Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:40 |
[MK6] Duże spalanie;/ |
Autor |
Wiadomość |
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 12:04 [MK6] Duże spalanie;/
|
|
|
Witam,
mam pytanie odnosnie spalania poniewaz juz mnie ono denerwuje;/
W miescie pali okolo 7,5 litra!! Styl jazdy spokojny (samochodem jezdzi kobieta:)), trasy krotkie, ale przy tych upalach silnik na momencie sie rozgrzewa.
Mam jeszcze Vectre b 2.0 dti i przy identycznych warunkach spala 8l/100 w miescie wiec ksiazkowo:)
Czym moze byc spowodowane tak wysokie spalanie? Bylem u mechanika i na kompie 0 bledow.
mimo wymiany filtrow spalanie nie spadlo.. podczas wymiany zdziwila mnie nie podpiweta wtyczka przy filtrze paliwa (chyba od podgrzewania paliwa).. czy ona moze tak wplywac na spalanie? Z tego co sie orientuje spalanie powinno byc okolo 5,5 litra.
Z gory dzieki za wszystkie sugestie
Dodam, ze auto mam od prawie roku i od poczatku jest takie spalanie |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:08
|
|
|
bungee napisał/a: | Witam,
W miescie pali okolo 7,5 litra!! Styl jazdy spokojny (samochodem jezdzi kobieta:)), |
i to ma byc argument co do spalania moja jak wsiadzie i jezdzi spokojnie to spalanie skacze do takiego poziomu mometalnie, ale ona jezdzi spokojnie
spalanie przy spokojnej jezdzie przy tym silniku to jak dobrze pujdzie 6,2, katalogowo 5,8 z dopiskiem minimalne spalanie
jesli jest cos nie podlaczone to trzeba to sprawdzic i powrocic do stanu fabrycznego, ale wyzsze spalanie z powodu niepdgrzanego paliwa, nie bede tu stawial diagnozy, bo nie wiem
a autko przypadkiem nie stawia zaslony dymnej z tylu w czarnym kolorze moze juz wtryski leja i spalanie skoczylo troche |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:13
|
|
|
Zaslony dymnej nie ma:)
Ogolnie przebieg auta jest dosyc maly - okolo 105 000 km.
Tak czytalem na forum forda w dziale fiesty i tam 80% osob mialo w miescie okolo 5-5,5l/100 reszta okolo 6,5-7.
WIec troche mnie dziwi spalanie rzedu 7,5 litra w takim autku;/ Samochod byl kupiony z mysla o taniej eksploatacji (male spalanie:)) a tu pali tyle co o polowe wieksza Vectra, ktora ma prawie dwa razy mocniejszy silnik:);/ |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:16
|
|
|
wlasnie mocniejszy silnik, a to musi sie nameczyc by pojechac, wiec mala pojemnosc w tym przypadku, niestety ale mala elastycznosc i wieksze spalanie
a sam jezdziles i weryfikowales spalanie ? |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:22
|
|
|
Sam jechalem i mierzylem spalanie w trasie..
Co do miasta to auto jest mamy i ona nim jezdzi.. na pewno nie cisnie bo od przyspieszen ja glowa boli:)) Wiec samochod nie jest katowany/nadwyrezany:)
Gdzies wyczytalem:
"nam chyba odpowiedź na nasze rozterki i pytania....a mianowicie
ustawienie rozrządu...
wystarczy że będzie ustawiony o jeden ząbek paska inaczej, i juz
silnik zachowuje sie inaczej...objawami moze byc
większe/mniejsze zuzycie paliwa, przyspieszenie itp... "
Co Wy na to? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:29
|
|
|
to by bledy zaraz wyskoczyly na diagnostyce, ale zawsze warto sie upewnic, niestety nie jest to takie proste i bez dojscia do paska nic nie sprawdzisz wiec zostaje podlaczyc ten podgrzewacz, upewnic sie ze wszystko dziala jak nalezy, zalac paliwa z dodatkiem do czyszczenia uklady paliwowego i troche pojechac w trase pocisnac i dopiero pozniej sprawdzic spalanie w miescie przy normalnej jezdzie, nic innego mi do glowy nie przychodzi, ale moze ktos inny cos madrego zaproponuje |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 16:30
|
|
|
Tak tez mam zamiar zrobic:) Moze pomoze:) |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 19:33
|
|
|
1.8D i 1.8TD. Pierwszy pali 7, drugi pali 5-5.5, a jest praktycznie połowę mocniejszy... Albo pani mama źle jeździ i stąd to spalanie, albo lejecie jakieś chrzczone paliwo, albo jest niesprawność. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 20:53
|
|
|
Na pewno nie jezdzi tak, aby auto mialo palic prawie 8L:P
A paliwo to Orlen Verva:)
[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 20:57 ]
kamil wolski napisał/a: | 1.8D i 1.8TD. Pierwszy pali 7, drugi pali 5-5.5, a jest praktycznie połowę mocniejszy... Albo pani mama źle jeździ i stąd to spalanie, albo lejecie jakieś chrzczone paliwo, albo jest niesprawność. |
Zreszta chyba po to jest to 'T' przed 'D', aby auto mialo wiecej mocy przy mniejszym spalaniu:)
Zreszta pisalem juz ze sam sprawdzalem auto przy ekonomicznej jezdzie i tez pali za duzo...a co do niesprawnosci to po to zalozylem ten temat zeby sie czegos dowiedziec:) wiec Twoja odpowiedz niestety nie wniosla za wiele da watku poza wzrostem liczby Twoich postow o 1:) |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 21:39
|
|
|
bungee napisał/a: | po to zalozylem ten temat zeby sie czegos dowiedziec:) wiec Twoja odpowiedz niestety nie wniosla za wiele da watku poza wzrostem liczby Twoich postow o 1:) | Kolejny co się spina, bungee, nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pierdząca pęknie... A jeśli spalanie jest za wysokie, a niespowodowane ciężką nogą, to proponuję wizytę w serwisie... Bo tu nikt nie jest wróżką i na odległość nic Ci nie wywróży z fusów... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lip 2010, 21:54
|
|
|
Nie spinam sie:P Tylko po co powtarzac cos co bylo wyzej napisane:)
Co do wrozenia to tez tego nie wymagam... mialem nadzieje ze ktos mial podobny problem i znalazl jego rozwiazanie.. jak juz wspominalme bylem w serwisie na podpiecie do kompa i nic nie wykazal..
Widze ze chyba pozostaje mi dalej monitorowac forum z nadzieja ze kiedys ktos znajdzie jakies mozliwe rozwiazanie.. te co do tej pory sprawdzalem nie daly efektu:(
Na innym forum juz podpowiedziano (raczej malo prawdopodobne ale kto wie:)):
"czasem hamulce potrafią lekko trzymać i to już mocno zwiększa spalanie[...]"
Wiec bede musial na to tez rzucic okiem |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 10:32
|
|
|
Hamulce że trzymają, to czuć Więc nikt tego nie pisze.
Poza tym - czy pani mama jeździ pierwszym dieslem w życiu? Wiesz, wystarczy że mamuśka męczy ten samochód albo na bardzo niskich, albo na bardzo wysokich obrotach, może ma niskie ciśnienie w oponach, może ma niesprawny układ hamulcowy jak mówisz, może pojawiają się pierwsze problemy z układem wtryskowym... Zacznij od tego że weźmiesz to auto na dwa tygodnie i pojeździsz, bo skoro komp nic nie mówi, a spalanie jest jakie jest, to może warto zweryfikować czy problemem nie jest kierowca bo to bardzo prawdopodobne.
bungee napisał/a: | Zreszta chyba po to jest to 'T' przed 'D', aby auto mialo wiecej mocy przy mniejszym spalaniu:) |
T przed D jest po to by było więcej powietrza i paliwa czyli by było więcej mocy - a więcej paliwa to większe spalanie. Chyba w Toyocie Suprze nie dodali dwóch turbin do silnika 3.0 by było mniejsze spalanie? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
bungee [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 12:21
|
|
|
Jezdzi drugim dieslem. Wleje chyba do baku ten specyfik do czyszczenia wtryskow.. moze cos pomoze:) |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 17:29
|
|
|
bungee napisał/a: | Jezdzi drugim dieslem. Wleje chyba do baku ten specyfik do czyszczenia wtryskow.. moze cos pomoze:) |
Moim zdaniem lepiej nie lać tego typu specyfików do nowoczesnych Diesli, tym bardziej z wtryskiem Common Rail, który zasila właśnie 1.4 TDCi i 1.4 HDi. Wybór należy do Ciebie i Mamy. Według mnie ta nagrzewnica powinna być podłączona, gdyż nowoczesne Diesle odznaczają się wysoką sprawnością i nie wydzielają tyle ciepła, dlatego się je dogrzewa (takie jest moje zdania).
