| 
		[MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 arturlipko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Cze 2010,  17:48   [MK3] Kolektor 4-2-1 , czy ktoś to zastosował ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
 
zastanawiam się nad kupnem tego kolektorka 
 
 
http://www.motorspeed.co....product_id=4431
 
 
pytanko ?????  Czy ktoś już używał ????? jak z jakością wykonania ?? jak spasowane ????
 
 
zaznaczam od razu że cena nie jest problemem   
 
(i się nie chwale     ) | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Gru 2010,  17:50, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2010,  05:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nikt w PL nie zakładał, kupuj, zakładaj opisuje wrażenia     | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piesek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 39  Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 LOY  		  
		 
         Członek Honorowy FKP
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Cze 2010,  07:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Piesek napisał/a: | 	 		  | za tą cene warto zaryzykować... w PL nikt za tyle Ci czegoś takiego nie wyspawa, chyba że przeróbka z rs2000 | 	  
 
 
dokładnie kolektor RS 2K  czy opel plus wysyłka plus flansza ..wycinanie recyrkulacji ..spawanie ..puszka farby termicznej (i tak psu na budę)  i szybko osiagniesz sumę podobną a daleko bedzie do tej jakosci ..no i czas który stracisz na te zabawy . cóz czas obecnie jest chyba najdrozszy .
 
Kupuj bez zastanowaienia to dobra cena | 
             
						
				_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieks_mc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2010,  20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2010,  21:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A nie lepiej wstawić wtedy w wydech tą taka plecionkę? I po naprężeniach. | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Cze 2010,  22:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysieks_mc napisał/a: | 	 		  | Tylko trzeba byłoby do niego dospawać jakiś płaskownik i przykręcić do silnika w miejscu gdzie rury zawijają się pod misę, bo inaczej popęka szybko | 	  
 
 
skąd takie przypuszczenie ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieks_mc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lip 2010,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolektor rurowy jest długi i sztywny, musi mieć punkt podparcia bo trzymając się tylko na flanszy przykręconej do głowicy będzie  za mocno pracować, przerobiłem to już w praktyce:)
 
 Plecionka oczywiscię tez musi być | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lip 2010,  19:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja ulepiłem rurowego 4-2-1 przechodzącego w 2,25 bez plecionki ( na sztywno ) i od ponad roku jest oki . 
 
 
Zespół napędowy na  poduszce silnika i 3 poduszkach pod skrzynią , wydech na 4 poduszkach . 
 
 
Chyba masz coś źle z zawieszeniem silnika lub wydechu . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieks_mc  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Krzysiek 
                  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Lip 2010,  21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pewnie kwestia grubości rur kolektora. mój od rs2000 za swoje już dostał to i czasem gdzieś pęknie. Wiem że fabrycznie są takie podpory np w oplu c20xe itp z fabrycznymi rurowymi kolektorami. A plecionkę i tak dobrze dać bo eliminuje wszelkie napreżenia wydechu jak i drgania przenoszone na budę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lip 2010,  15:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Do plecionek się zraziłem jak mi się jedna rozeszła po paru tygodniach użytkowania ( pewnie źle trafiłem ) - choć fakt - to dobry pomysł na wytłumienie drgań . 
 
 
W CVH średnio widzę, gdzie dać taką podporę . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lip 2010,  16:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie to już całkiem nie ma gdzie dać podpory, a plecionkę mam chyba jedną z najmniejszych i jest cholernie sztywna, mój drutex trzyma się już jakieś 10 miesięcy. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arturlipko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lip 2010,  08:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               co do podpory to chyba macie rację w civic mjałem 4-2-1 najpierw bez podpory potem z    no i z podporą nic sie nie działo a bez co 2-3 miesiące trzeba było coś porwiać bo jakiś spaw puszczał (plecionki czyli tzw. tłumik drgań niebyło) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 longin201  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Wiek: 43  Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Wrz 2010,  20:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no i jak, arturlipko zakupiłeś ten kolektor?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arturlipko  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2010,  13:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
 
nie kupuje bo sie przymierzam do swap    na 2.0 rs2000 albo zetec focus     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2010,  10:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ehhh ta młodzież. I jak tu zaszczepic im "CVH Forever "     | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 a1topgear  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Wiek: 42  Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Sty 2011,  21:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mialem taki ,tyle ze ashleya. wyglad identyczny. Co do podporki- kolektor jest pod gaznikowce, wiec jest dluzszy od normalnego kolektora w 2i, przez co nie da sie zastosowac pierwszego wieszaka wydechu (wychodzi troche za)- trzeba dospawac wspornik i podwiesic tak jak w oryginale podwieszony jest z przodu wydech. Inaczej peka. Zreszta Artii, ktory kupil go ode  mnie moze potwierdzic. 
 
 
[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 20:40 ]
 
Aha i jak sie nie myle- sa dwie średnice 1,75 i 2 cale w obiegu. Trzeba uwazac na co sie trafi. | 
             
						
				_________________ HyHy:)
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzys:)  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 160 Skąd: Goleniów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  18:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie chciałem zakładać nowe go tematu... wiec pisze tu:
 
http://allegro.pl/kolekto...1494024586.html
 
co o tym myślicie? chodzi o to żeby wsadzić do fiesty z 2.0 i od razu zrobić wydech na 60 i na dwóch tłumikach... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  22:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | on jest pod focusa ale ogólnie fajna opcja do fiesty | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kenczorf  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Grzegorz 
                  Wiek: 40  Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2011,  16:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jakie efekty daje kolektor 4-1 w porownaniu do 4-2-1? Do czego jest ta rurka wychodzaca z wylotu drugiego gara i zaslepka na pierwszym? Trzeba ten kolektor przerabiac czy pasuje do fiesty mk3? | 
             
						
				_________________ Cichociemna
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |