|
[MK4] Automat CTX |
Autor |
Wiadomość |
adamszymanek [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:10 [MK4] Automat CTX
|
|
|
Witam
Mam taki problem z samochodzikiem żony. Przy przełączaniu na D bardzo często gaśnie niezależnie od tego czy jest zimna czy rozgrzana. Przy włączaniu wstecznego nie gaśnie w ogóle. Od czego to jest zależne olej sprawdzony, obroty równiutkie nie szarpie.Czy to jest kwestia jakiejś regulacji, ponieważ przy włączeniu D strasznie się wyrywa.
Dziękuję za wszelkie porady.
Pozdrawiam...
Dodam jeszcze że jak już się ruszy to wszystko ok. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Wrz 2010, 08:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Wrz 2010, 08:18
|
|
|
adamszymanek napisał/a: | ponieważ przy włączeniu D strasznie się wyrywa | Naciśnij na hamulec i trzymaj,,, zdecydowanie a nie jak kobieta,,, ma się wyrywac, na tym to działa że auto chce jechac do porzodu jak mu D zapniesz,a tylko hamulce mu nie pozwalają,,, Jakie obroty masz na P, R, D, L ? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
adamszymanek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2010, 19:34
|
|
|
Witam Joe
Ja wiem że samochodzik z tą skrzynką się wyrywa ale w tym przypadku jest to dosyć mocne szarpnięcie przy włączaniu D dla porównania dużo mniejsze jest przy R. Obroty są równe przy wszystkich przełożeniach około 1000. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Wrz 2010, 21:53
|
|
|
1000 to za dużo na zwykłe jałowe a co dopiero na biegu - dlatego się wyrywa, powinno być w granicach 900 a po włączeniu biegu na hamulcu około 800,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 00:39
|
|
|
Jak tak na krótko w temacie:
JoeMix napisał/a: | Jakie obroty masz na P, R, D, L ? |
Co to jest "L" ? Kojarzę kwartet "PRND", ale L-ki niezbyt... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 09:38
|
|
|
Dobre auta które mają coś pod maską (w sensie silnik) mają poza D często S lub podobnie co sprawia że można trochę dynamiczniej pojeździć,,, we fieście pod maską jest silniczek i garstka koników więc jest L które sportowych przełożeni nie zapewnia, ale powoduje że silnik się trochę wyżej kręci,,, (duże obciążenie, doczepka, góry i te sprawy to lepiej na L niż D)
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 09:40 ]
Bo o to mnie chodziło, zwykła literówka wyszła ale cały zakres we fieście to PRNDL |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
adamszymanek [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 19:59
|
|
|
Czyli radzicie obniżyć obroty? Muszę się dowiedzieć gdzie u nas mają komputer.Spróbuję jeszcze przed tym zmienić świeczki. Dzięki za rady.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 20:58
|
|
|
To raz, a dwa to powinna być reakcja silnika na załączenie biegu, czyli spadek o 50-100 obrotów w dół w stosunku do N lub P |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
adamszymanek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 10:19
|
|
|
Witam.
Właśnie wracam od mechanika. Okazało się że z silnikiem i obrotami wszystko w porządku obr. ok.880. Stwierdzili że przyczyna chyba leży w skrzyni ponieważ przy zmianie na R nic się nie dzieje tylko przy zmianie na D szarpie i często gaśnie. Zaproponowali na początek wymianę oleju i filtra poradźcie czy to pomoże. Zaznaczam że olej w skrzyni klarowny i jest stan. Auto ma przejechane 65000 km.
Koszt filtra 90zł. a co do oleju to oryginalny 72zł. za litr strasznie dużo. Doradźcie czy może być jakiś tańszy? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2010, 22:34
|
|
|
Jak chcesz wlać jakiś pól tysiąca do skrzyni to możesz wlać,,, do sprawdzenia przekaźnik kontrolny biegu jałowego i krańcówki przy wybieraku, oraz wszyte 3 linki do regulacji,,, w zwykłym warsztacie będą z ciebie ciągnąc kasę i raczej niewiele wywojują bo za CTX;y nie chcą się brać w specjalizowanych warsztatach gdzie automaty robią,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|