[MK4] Wymiana sprzęgla |
Autor |
Wiadomość |
jasiu_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 02:29 [MK4] Wymiana sprzęgla
|
|
|
Witam
Zamierzam samodzielnie wymienic sprzeglo czego nigdy nie robile ale mam pojecie o mechanice tylko chcialbym zapytac czy moze ktos by napisal mi tu krok po kroku co zrobic. Za kladam ze musze zdemontowac obie poloski i wahacze no i wszystkie kable itd podeprzec silnik i skrzynie i rozkreczic wysunac skrzynie i zdemontowac zacisk z tarcza. Czy dobrze mowie moze ktos mi to dokladniej opisze. Czy macie jakies uwagi lub dobre rady. No i jeszcze dochodzi proble centrowania tarczy da sie to jakos zrobic bez tego trzpienia bo nie zawsze daja go w zestawie ze sprzeglem.
dzieki i pozdrawiam
autko to fiescinka mk4 99" 1.25 benzynka |
|
|
|
 |
masska13

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 10:14
|
|
|
jasiu_20 napisał/a: | No i jeszcze dochodzi proble centrowania tarczy da sie to jakos zrobic bez tego trzpienia bo nie zawsze daja go w zestawie ze sprzeglem. |
to jest akurat proste weź coś co jest podobnej średnicy jak czpień, np. kawałek jakiejś rurki, czpień młotka albo cuś w tym stylu , wsadź sprzęgło z dociskiem dokręć śrubki lekko potem steruj aby było na środku jak najbardziej Ci się uda i przykręcaj powoli. potem wystarczy że skrzynia wejdzie i będzie sukces |
_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 10:34 Re: Wymiana sprzęgla
|
|
|
jasiu_20 napisał/a: | Czy macie jakies uwagi lub dobre rady. | Tak, wolałem dać znajomemu mechanikowi 200PLN niż samemu się z tym użerać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jasiu_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 13:21
|
|
|
niby tak ale po pierwsze brak znajomego mechanika a po drugie ja z mila checia sie pouzeram z tym bo to lubie ) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 13:32
|
|
|
Więc musisz rozkręcić zawieszenie od strony skrzyni, w zależności od chęci możesz skrzynie odsunąć w bok (trzeba rozpiąć prawa półośkę) lub zdemontować całkiem (wtedy trzeba też lewą), jak masz sprzęgło na wierzchy to przekładasz co trzeba, potem wszystko składasz,,, przez rozpięcie rozumiem, albo stricte rozpięcie półosi, albo wypięcie przegubu ze skrzyni (będzie leciał olej),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bodziek

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 16:56
|
|
|
roboty nie dużo z rozkręcaniem wahaczy nie trzeba wyciągać wycentrować można tak ze bierzesz śrubę taśmę do obklejania {papierowa} obklejasz ta śrubę tak aby przeszła przez tarcze i weszła do kola zamachowego nakładasz docisk dokręcasz i jak odpowiednio grubo taśmy nałożyłeś ze luzu nie było to masz idealnie na środku przy założeniu załatw se pomocnika bo to najgorsze ja u siebie w jeden dzień sam w 1,8 16v trzy razy wyciągałem i wkładałem i rak nie czułem na wieczór |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Wrz 2010, 20:26
|
|
|
po co wy chcecie wahacze ściągać? nie wystarczy sworzeń odkręcić i wybić półoś skrzynie trzeba wyciągnąć, bo nie ma miejsca żeby rękę włożyć, w pojedynkę nie polecam się zabierać. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jasiu_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 01:17
|
|
|
okej wielkie dzieki jutro jak pogoda dopisze to zabieram sie za to ale raczej sam mysle ze dam radehehe a czy musze podpierac silnik czy po odkreceniu mocowan skrzyni bedzie sie trzymal? |
|
|
|
 |
Bodziek

