| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK3] Wydech |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2010,  19:15   [MK3] Wydech | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jakiś czas temu stwierdziłem, że w tak starutkim autku, jakie mam, katalizator napewno już jest zatkany...
 Od znajomego dowiedziałem się, że w okolicy pewien mechanik skupuje katalizatory lub na życzenie klienta montuje w ich miejsce strumienicę, która to jest w obudowie katalizatora...
 Pierwsza myśl - lepiej wstawić zwykłą rurkę a kasę zatrzymać.
 Później do głosu doszedł rozsądek i stwierdziłem że coś co wygląda jak katalizator jednak się może na przeglądzie przydać... Mechanik założył mi strumienicę łuskową, czyli właściwie zwykłą rurkę tylko w obudowie jaką chciałem
   
 Odebrałem auto i za kilka dni wjechałem sobie do domu na kanał. I zonk. W pierwszej chwili pomyślałem że wymienił mi tłumik zamiast katalizatora...
 
 Na poniższym schemacie widać jasno, że jednak wiedział co wyjmuje
   http://www.tlumikisamocho...8416-p-982.html
 
 Wymienił, to co jest oznaczone jako katalizator.
 I tutaj moje pytanie :
 Do czego służy puszka która jest bezpośrednio za sondą lambda (a więc i za portkami) ?
 Za tą puszką dopiero standardowo montowany był katalizator.
 Zawsze myślałem, że katalizator do poprawnej pracy potrzebuje wysokiej temperatury, a więc powinien być blisko kolektora wydechowego. I właśnie tą małą puszkę, której nie przedstawiono na schemacie z linku posądzałem o bycie katalizatorem...
   
 Ponawiam pytanie, jakby się ktoś zgubił
  :  czy wie ktoś do czego potrzebna jest ta puszka ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Wrz 2010,  12:53, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2010,  19:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skoro jej nie ma na schemacie to skąd mam wiedzieć jaka puszka,,, trzeba było zrobić zdjęcie,,, na przeglądzie nie ważne czy jest katalizator czy go nie ma, auto ma się mieścić w normach spalin (a bez kata pewnie się nie zmieści wiec fakt posiadana czegoś co udaje kata jest mało przydatny) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cypis290   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 25 Cze 2009
 Posty: 206
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Wrz 2010,  23:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bo to też jest katalizator. Gdy zajrzysz do środka to zauważysz ze jest w niej monolit. Dlaczego w niektórych fiestach jest podwójny katalizator nie wiem. Ja swoje katalizatory wyciąłem i sprzedałem. 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | I właśnie tą małą puszkę, której nie przedstawiono na schemacie z linku posądzałem o bycie katalizatorem... | 
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  07:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli to kat to może dlatego że na niektóre rynki sa bardziej rygorystyczne normy,,, 	  | cypis290 napisał/a: |  	  | Dlaczego w niektórych fiestach jest podwójny katalizator nie wiem | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  09:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do tych rygorystycznych norm, to nie jestem przekonany. Ten silnik (1.4 71KM) wkładali generalnie do escortów. Na schemacie, który podałem widać, że zaraz za portkami czegoś brakuje...
 Więc jeśli montowali to(czego nie ma na schemacie, a jest na fotkach) seryjnie we wszystkich escortach, to we fiestach pewnie też...
 
 ad: cypis290
 1 Czy po wycięciu tych katalizatorów, auto nie stało się czasem głośniejsze ?
 2 Jak załatwiasz przeglądy ?
 3 Jeśli to nie tajemnica - ile dostałeś za te katalizatory ?(szczególnie interesuje mnie cena tego mniejszego)
 4 I najważniejsze - czy wyjęcie zatkanych katalizatorów poprawiło osiągi w jakimkolwiek stopniu ?
 
 Ja np. różnicy nie zauważyłem prawie żadnej. Prawie.
 Wcześniej :
 Jadąc 50km/h na 5biegu wciskając pedał przyspiesznika do połowy, auto zaczynało się rozpędzać dopiero po przejechaniu około 200m...
 
 Teraz wystarcza mu 50m "namysłu
  " Nie mówię, że wgniata w fotel. Po prostu jakby zyskał na elastyczności. Ale tak mało, że jest to niezauważalne po prostu. Różnicę widać tylko na obrotomierzu, kiedy wskazówka się podnosi (znaczy, po jakim czasie).
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  09:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nic nie brakuje tylko jest zaznaczone ze w tym miejscu wydech jest skręcany (jest łączenie na kołnierzach) 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Na schemacie, który podałem widać, że zaraz za portkami czegoś brakuje... | 
 Zależy co wstawisz zamiast nich,,, jak np. jakiś tłumik rozprężny to może stać się cichsze,,, 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Czy po wycięciu tych katalizatorów, auto nie stało się czasem głośniejsze | 
 Przeglądów się nie załatwia, przeglądy się przechodzi,,, jak Ci pisałem u mnie na stacji mają przyrząd i jak mają kaprys mierzą skład spalin i głośność auta - jak jest w normach to możesz i nie mieć wydechu, jak u Ciebie patrzą czy jest katalizator czy go nie ma (a nie zwracają uwagi na to czy działa czy nie) to faktycznie możesz mieć problem,,, 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Jak załatwiasz przeglądy | 
 Jeeśli katalizator faktycznie był zatkany to osiagi mogę lekko się podnieść (znaczy wrócić trochę bliżej tych fabrycznych) 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | I najważniejsze - czy wyjęcie zatkanych katalizatorów poprawiło osiągi w jakimkolwiek stopniu | 
 Sorry ze zapytam to na jakim biegu jedziesz jak masz 120? Bo wychodzi ze co 10km/h prędkości zmieniasz bieg,,,, 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Jadąc 50km/h na 5biegu wciskając pedał przyspiesznika do połowy, auto zaczynało się rozpędzać dopiero po przejechaniu około 200m... | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  11:02 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix Na schematach właśnie brakuje tej puszki, która jest skręcana na kołnierzach. Z tejże puszki wychodzi rurka i do niej przyspawany jest katalizator.
 Na chemacie katalizator jest zaznaczony, a puszka, którą mam ja - nie.
 
 W sprawach przeglądów napisałem kolokwialnie "załatwiasz" - przepraszam, więcej nie będę.
 Ogólnie, to pisałem do Cypisa bo to on dokonał modyfikacji ukł. wydechowego.
 
 Jeżdżę w miarę dynamicznie i wbrew pozorom nie "mulę" silnika na bardzo niskich obrotach.
 Jak wyżej pisałem, różnic po wymianie katalizatora na strumienicę nie ma prawie żadnych oprócz przypadku jazdy 50km/h na  piątym biegu.
 
 Zaspokoję Twoją ciekawość. Przy 120km/h z reguły zmieniam bieg z trzeciego na czwarty (generalnie wtedy wyprzedzam
  ) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  12:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli wiesz lepiej to OK, katalog ma setki stron i w ten sposób się zaznacza łączenie,,, zresztą sam napisałeś ze z puszki wychodzi rurka i jest spawana do katalizatora, a na schematach nie rozłącza się elementów które są razem zespawane,,, więc jeśli to jest kat, to jest traktowane jak jeden kawałek,,, 	  | zdaszek napisał/a: |  	  | Na schematach właśnie brakuje tej puszki, która jest skręcana na kołnierzach. Z tejże puszki wychodzi rurka i do niej przyspawany jest katalizator. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  12:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | O ! No i mamy jasność w temacie Marioli - znaczy katalizatora
   O tym jak się na schematach zaznacza połączenia spawane, to nie wiedziałem.
 Czyli miałem dwa katalizatory a teraz mam jeden.
 Dzięki
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  12:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |   
 Cały wydech z Twoim katalizatorem,,, tylko nie wiem czy konkretnie rysunek się nie tyczy 1,1
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cypis290   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 25 Cze 2009
 Posty: 206
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  13:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wycięcie katalizatorów nie miało zbyt znaczącego wpływu na osiągi mojego auta. Za obydwa wyrwałem 150 zł. Zamiast katalizatorów wstawiłem strumienice płaską, która wyglądem przypomina katalizator. Jak już napisał Joe  możesz nie mieć wydechu wcale, ważne żeby auto spełniało normy głośności i wydzielanych spalin a przegląd przejdziesz bez problemu. Mi nikt nigdy spalin nie sprawdza (nie robię przeglądów po znajomości), być może w większych miastach diagności są bardziej skrupulatni. Auto po usunięciu katalizatorów jest delikatnie głośniejsze, natomiast dla mnie ten "pomruk" brzmi ładniej. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zdaszek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CL
 Silnik: 2.0 16V
 Imię: Stasiek
 Wiek: 35
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 214
 Skąd: Łódź/Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  14:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | O to chodziło. Jeżeli jest delikatnie głośniejsze, to pasuje.
 Czystości spalin mi nikt nie sprawdzał.
 Raz się zdarzyło, że obszedł auto i sprawdzał czy nie kopci - nie kopciło, więc pieczątkę postawił
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mi tez nigdy nikt spalin nie sprawdzał   Jasne jest ze jak wejdze pod spod i zobacze ze zamias kata jest kawałek rury to może nabrać wątpliwości.
 Ale moj brat tak ma i jakoś suzi przeglądy przechodzi ;]
 
 PS: jezeli masz zabitego kata to i tak emisja spalin jest do dupy wiec lepiej go odrazu wyciąć i stawić coś na sztukę.
 Bo kto kupi nowy ;]?
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |