[MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;( |
Autor |
Wiadomość |
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 21:42 [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;(
|
|
|
A więc tak od początku w aucie ciekła pompa wody zabierałem sie za to od tygodnia ale się nie zabrałem. Dzisiaj odpalam jade ze znajomą do sklepu wchodze na rondzie w zakret nagle słysze taki lekki trzask zapalily sie kontrolki mysle pewno cos tam sobie puklo ma prawo "swój wiek" mysle zgasł wbijam 2 gaz a tu nic przekulal sie tak rozpędzony jakies 80m i stanol. chce go odpalic a on nic kreci ale nic sie nie dzieje. otwieram maske patrze niby wszystko ok. Odgiełem osłone rozrządu patrze a tam pasek przeciety znajomy zacholował mnie do domu jakies 2km silnik nie wydawal zadych odglosow. I tu moje pytanei czy wystarczy wymienić rozrząd i będzie wszystko ok czy mogło sie coś wiecej rozleciec i jak tak to jak to sprawdzic? podobno te silniki są bezawaryjne. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Lis 2010, 17:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 22:00
|
|
|
1) uzupełnij info, bo masz wpisane "inne auto" i oczekujesz, że chyba z fusów ktoś wywróży czym jeździsz...
2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
Do tego dorzucę swoje 2 uwagi:
1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...
2) Rozumiem, że można olać np. niedziałające radio albo spaloną żarówkę w lampce wnętrza, ale nie rozrząd! Litości! Pomyślałeś co mogłoby się stać, jakby go szlag trafił przy wyprzedzaniu? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 22:11
|
|
|
wybacz kupiłem auto pare tygodni temu i facet mówił że śmiało 20tys można zrobić.. i jak idiota w to uwierzyłem zakręciłem silnikiem bo myślałem ze zgasł ale tylko 2 krótkie próby i odpuściłem a auto to mk3 90rok 1,4 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 22:48
|
|
|
Pufcio napisał/a: | 2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
|
niestety nie jest
Pufcio napisał/a: | 1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany... |
ja dla zabawy tak robię |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Wrz 2009, 23:41
|
|
|
Laskosz napisał/a: | niestety nie jest |
Na bank? Swoją drogą - przydałby się na forum wykaz silników i czy są kolizyjne czy nie, bo pęknięte paski się zdarzają raz a czas i linkowanie do takiego tematu upraszczałoby niejednokrotnie sprawę.
Laskosz napisał/a: | ja dla zabawy tak robię |
Boję się spytać co robiłeś w piaskownicy jak byłeś mały |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 06:44
|
|
|
Mnie poszły zęby na pasku i silnik zgasł na wolnych obrotach. Kilka prób odpalenia z rozrusznika (bo nie wiadomo było co się dokładnie stało) zdjęcie pokrywy paska, diagnoza i ....... wymiana paska na nowy.
Silnik hula czyli zawory są ok.
A czy jest kolizyjny czy nie tego do końca nie wiem a chętnie się dowiem |
|
|
|
|
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 20 Wrz 2009, 10:58
|
|
|
wymienie u siebie rozrząd i bedziemy mieli kolejny dowod czy kolizyjny czy nie |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 01:39
|
|
|
hm ta głowica jest na hydraulice więc jak są zużyte szklanki zerwie się pasek to się rozleją i są szanse że zawory przeżyją . Można to łatwo sprawdzić albo założyć pasek i odpalić albo wyciągnąć dźwigienki zaworowe i pomierzyć odległości od głowicy do trzonka zaworu . jak któryś dostał w ryja to będzie tam krótszy trzonek . |
|
|
|
|
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 16:54
|
|
|
No to powiem tak nowa pompa nowy pasek założone silnik odpalil i chodzi ale 1 sprawa mnie niepokoi a mianowicie ma 1100 obrotow jak juz zejdzie z ssania a przed zerwaniem ladnie trzymal 950/1000 obrotow w czym moze byc problem? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Wrz 2009, 17:29
|
|
|
Może odłączył Ci się jakiś przewód podciśnieniowy. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 20:42
|
|
|
Nieraz się krzyczy na młodych co pytają na forum a nie szukają, ale faktycznie, u nas coś znaleźć to koszmar,,, niby jest info, wszystko ładnie pięknie, i nagle link do innego wątku a tam sprawa odwrócona o 180 stopni,,,
1,4 CVH z Mk2 czyli na gaźniku,,, kolizyjny czy nie, bo mnie dziś gaz do podłogi wpadł jak to się mówi i koniec jazdy,,, do tego wyleciało wszystka woda z silnika czyli pompa padła,,,
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 21:06
|
|
|
Joe - myśle że paseczek, pompa i rolki i bedzie śmigać |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2010, 22:00
|
|
|
zadzwoń to ci powiem jak sprawdzić bez rozbierania głowicy czy jest ok |
|
|
|
|
mathew11192
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:09
|
|
|
Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Pasek odszedł i się zastanawiam czy silnik razem z nim. Silnik mojej fiesty jest bezkolizyjny czy nie? Prosze o pomoc... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:14
|
|
|
Niestety 1,4 jest kolizyjny, przynajmniej mój (gaźnik z 87) rozwalił mi zawory na wewnętrznych cylindrach |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mathew11192
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 17:41
|
|
|
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:43 ]
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:05
|
|
|
mathew11192 napisał/a: | A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy? |
Założyć pasek, odpalić, zmierzyć kompresje inaczej chyba się nie dowiesz. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
mathew11192
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Courier
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 32 Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:11
|
|
|
Dzięki wielkie. Jutro lecę po pasek. A jeśli jednak jest coś nie tak to kręceniem silnikiem po założeniu paska większych szkód sobie nie narobię? Sorry za takie banalne pytania ale jeśli chodzi o rozrząd jestem zielony |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lis 2010, 18:39
|
|
|
Dlaczego Ci strzelił pasek? Może pompa się zatrzymała (jak chcesz robić ten silnik to potrzebujesz nowy pasek, pompę, rolkę) - wymieniasz pompę i rolkę, ustawiasz znaki, zakładasz pasek - jak dobrze ustawisz znaki to większej szkody nie zrobisz - albo zapali i będzie dobrze, albo zapali i będzie strzelać, albo nie zapali,,,
Ja się dowiadywałem u siebie uszczelki i cała reszta śmieci potrzebna po zwalaniu głowicy to około 150 złotych, prawie drugie tyle (160 jak pamiętam) dałem za pasek, pompę i rolkę,,, dlatego założyłem rozrząd i na beszczela odpaliłem (chodzi na 2 z 4 cylindrów), dlatego ze za naprawę wołają mi około tysiąca,,, a to już zastanawiające jest czy warto,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|