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bogdan
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 08:11
|
|
|
podeprzyj se lepiej najlepiej podnosnikiem przy wkladaniu bedziesz mogł sobie wysokoscia silnika regulowac bedzie ci lepiej wlozyc tym bardziej ze bedziesz sam atakowal na nia |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 10:33
|
|
|
jasiu_20 napisał/a: | sam mysle ze dam rade |
obawiam się że możesz nie dać rady, ja bym się na pewno sam nie zabierał, po tym jak pół roku temu wymieniałem u siebie razem z kumplem i się trochę szarpaliśmy. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 15:36
|
|
|
jasiu_20 napisał/a: | sam mysle ze dam |
zecydowanie sam nie dasz rady skrzynia waży soje i najwyżej zrobisz sobie krzywde a jej nie wyjmiesz. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 16:13
|
|
|
Co wy za bzdury gadacie,,, co za problem samemu wyjąc skrzynie, odkręca się śrubę i skrzynia opada na dół,,, to w sumie jedną ręką można zrobić,,,
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 16:18 ]
W sumie może mieć lekki problem jak będzie ją wkładał,,, nie wiem może jedną ręką utrzyma a drugą będzie dokręcał? Da chłopak radę, a jak mu się skrzynia jak to się mówi omsknie, i się tarcza rozcentruje i będzie musiał ściągać znowu i odkręcać docisk by wycentrować to na drugi raz poszuka speca co mu to w popołudnie zrobi |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jasiu_20 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2010, 20:48
|
|
|
dzieki za rady bede walczyl sam a jak juz nie bede dawal rady to zadzwonie po kogos hehehe ale mysle dam rade wkoncu ta skrzynia nie wazy tone )
pozdrawiam |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Wrz 2010, 10:58
|
|
|
Da rade spokojnie Przecie zawsze można czymś się posłużyć-podstawić pod skrzynie |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 16:11
|
|
|
Witam, podłączę się do tematu. Jestem na etapie wymiany sprzęgła. Zostało mi jakoś pozbyć się półosiek. Zastanawiam się jak będzie to zrobić prościej ? Wyjąć półośki ze skrzyni, czy bezpośrednio przy kole odkręcić nakrętkę ( klucz 32) ?
Ten drugi sposób wydaje mi się rozsądniejszy, tylko moje pytanie brzmi: Czy bez rozbierania zawieszenia, jestem w stanie wyjąć taką półośkę z przegubu ? Czy w skrzyni jest na tyle miejsca aby ją tam sprytnie "ukryć" ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 16:59
|
|
|
Pijmleko napisał/a: | Czy w skrzyni jest na tyle miejsca aby ją tam sprytnie "ukryć" ? |
Nie. Musisz odkręcić i wybić sworzeń wahacza żeby odchylić całą kolumnę.
Wyjmując półośki ze skrzyni pamiętaj że olej wycieknie i musisz założyć nowe simmeringi. |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 6 Paź 2010, 20:28
|
|
|
Pele napisał/a: |
Wyjmując półośki ze skrzyni pamiętaj że olej wycieknie i musisz założyć nowe simmeringi. |
Tak, wiem.
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:36
|
|
|
A po co ma wyjmować całe przeguby ze skrzyni. Wystarczy że wyjmie z kubka gwiazdę z łożyskami. I wtedy nie trzeba spuszczać oleju. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 21:43
|
|
|
a gwiazda z łozyskami moze jak to się mowi omsknąc i wleciec w piach albo nawet igiełki sie rozlecą....
lepiej podstawic pod skrzynie wiaderko i wybic ze skrzyni cały przegub |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 7 Paź 2010, 23:47
|
|
|
Ciąg dalszy wymiany sprzęgła:
Skrzynia zrzucona, półośki wyciągnięte i z piast i ze skrzyni ( po wyciągnięciu uszczelniaczy- wszystko wychodzi luzem)
Co do wyciągnięcia półośki od strony koła, to najlepszą metodą jest odkręcić stabilizator, ale nie wybijając go, tylko odkręcić 3 śruby na których trzyma się jego mocowanie, koła odginamy w tym momencie bez problemu, po czym wychodzą półośki.
Zrzucam całość pierwszy raz i robię to sam na dworze, podwieszając auto na 3 kołach z lewej i 2 kolach z prawej, jest to wykonalne, ale moja rada wygląda tak: jeśli jakiś mechanik chce to zrobić za 200zł bez podnośnika, to proszę go wyśmiać i dać mu 300.
Jak dla mnie ciężka robota, ale wykonalna, nawet płaskimi kluczami idzie sobie poradzić. |
|
|
|
 |
|