| [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  17:01   [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich, potrzebuje pomocy z problemem na który już brak pomysłów.  Jakiś czas temu wjechałam w krawężnik mając 100 na liczniku (jakaś blondynka zapomniała o migaczu zmieniając pas ruchu). Rozwaliłam felgę - wymieniona. Po krótkim czasie okazało się ze łożysko dostało - wymienione. Po ok. 800 km znowu walenie, teraz rozsypała się piasta a przy okazji nowe łożysko - piasta i łożysko wymienione. Minęło kolejne 600-700 km i znowu walenie. Tym razem wymieniona zwrotnica. I wiecie co ?! Przejechałam kolejne 500-600 km i znowu słyszę ten sam dźwięk. Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010,  10:08, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  17:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | zaczyna się od prostych rzeczy. geometria po takim walnięciu wskazana. wykaże stan wahacza, może ugięty. stan amortyzatora wbrew pozorom może dobić łozysko, nie wspomnę o piaście. to co wymieniłaś to w sumie konsekwencje walnięcia w krawężnik. jedne z wielu |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  17:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Byłam na kontroli w stacji diagnostycznej, facet tak wymęczył przednie zawieszenie że aż żal i nic nie stwierdził. Tzn powiedział że amortyzator jest ok, końcówki drążków ok itd Zastanawiam się tylko czy wahacz może narobić tyle szkód |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  18:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Patty, a powiedział Ci wartości kątów? Jedz na geometrie niech sprawdzą Ci wszystkie parametry, tzn, zbieżność, pochylenie koła, wyprzedzenia kąta zwrotnicy i takie tam,,, mechanikę niech sobie odpuszczą,,, i zobaczymy czy koło trzyma się w normach (ale niech odczytają oba oczywiście) 
 [ Dodano: Sob Sie 21, 2010 19:17 ]
 Jak mają fajną stację i mogą to niech sprawdzą tłumienie przedniego zawieszenia,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok, czyli radzicie geometrie. W takim razie w poniedziałek geometria. Dzięki za podpowiedz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  21:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | radze ci zmienić całą zwrotnice bo to jedyna metoda eliminacji padania łożyska . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2010,  21:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | zwrotnica wymieniona i nie pomogło |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilocha1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: KamiL
 Wiek: 36
 Dołączył: 26 Mar 2008
 Posty: 383
 Skąd: SJ , SRC ;DD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2010,  01:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mialem taka sama sytuacje ino mi z kolei przegłuby zewnetrzne padają  i tez niewiem jaki powod. w lewym kole trzyma od nowosci a w prawym co pol roku do wymiany;/ |  
				| _________________ cyyyklon
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2010,  09:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | geometria sprawdzona, wszystko ok poza jednym minimalnym odchyleniem kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Jednak odchylenie jest tak minimalne ze jak stwierdził Pan w stacji obsł. nie ma prawa niszczyć łożyska. Jakieś pomysły ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2010,  10:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak przykręcić piastę mniejszym momentem np 150 Nm |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2010,  10:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | a nie sądzisz że problemem może być wahacz ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2010,  12:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | wahacz zmieniłby kąty w tej idealnej zbiezności 
 zmień mechanika i zrób jak wskazał diodalodz, a także stosuj łożyska skf lub rouville'a
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Patty   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Patty
 Wiek: 45
 Dołączyła: 21 Sie 2010
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2010,  12:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | łożyska były 3 różnych firm w tym skf a mechaników 2-ch |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartek8915   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 08 Cze 2009
 Posty: 9
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2010,  21:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tez bym się zastanowił nad łożyskami bo z własnego doświadczenia to w sklepach większość to szmelc jeszcze dobrze łożyska się nie wsadzi a tu już potrafią być minimalne luzy. Z mechanikami też rożnie bywa kiedy miałem praktyki to podejście prawie  każdego mechanika to brać  kasę i kto by się przykładał bądź co bądź starej fiesty aby do przodu. Najlepiej mieć zaufanego lub znajomego mechanika taka prawda. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sie 2010,  14:08 | 
 |  
               | 
 |  
               | tak właśnie dumam, czy aby montaż łożyska był prawidłowy. |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |