| [MK3] Świecąca kontrolka cisnienia oleju | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  19:19   [MK3] Świecąca kontrolka cisnienia oleju | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam problem ze swiecaca kontrolka oleju w mojej fiescie mk3 1.1 37kw 93r. kontrolka raz sie swieci raz nie po dodaniu gazu albo wylaczeniu i ponownego urochomieniu silnika gasnie dodam jeszcze ze na zimnym silniku nic sie nie dzieje ostatnio wymienialem olej na elf 15w40 mineralny martwi mnie jeszcze towarzyszacy temu trzeszczacy dzwiek z okolicy nawiewu ogrzewania od strony kierowcy.Mam pytanie czy moze to byc czujnik olejui  czy  mozna tak jezdzic |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Paź 2010,  14:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:04 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | 20W-50 wlej, może pomoże doraźnie. | 
 W czym pomoże?
 
 
 Skoro świeci się kontrolka ciśnienia to znaczy, że jest małe ciśnienie - to chyba oczywiste. (Oczywiście przyjmując, że czujnik jest sprawny)
 
 Jak wygląda poziom oleju? Jeżeli w porządku to może coś nie tak z pompą?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | STAN JEST DOBRY NAWET TROSZKEPOWYZEJ.... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Radhezz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Radek
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Wrz 2010
 Posty: 23
 Skąd: OPO87**
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tam jestem uprzedzony co do poprawności działania tych czujników... Lepiej znaleźć inny sposób na pomiar ciśnienia - np. podmiankę na inny 100% sprawny |  
				| _________________ Bo Mogę Wszystko 520i 24V 150KM
   ----------
 - Będę brał cie,
 w Aucie
 - Gdzie?!
 - W Fieście...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysieks_mc   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Krzysiek
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 135
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro na zimnym się nie świeci a na rozgrzanym zaczyna na wolnych obrotach to znaczy że czujnik jest okey.  Panewki pewnie się kończą albo pompa oleju. Ale dla świętego spokoju wymień czujnik. Jakieś 15 zł
 
 A jak będzie dalej to samo to Motodoctor i na giełdę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  20:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik? sproboje wymienic czujnik i zobacze. jeszcze jedno pytanie wymiana pompy oleju to duzy wydatek? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  21:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | siara1989 napisał/a: |  	  | czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik? | 
 
 o ile czujnik nie kłamie to tak
 
 
  	  | krzysieks_mc napisał/a: |  	  | Ale dla świętego spokoju wymień czujnik. Jakieś 15 zł | 
 
 Ja właśnie parę dni temu wymieniłem. 11zł w Focie + 10min roboty.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za pomoc jutro wymienie czujnik napisze jaki efekt |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  21:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak to się mówi głupi ma szczęście,,, gratuluję pomysłu,,, 	  | siara1989 napisał/a: |  	  | dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu | 
 Ja bym bez podpięcia manometru pod magistralę nawet na 10 sekund go nie odpalał, ale jak chcesz to jeździj,,, 	  | siara1989 napisał/a: |  	  | czyli jezdzac z tym mozna usmiercic silnik? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  22:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jakie powinno byc cisnienie ukladu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  22:25 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | siara1989 napisał/a: |  	  | dziwi mnie to ze przejechalem troche z zapalona kontrolka gdyby nie bylo cisnienia to pewnie zatarl by sie silnik a tu silnik dziala bez zarzutu | 
 
 
 Te silniki jest ciezko zatrzeć aby staną i był koniec.
 Co najwyzej ropierniczysz gładz cylindra i bedzie Ci palić 100lirów oleju na kilometr.
 
 Miałem podobnie do Ciebie ze na rozgrzanym silniku palila mi sie lampka, pomogła wymiana oleju ale widze ze Ty juz to robiłeś wiec sprawdz cisnienie oleju a jesli to nie pomoze wymień czujnik!.
 
 
  	  | krzysieks_mc napisał/a: |  	  | Panewki pewnie się kończą | 
 A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają?
 
 
  	  | krzysieks_mc napisał/a: |  	  | A jak będzie dalej to samo to Motodoctor i na giełdę. | 
 Albo kupić nowy silnik, ja kupilem niemca 120tys za 300zł I prawie oleju nie bierze.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  22:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drzeniow napisał/a: |  	  | A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają?
 | 
 Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju
   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2010,  23:08 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | drjanusz napisał/a: |  	  | Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju   | 
 Panie starszy mechanik wytłumacz mnie
   |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2010,  09:54 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | siara1989 napisał/a: |  	  | a jakie powinno byc cisnienie ukladu? | 
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2010,  14:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Hej kupilem czujnik i jutro umuwilem sie u mechanika na sprawdzenie cisnienia oleju....Oby to byl czujnik...Napisze jaki wynik.DZIEKI ZA POMOC |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2010,  16:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | kupiles ale jeszcze nie zalozyles? Najpierw go zaloż bo moze nie musisz płacić za mechanika
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siara1989   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Paź 2010
 Posty: 10
 Skąd: Wieliczka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2010,  14:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | HEj nie sprawdzilem cisnienia bo mechanik byl nie dysponowany.....  Mam do was jeszcze kilka pytan po otwarciu maski zauwazylem odpiete podcisnienie od czerwonej puszki z napisem ESC obok byla jakas wtyczka.Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie bo taka  zobaczylem w mojej fiescie silnik zaczal dziwnie klepac tak jakby zawory niewyregulowane. Czujnik przestal sie swiecic na cieplym i zimnym silniku jak myslicie to koniec silnika? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2010,  14:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | I auto Ci jeździ, może gaśnie namiętnie, podłącz to podciśnienie tam gdzie być powinno,,, i to ma być szczelne,,, 	  | siara1989 napisał/a: |  	  | Mam do was jeszcze kilka pytan po otwarciu maski zauwazylem odpiete podcisnienie od czerwonej puszki z napisem ESC obok byla jakas wtyczka | 
 Oleju? Nie, tyle że lecieć będzie,,, 	  | siara1989 napisał/a: |  	  | Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |