| 
		[MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  09:54   [MK6] Kabelek między cewką a przerywaczem - gdzie ?
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam z kolejnym problemem kolegów      
 
Potrzebuje znaleźć kabelka (na rys. niebieski) między cewką a przerywaczem. Wiem gdzie jest cewka, nie wiem gdzie przerywacz. 
 
Potrzebuje się wpiąć w ten kabelek (czerwony); na nim lecą impulsy do obrotomierza. Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem.
 
 
Pozdrawiam    
 
                         Kliknij aby powiększyć
 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2010,  13:14, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  10:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Będzie problem już latach 90 fiesta nie maiła przerywacza i nie dało się tak łatwo wpiąć takiego układu jak chcesz,,, sygnał na obrotek jest dostępny na którymś pinie komputera, ale nie wiadomo czy sygnał tam dostępny będzie pasował obrotkowi,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  13:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | Chce do niego wpiąć swój układ tj. obrotomierzem.  | 	  Sorka za OT, ale czy nie miałeś fabrycznego obrotka    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  14:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pewnie pomylil sie i chcial wpisac Mk3     
 
ale jesli nie to po co ci drugi obrotek     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  14:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | J-88 to obrotek na bodajże 10 diodach LED z rozdzielczością 500 obrotów na diodę,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ElGrey  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Imię: Grześ 
                  Wiek: 50  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  14:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i wszysto jasne      Tuning sie kroi     | 
             
						
				_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 
Mk IV 1999 style 1.25
 
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  15:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kroi sie kroi     
 
 
Zdam fotorelacje jak skończę, ale póki co trzeba mi ten kabelek.
 
Czyli mówicie że trzeba szukać na pinach za pudełkiem licznika ?   
 
 
EDIT:// obrotek mozna kalibrowac pod względem przy jakich obrotach które diody wiec z tym mysle ze nie bedzie problemu. Jedynie musze go znalezc.
 
 
Tylko miernik pewnie nie będzie zczytywał impulsów na tym pinie i nie wiadomo czym to teraz szukac     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  16:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W nowych silnikach nie ma przerywacza, sterowanie zapłonem jest elektroniką,,, jak masz obrotek na desce to poszukaj przewodu sygnałowego od niego i się wepnij tam,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HAWRAN  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 47  Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Paź 2010,  19:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pawel30w, Podobny obrotek podłączałem u kolegi w MK3 ,tylko że miał wyświetlacze 8888 , zegarek i obrotek, już tu o tym gdzieś pisałem. Podłączenie było identyczne i trochę eksperymentu w szukaniu sygnału na kablach NN przy cewce, ale udało się! Paweł , narzędzie do szukania sygnału masz w ręce , poszukaj  opisu cewki i wepnij się w jeden z przewodów cewki Niskiego Napięcia. | 
             
						
				_________________ HAWRAN
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Paź 2010,  23:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               HAWRAN, dzięki za odpowiedź ale jak napisał wyżej kolega, w MK6 nie ma przerywacza więc nici z takiego połączenia (chyba że coś źle zrozumiałem z twojego postu)
 
 
JoeMix, Będę szukał jutro tego przewodu za licznikiem... Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów. 
 
Posiadam miernik z hercomierzem więc może coś się doszukam    | 
             
						
				_________________
  
 
Moja Fiesta MK6... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Paź 2010,  23:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pawel30w, zapodałbyś jakieś foto tego obrotka...    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  00:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | Tylko w jakiej formie obrotomierz (orginalny) dostaje wiadomość o obrotach ? mam nadzieje ze tak jak w starych, idą impulsy zmieniające się w miare zmiany obrotów | 	  No problem w tym że niekoniecznie,,, może być to zwykłą transmisja danych,,, dekodowana w liczniku na dużo więcej niż tylko wartość obrotów,,,
 
 
 	  | Parzych napisał/a: | 	 		  | jakieś foto tego obrotka | 	  przykład | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  01:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | O fuj... Ładniejszy miałem w Maluchu w 1990r... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HAWRAN  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 47  Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  10:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pawel30w, Przerywacza niema w sensie mechanicznego przerywacza takiego jak w starych konstrukcjach silników  . OK. Ale jest urządzenie sterujące pracą silnika w tym również Cewką .Cewka jest zasilana przerywanym sygnałem Niskiego Napięcia z komputera , pełniącego funkcję między innymi przerywacza  Ty tam się wepnij z obrotomierzem . | 
             
						
				_________________ HAWRAN
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  11:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  Wpinaj się śmiało,, j-88 to taki badziewiasty układ ze nawet nie ma przewidzianego stabilizatora na zasilaniu,,, jak pierdyknie to Ci po prostu auto stanie i sobie odholujesz,,, a potem wymienisz komputer albo moduł sterowania,,, bo w starych konstrukcjach z przerywaczem jak się zrobiło zwarcie, to wystarczyło odpiąć układ i jechać dalej,,, myślę ze elektronika z dzisiejszych czasów czegoś takiego nie wytrzyma,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  11:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Parzych, ten obrotomierz nie będzie zwykłym obrotomierzem. Nie mam zamiaru go zakładać w okolicach licznika. Więc gdzie ? Pokaże jak zrobię    
 
Potrzebuje poprostu czegoś co przekłada obroty na ilość zaświecanych diod.
 
 
JoeMix, Wszystko zrobi się, stabilizator, może nawet nowy układ zostanie zaprojektowany jezeli z tym jest tak jak mowisz. Narazie skupię się na odnalezieniu tego sygnału X który jest mi potrzebny. 
 
 
Miernik w dłoń i idę szukac, napisze potem co i jak   
 
 
Pozdro
 
 
EDIT://
 
 
HAWRAN, czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  13:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel30w napisał/a: | 	 		  | czyli mówisz ze z cewki oprócz czterech kabli Wysokiego Napięcia idzie jeszcze jeden który podaje sygnał proporcjonalny do obrotów | 	  nie, jeśli jest cewka zwykła to jest zasilanie i sterowanie (masa), jak jest podwójna to jest zasilanie i 2 sterowania (2 masy),,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel30w  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 87 Skąd: Rzeszów/Wyżne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  14:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               JoeMix, od cewki z boku jest gniazdo, wychodzą z niego 3 kabelki (czarno-jakiś i dwa kolorowe)
 
Poniżej wstawiam zdjęcia. 
 
Według tego co piszesz mam tą podwójną... Tam mają iść jakieś imulsy ?
 
 
Stwierdzam teraz iż badanie pinów za licznikiem było idiotyczne jeżeli nie ma się jakiegoś ogólnego schematu co i jak... 
 
Będe go szukał tego schematu w Internecie...
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HAWRAN  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 47  Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  20:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pawel30w, Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia . Prawy i Lewy styk jest stykiem osobnym 2 cewek ,które indukują Niskie Napięcie w dwóch cewkach Wysokiego Napięcia. Szukany sygnał jest w przewodzie idącym do prawego lub lewego styku . Obojętnie który . Lewy lub prawy. 
 
 
 PS.Zrób test jak dla zestawu J-91 tego samego producenta. Do wejścia sygnału IN w obrotomierzu, podłącz kilka volt bezpośrednio z małego transformatorka [BEZ PROSTOWNIKA MA BYĆ ZMIENNY PRĄD] drugi styk z transformatorka podłącz do Masy GND I włącz zasilanie układu. 50 Hz częstotliwość sieci odpowiada 3000 obr / min | 
             
						
				_________________ HAWRAN
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2010,  21:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | HAWRAN napisał/a: | 	 		  | Środkowy styk jest masą wspólną dla dwóch cewek niskiego napięcia | 	      czy aby na pewno tak? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |