| [MK3] parownik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  16:09   [MK3] parownik |   
 |  
               | 
 |  
               | skonczyla mi sie gwarancja na instalacje i dzis przegladajac ksiazke serwisowa zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co? Bo wedlug ksiazki wynika, ze u mnie trzebaby to zrobic.... |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bojarek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 78
 Dołączył: 13 Lip 2010
 Posty: 153
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Drogi Klubowiczu: to jest tak zwany mazut, albo krócej syf...taka oleista, gęsta ciecz o zapachu siarkowodoru. 	  | kenczorf napisał/a: |  	  | zauwazylem ze co 15 albo 30kkm spuszczali "flote olejowa z parownika". Co to i po co? | 
 |  
				| _________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Reduktor zazwyczaj od spodu ma zazwyczaj plastikowa śrubkę, podstawiasz coś by nie narobić bałaganu, odkręcasz, zazwyczaj da się ręką,,, czekasz jak zleci, zakręcasz,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  18:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jezdzenie z takim syfem grozi czyms? Spuszczac na gorąco czy zimno? parownik to brc eco 
 [ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 19:15 ]
 hmm po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony. Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili
 |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolusms   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Wiek: 35
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 132
 Skąd: Skopanie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  19:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | spuszczac na goraco....jazda z tym grozi szybszym zuzyciem membran, wiekszym spalaniem |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Parownik w środku jest pusty, tam się odparowuje gaz,,, ten mazut zajmuje to puste miejsce,,, im go więcej tym mniejsza skuteczność reduktora do zatrzymania włącznie,,, 	  | kenczorf napisał/a: |  	  | a jezdzenie z takim syfem grozi czyms? | 
 Zdecydowanie na ciepło, to taka olejista maź, na ciepło jest płynniejsza,,, 	  | kenczorf napisał/a: |  	  | Spuszczac na gorąco czy zimno? | 
 Dlatego montaż reduktora nie powinien być przypadkowy i powinien gwarantować możliwość łatwej obsługi, niestety w warsztatach kąłdą parowniki jak im wygodnie, ja miałem tak że jak wykręciłem korek od spodu to syf leciał na ziemie, po drodze niczego nie brudząc, siostra miała tak że leciało po wszystkim bo bezpośrednio pod reduktorem coś było,,, a to ta jak by się olejem przepracowanym pobrudzić jak nie gorzej,,, 	  | kenczorf napisał/a: |  	  | po ostatnim spuszczaniu mialem caly wokolo przybrudzony. | 
 Operacja jest identyczna jak spust oleju z silnika, odkręcasz korek, zlatuje przykręcasz, jak masz wprawę to nawet się nie ubrudzisz,,, 	  | kenczorf napisał/a: |  	  | Wyglada jakby go rozkrecali ale nie doczyscili | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle... mam go rozkręcić i wymyć membranę??
 |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dzis jak wroce z roboty bede chcial znalesc to pokretlo i zlac...zobaczymy czy bedzie. Pasowaloby jeszcze filterek gazu wymienic ale nie wiem gdzie on jest... |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | luki86, a jaki masz? 
   
 [ Dodano: Sro Wrz 01, 2010 21:07 ]
 kenczorf, musiałbyś foto z pod maski zrobić i poszukamy
   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolusms   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Wiek: 35
 Dołączył: 23 Cze 2009
 Posty: 132
 Skąd: Skopanie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | luki86 napisał/a: |  	  | ja mam parownik tomasetto chyba 100HP i spustu nie ma, wiec jak go wyczyścić?? Teraz jak swapa robiłem to go wyciąłem całkiem, ale ma tylko 2 śruby regulacyjne na środku i tyle... mam go rozkręcić i wymyć membranę??
 | 
 
 rozkrec, jezeli membrana bedzie uwalona to wymien !!! bron boze nie myj benzyna badz rozpuszczalnikami !!!
 |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | coś bede musiał zrobić bo minimalne obroty jakie udało mi uzyskać na LPG to 2tys. poniżej szarpie i gaśnie, gdzie na benzynie ustawiłem koło 1200 bo nie mam jeszcze krokowca żeby mi obroty trzymał |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kenczorf   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Grzegorz
 Wiek: 40
 Dołączył: 12 Kwi 2007
 Posty: 1874
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2010,  20:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | znajdziesz taki schemat do brc eco? On jest bez tych regulacji srubkowych. Przynajmniej tak mi sie wydaje bo mi steruje komp |  
				| _________________ Cichociemna
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |