[MK3] "Odwracanie" nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 22:53 [MK3] "Odwracanie" nawiewu
|
|
|
Witam! Chciałem zapytać czy jest możliwe "odwrócenie" nawiewu, żeby zamiast dmuchać do kabiny, wyciągał z niej powietrze ? Przypuszczam, że z elektryką nie byłoby problemu, bo chyba wystarczy zamienić bieguny, natomiast nie wiem jak sprawa się ma odnośnie samej dmuchawy. Czy jest ona przystosowana do pracy w obydwu kierunkach czy tylko w jednym ?
P.S. Tak nawiasem mówiąc: gdyby dmuchawę trzeba było wymienić, to którędy ją wyciągać ? Z kabiny czy z pod maski ? |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 22:56
|
|
|
to jest po to aby wdmuchiwało powietrze, chyba po to zamontowane i na jaka cholere to ma działać odwrotnie,
lol |
_________________
 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 22:57
|
|
|
Poprostu pytam z ciekawości. Kiedyś widziałem dmuchawę z poloneza i tam łopatki były ruchome - przy przeciwnych obrotach składały się i nic nie wiało. Chciałbym wiedzieć jak zbudowana jest dmuchawa w Fieście. Coś w tym dziwnego ? |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:02
|
|
|
Przyznaj się, że masz liście w kratkach nawiewu i chcesz je wydmuchać do tyłu |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:04
|
|
|
Czytając Wasze odpowiedzi zastanawiam się czy rzeczywiście macie mnie za głupka... Ale ok Nie, nie mam liści w kratkach. |
|
|
|
 |
Bit1

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:08
|
|
|
Możesz zmienić bieguny w dmuchawie i w teorii będzie wtedy dmuchało w drugą stronę, ale w praktyce podczas jazdy powietrze z otoczenia będzie wtłaczane do środka i silnik dmuchawy się może uszkodzić.
Tak szczerze powiedziawszy po co ci to? |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:11
|
|
|
Szczerze ? Po nic Po raz kolejny piszę, że pytam z ciekawości. Czasem mam takie rozkminy, że ciężko to zrozumieć... Dzięki za jedną normalną odpowiedź |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:13
|
|
|
daro_zory,
za głupka??
bez przesady!!, po prostu to ciekawe po co Ci tak a nie normalnie:DD
|
_________________
 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 23:16
|
|
|
Napisałem "za głupka", bo zamiast odpowiedzieć na moje pytanie, woleliście pytać "po co?". Gdy kobieta przychodzi do chirurga i prosi o operację nosa, to chirurg chyba nie pyta po co ona to robi. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 07:19
|
|
|
daro_zory napisał/a: | natomiast nie wiem jak sprawa się ma odnośnie samej dmuchawy | Prawdopodobnie jest turbinowa (w mk2 już taka była) działa to na zasadzie odśrodkowej, czyli zasysane bokiem powietrze jest odrzucane na boki i wylatuje określonym otworem, bez znaczenia jest czy turbina się będzie kręcić w lewo czy prawo... choć nieraz ma łopatki pod pewnym kontem co sprawia że w jedną stronę działa lepiej a w drugą gorzej lub wcale,,, w mk1 był zwykły wiatraczek, i tam taki patent by zadziałał może,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
karolusms
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 20:20
|
|
|
daro ... zmien dilera to rozkminy beda lzejsze |
_________________
 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:22
|
|
|
Oczywiście masz na myśli dilera samochodowego ? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:36
|
|
|
Ten numer z odwróceniem nie przejdzie, bo mimo tego że będzie obracać się w drugą stronę, to i tak powietrze będzie pchało do kabiny (tzn prawie nie będzie, bo łopatki są skośne). Ten wiatrak działa tak, że środkiem ciągnie powietrze z zewnątrz i siłą odśrodkową wyrzuca je na zewnątrz - gdzie poprzez zasłonięcie obudową kieruje je dalej. W którą stronę by się nie kręciło, to siła odśrodkowa zawsze będzie działała na zewnątrz. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:44
|
|
|
Więc liście nie wylecą |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 10 Cze 2010, 22:57
|
|
|
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi
P.S. A jak z tym wyciąganiem dmuchawy ? Którędy ? |
|
|
|
 |
|