile i jakich żarówek podłączyłeś. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  17:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze.
 
 
Mam jeszcze dwa pytania:
 
1. Jak będę chciał podłączyć dodatkowy układ sterowany przekaźnikiem ale nie sterowany przyciskiem od halogenów mogę go tak wpiąć jak na rysunku (zielone)
 
2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ?
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  18:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | Będę podłączał ukłąd jak poniżej, mam nadzieje że dobrze.  | 	  Niedobrze,,, 	  | Cytat: | 	 		  | 2. Jaki dać bezpiecznik; na same halogeny wychodzi (przy 60W) 10A. Gdy będę chciał coś podpiąć jeszcze to wepnę tak jak w pytaniu 1. Więc 15A moze byc ?  | 	  Jak chcesz jeszcze coś innego niż halogeny to musisz drugi układ na przekaźniku zbudować i podłączyć to co chcesz zamiast halogenów.
 
 
 
 
Nie bez powodów zamianiłem bezpiecznik z halogenem miejscami, bezpiecznik ma być możliwie najbliżej tego miejsca w który się wpoiłeś w instalacje, jak bezpośrednio przy klemie to ma być możliwie krótki przewód klema-bezpiecznik. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  22:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
 
 
PS.co to ma być za dodatkowy ukłąd, którym chcesz sterować? Czy to tajemnica puki co?    | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  22:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lis 2010,  23:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika. | 	  Nie byłbym tego taki pewien... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2010,  07:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika. | 	  Nie byłbym tego taki pewien... | 	  
 
 
 
Uzasadnij swoja wypowiedź tylko bez gdybania    Pokaż przekaźnik    
 
 
[ Dodano: Sob Lis 06, 2010 07:35 ]
 
 	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | pawel182, im mniejszy prąd przełącza przełącznik tym dłużej posłuży,,, | 	  
 
 
 
Wiadomo ale nie tylko to sie liczy. Dużą role odgrywa tez charakter jaki ma obciążenie. | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Docio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Zbyszek 
                  Wiek: 62  Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 125 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2010,  08:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  A nie prościej było zrobić tak jak w oryginalnej instalacji? Halogeny są załączane tylko seryjnym włącznikiem świateł bez żadnego przekaźnika.
 
 | 	  
 
 
Oczywiście, że można.    Jednak konieczne byłoby pociągnięcie niezależnych przewodów a jak sam pawel30w pisze, chce on się podpiąć pod II pozycję stacyjki. Kabelek ten jest według mnie zbyt cienki aby podołać takiemu dodatkowemu obciążeniu. Sama stacyjka też może nie wytrzymać. W końcu stacyjka zasila przekaźniki, które załączają poszczególne obwody.
 
Jest jeszcze inny aspekt a mianowicie prąd pobierany. Akumulator i alternator będzie dawał prąd na odbiornik aż do swojego maksimum. Jeśli na jednym przewodziw odbiorniki pobierają 5A to tyle tam jest obecnych. Jeśli się coś do tego przewodu dołączy i zapotrzebowanie skoczy do 10A to zaczynają się problemy. Aby taki prąd "poszedł" musi zostać spełnionych kilka warunków, które są doskonale wytłumaczone w dziale Car Audio przy podłączaniu wzmacniaczy. Nie wolno jednak zapomnieć, że na tym przewodzie będzie obecne 10A i moze on się po prostu zacząć fajczyć. Jeśli dodatkowo będzie to przewód zasilający przekaźniki (II pozycja), które mają obwody sterujące zaprojektowane na prąd o wielkości np. 5A to przy obecności 10A i one pójdą z dymem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2010,  09:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Lis 2010,  16:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Obejrzycie sobie druciki w bezpiecznikach a potem mówicie o przekroju przewodów i ich fajczeniu,,, po prostu przełączanie 10A bezpośrednio przełącznikiem jest chore,,, to tak samo jak byś autem jeździł tylko na biegu bezpośrednim (w dzisiejszych skrzynkach coś około trójki) - można, tylko po co się męczyć. | 	  
 
 
 
Ale czemu chore? Nic nie jest chore pod warunkiem że wszystko jest dobrze dobrane a jeśli dalej uważasz że to chore to proponuje napisać list do inżynierów Forda czemu w MK6 nie dali przekaźnika do bezpośredniego zasilania halogenów   
 
Poza tym 10A przy napięciu 12V DC to wcale nie jest aż tak dużo. Co prawda nie w samochodach ale przypatrz się jakie obciążenia przenoszą np włączniki w szafach sterowniczych czy rozdzielniach (np ok 300A przy napięciu 400V AC)
 
Poniżej masz fragment instalacji halogenów w MK6 przed FL.
 
  | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |