Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:37 |
[MK4] Spuszczenie oleju z miski - help! |
Autor |
Wiadomość |
boas43 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:38 [MK4] Spuszczenie oleju z miski - help!
|
|
|
Witam
Panowie proszę o pomoc ponieważ walczę z tak głupia sprawa już trzy dni.Problem tkwi ,że chciałem wymienić sam olej oraz filtr w żony dieselku 1.8 D. Pełen werwy przystapiłem do pracy zaopatrzony w klucz oczkowy 13 i zanurkowałem pod auto.Z tyłu miski olejowej tak mniej więcej po środku znalazłem śrubkę . I tu już był problem - łepek śruby był tak zjechany ,że nie dało się odkręcić.Przyniosłem sobie szczypce regulowane z zatrzaskiem i znów nic .Szczypce się slizgały ,łepek śruby coraz bardziej się kruszył , a ona ani drgnęła ! Próbowałem kręcić w prawo i lewo i nic ! Próbowałem na koniec punktaczkiem,przecinakiem i młotkiem ją drgnąć i nic ! Na koniec zaświtał mi pomysł ,aby uciąć szlifierką ten łepek,a potem wysunę taka większą i grubszą podkładkę co była pod tym łebkiem i dalej będę próbował wykręcać tymi szczypcami.Jakież było moje zdziwienie jak uciąłem łepek i teraz nawet podkładki nie mogę zdjąć ani podważyć ani okręcić.
Panowie naprawdę bardzo proszę o pomoc co mam zrobic z tym fantem
Artur |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 12:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 37 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:43
|
|
|
Masz kanał ? Polecam nawiercić i wykrętakiem ją wykręcić. Pójdzie jak po maśle. |
_________________
|
|
|
|
|
Bober
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:45
|
|
|
niestety tylko migomat cie ratuje aby dospawac lebek z innej srubki np na imbus 8 i zespawac na wystajaca juz resztke korka tak ja to widze innej opcji raczej nie ma |
_________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
08.05.10 WST Bemowo ET-14.0
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 21:11
|
|
|
kazio-n napisał/a: | nawiercić i wykrętakiem ją wykręcić | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 11:12
|
|
|
dospawaj porżadną nakrętkę do tego, co będzie na przyszłość porządnie |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Qbuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Kubuś
Wiek: 61 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 11:32
|
|
|
kazio-n napisał/a: | Masz kanał ? Polecam nawiercić i wykrętakiem ją wykręcić. Pójdzie jak po maśle. |
Też tak robiłem (polecam), tylko uwaga ! po przewierceniu korka olej "wylata" przez otwór !!!
Ps. Zaopatrz się w nowy korek przed próbami. |
|
|
|
|
boas43 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 19:46
|
|
|
Panowie .Zadam drugie głupie pytanie - w którą stronę tą śrubę się odkręca.
Jest to zwykła śruba czy z lewym gwintem ?
Jak leże pod samochodem i patrzę do góry na znajdującą się w misce śrubę to kręcę ja w stronę pasażera(prawo ) czy kierowcy ( lewo) ? |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 20:10
|
|
|
prawy gwint, zgodnie ze wskazówkami zegara dokręcasz, przeciwnie odkręcasz |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 20:23
|
|
|
boas43 napisał/a: | Jest to zwykła śruba | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.