Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Tarcze z MK4 + podświetlenie i diody zamiast żarówek
Autor Wiadomość
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 20 Cze 2010, 14:38   [MK3] Tarcze z MK4 + podświetlenie i diody zamiast żarówek

Jako że w mojej Białej Strzale nie było ani obrotomierza, ani tarcz z pleksi, żeby zrobić podświetlenie postanowiłem trochę poszaleć i połączyć pomysły AW3K i Abla(i).
Zegary od MK4 na Fiestaguides.co.uk
Podświetlenie zegarów - Abla z Polski

Abla napisał, że użył diód walcowanych. Mi w sklepie sprzedawca zaproponował jakieś specjalne diody, których własności może podać z katalogu, bo to lepsze i kosztuje 3zł sztuka. Fakt, wyglądały ładnie, miały gładki, płaski czubek i sprzedawca zapewniał mnie, że mają najszerszy kąt świecenia... Ale ja wziąłem diody zwykłe z okrągłym czubkiem które równie ładnie świeciły, ale kosztowały 1zł za sztukę (brałem 20szt.) Rezystory dobrałem 500k. W domu rozmyślając chwile nad diodami, widząc dość wąskie skupienie światła diód, chwyciłem papier ścierny i zjechałem czubek na płasko. Dioda zaczęła świecić szeroko, równo i dzięki matowej powierzchni gładko. Spróbujcie sami :)
Fiestaguides to skarbnica przydatnych rzeczy. Tam właśnie zaglądam od czasu do czasu, a że znalazłem na allegro zegary z mk4 z obrotkiem w przystępnej cenie, to trzeba było spróbować to podłączyć. Ale najpierw podświetlenie.
Diody mocowałem zgodnie z poradami Abli, ale umieszczałem dalej, żeby były w maksymalnym dystansie od tarczy i świeciły równolegle do niej, a nie prosto w tarcze. Podobnie z tarczą obrotomierza.
Jeśli chodzi o diody zamiast żarówek, to troche trzeba akrobacji, żeby dojść do tego skąd jest "+" a gdzie idzie "-", bo inaczej dioda nie będzie świecić.
Ale WSZYSTKO JEST DLA LUDZI :D
Zauważyłem też, że kierunkowskazy mają mają po jednym kablu na dany kierunek. Żarówka świeci, bo przepuszcza prąw w każdym kierunku, a używając diód można sobie rozdzielić kierunkowskazy z użyciem takiego samego zielonego plastiku na lewy i prawy.
Czy ktoś kiedyś marzył o osobnych kierunkowskazach w swojej fieście?
Może takie coś pomoże:


Uploaded with ImageShack.us

Do jednego i drugiego wejścia podłączyć trzeba po kabelku od kierunkowskazów. Potem tylko sprawdzić który jest który i gdzieś go umieścić ;)
Ja akurat nie miałem czasu na szukanie zielonego plastiku i wrzuciłem dwie diody razem, więc i tak świeci mi jedna kontrolka.

Co do mocowania diód do każdej z kontrolek to używałem pistoletu na klej. Przyznam, że całkiem fajna to sprawa i trzyma pewniej niż superglue, bo go po prostu więcej.
Kable diód podpiąłem do wtyczki, a z wtyczki do zamontowanej kostki łączeniowej i fabrycznymi kablami auta.

Dla obrotomierza przeciągnąłem z kabiny kabelek, który musiałem wpiąć w mózg auta, a że wtyczka miała zatyczkę w wymaganym miejscu (drugie od prawej) musiałem ją wyłamać i lekko przewiercić się przez plastik. Znalazłem tu na forum :
"Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 k (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 k (łączna oporność - 324 k), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk)."
W moim obrotku znalazłem właśnie R7 w tej wartości, a R8 był w kolorze niebieskim, dając od 0 do 60k. Po wyskalowaniu na 50k sumarycznie dało 324k, więc wkręciłem i uwierzcie, działa jak tra la la :)

Jedynym problemem, z którym muszę się uporać, to krótsza szyjka na linkę prędkościomierza w mk4 niż mk3. Metalowy kołnierz jest zbyt długi i zatrzask nie może zamocować się na szyjce, przez co linka ślizga się w czasie jazdy powodując rytmiczne drgania wskazówki. Przez to też zaniża przejechane odległości.
Może wystarczy trochę wyciąć kołnierz?
Chyba tak spróbuję.

Dodatkowo coś mi wskaźnik paliwa skoczył ma max i nie chce spaść. Pewnie coś musiało się wypiąć, więc licznik mam znowu w domu.
Poniżej zdjęcie z łazienki, przy podłączeniu baterii 6V. W aucie jest jakoś jaśniej i widać wskazówki.


Uploaded with ImageShack.us

Pozdrówka
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 20 Cze 2010, 17:56   

ładnie! :ok:

Cytat:
użył diód walcowanych
diody mogą być walcowe ;-))
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 20 Cze 2010, 17:59   

pjej faktycznie, teraz widać, że nie czytam ze zrozumieniem :ups:
hihihih
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.