Tak mówiąc trochę OT to zauważyłem, że zarówno Fiestka z tym TDCi jak i benzynowe Tico spala najmniej jeżdżąc rozsądnie. Oznacza to dla mnie jazdę na obrotach gdzie jest moment obrotowy, a nie zamęczanie silnika na niskich obrotach jak wielu robi, w dodatku wciskają oporowo gaz - silnik cierpi a spalanie rośnie.
Według mnie Fiesta pali najmniej gdy po zmianie biegu jest niecałe 2 tysiące obrotów. Wtedy jakoś się zbiera i pali przyzwoite ilości paliwa.
Nie wiem czy to powód do dumy, ale Fiesta spaliła z klimą na drugim biegu podczas 400 km trasy 4.9 litra bez oszczędzania. Była to normalna, dynamiczna jazda.
To już koniec mojego Offtopu .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 21:52
|
|
|
Sa specyfiki skierowane kakretnie do silnikow disla z Common Rail, wiec nie sadze by byly szkodliwe, wiec lac, ja stosuje u siebie i nie tylko. W 1 przypadku, w mondeo zaobserwowalem poprawe w zachowaniu silnika po zastosowaniu srodka (wyciszylo wtryski) wiec sadze ze sa jakies pozytywy z zastosowania |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 22:03
|
|
|
Motodoktor też przecież został zrobiony po to by pomagał |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:07
|
|
|
no jest roznica pomiedzy specyfikiem do czyszczenia, a takim ktory w magiczny sposob uzdrowi ci silnik, troche nie ta kategoria zastosowania
to biorac pod uwage tok twojego pokretnego rozumowania, pluczka do silnika tez nie dziala |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:25
|
|
|
Bardziej chodzi o tok rozumowania, że jeśli coś jest robione specjalnie pod dany rodzaj silnika, czy ku konkretnemu przeznaczeniu, to jest nieszkodliwe, a to nie zawsze, a raczej rzadko, prawda. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 15:33
|
|
|
Dlatego stosuje sie te specyfiki sporadycznie i na trasie, by nie zalegaly zbyt dlugo w zbiorniku i w ukladzie paliwowym
w tym przypadku lepiej zastosowac substancje lekko agresywna, by usunac osady, aby uniknac kosztownej naprawy z calkowicie zamulonymi wtryskiwaczami
takie jest moje zdanie, oczywiscie nie musisz sie z tym zgadzac |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Lip 2010, 09:50
|
|
|
piwko2006 napisał/a: | Tak mówiąc trochę OT to zauważyłem, że zarówno Fiestka z tym TDCi jak i benzynowe Tico spala najmniej jeżdżąc rozsądnie. Oznacza to dla mnie jazdę na obrotach gdzie jest moment obrotowy, a nie zamęczanie silnika na niskich obrotach jak wielu robi, w dodatku wciskają oporowo gaz - silnik cierpi a spalanie rośnie.
Według mnie Fiesta pali najmniej gdy po zmianie biegu jest niecałe 2 tysiące obrotów. Wtedy jakoś się zbiera i pali przyzwoite ilości paliwa. |
I tu moim zdaniem leży problem!
Ja mam zwykłem 1.9D i w mieście pali mi 6L a na trasie poniżej 5L/100km.
Tylko jak kolega wyżej pisał - tak samo jeżdżę - w zakresie momentu obrotowego silnika - czyli po zmianie biegu mam około 1850-1950 obrotów - gaz lekko wtedy wciskam auto dobrze się odpycha - i mało pali.
Ostatnio w tę pogodę w ogóle przesadziłem ze spalaniem...pokonując 3/4 trasy w mieście i 1/4 w trasie zrobiłem na 1 baku paliwa wynik 5,6L/100km. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
|