| 
		[MK3] Pomiar , sprawdzenie sondy lambda | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 limus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2010,  19:19   [MK3] Pomiar , sprawdzenie sondy lambda
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Autko kiepsko mi odpala na zimnym silniku , sporo pali i w związku z tym postanowiłem sprawdzić sondę .
 
Na nagrzanym silniku na wolnych obrotach 0 V ,na wyższych jakieś ułamki tego co powinno być .
 
Czyli sonda do wymiany , ale przy okazji wyszło , że przy gniezdzie sondy jest niewielka dziura - już załatana .
 
Napięcie było mierzone na kostce sondy po odłączeniu tejże od kostki z wiązki.
 
Jako ciekawostkę powiem , że owa sonda podgrzana palnikiem zaczęła generować napięcie , nawet powyżej 0,5 v.
 
Po wykręceniu końcówka sondy była mocno okopcona .
 
 
Pozdrawiam. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011,  17:53, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2010,  12:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | limus napisał/a: | 	 		  | na kostce sondy po odłączeniu tejże od kostki z wiązki. | 	  
 
nic dziwnego bez podłączonej grzałki nic pokazywać nie będzie . Ciekawe czy już palnikiem odparowałeś sondę w kosmos . samo mierzenie sondy to głupota moim zdaniem lepiej wyjąć kompa i mierzyć na pracującym silniku na wybranych pinach komputera . Wtedy masz pewność co widzi sterownik i eliminujesz błąd wiązki silnika . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 limus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2010,  12:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale wpadka  .
 
Gdzieś na tym forum właśnie przeczytałem , że mierzyć trzeba na odłączonej kostce .
 
Co do kompa , to jestem bez szans , nie dam rady tego zrobić .
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2010,  13:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wkuj sie w przewody | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 limus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2010,  13:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sonda została sprawdzona bez odpinania z kostki.
 
Wyniki na mierniku były dziwne , na wolnych 003-0,7 v , na wysokich obrotach niewiele rosło - max do 0,75 v i cały czas skakało ,  wartość spadała nawet do 0,02 v.
 
Po przygazówce na wolnych obrotach tez niesamowicie skaczą te wartości od 0,02 do 0,7 v
 
Nie wiem jak to interpretować .
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2010,  03:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | słaby miernik albo ci łapami trzęsło . tak jak wynik 0,7V jest wiarygodny tak 0,03 już nie . Wysokie napięcie 0,7 wskazuje bogatą mieszankę . przy gwałtownej przygazówce powinno polecieć na 0,2V na sekundę i podbić do góry zaraz. Przy spuszczeniu z obrotów np 3,5 tyś i nagłe zejście od jałowego powinno  wskoczyć na 0,7V a następnie wrócić gdzieś na środek czyli ok 0,4 -0,5V na jałowych obrotach albo stablilnych obrotach czyli np 2000 obr/min i bez ruszania gazu 0,4-0,5V. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 limus  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2010,  09:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aby wyeliminować trzęsienie się łap , przewody zostały odizolowane aby był pewny styk .
 
Jedna osoba trzymała styki czujnika , a druga obserwowała wskazania .
 
Pomiar jest pewny , cyferki nie zmieniały się się powoli .
 
Różnice we wkazaniach były bardzo duże i działo się to bardzo szybko .
 
Generalnie zaczynam dochodzić do wniosku , że auta z elektronika to po prostu zródło ciągłych kłopotów.
 
Nie masz co robić , to sobie kup fiestę na wtrysku   ))))
 
Tylko co tu kupić jak już nawet w starych autach są komputery .
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2010,  21:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zmienia się szybko ale przy przejściach między gwałtowynm przyspieszeniem albo hamowaniem silnikiem mieszanka ma wartość albo bogatą albo ubogą bo regulacja nie nadążą . A co do zmian to cała praca silnika to jedna wielka zmiana co ruch tłoka dlatego też i odczyty z sondy lambda są skokowe . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JustMario  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 73 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Kwi 2010,  20:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A teraz ja. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć (jak totalnemu idiocie) jak sprawdzić sondę? Czy silnik włączony, czy nagrzany, czy nie. Czy sprawdzać napięcia na kostce, czy jak, gdzie? Z góry dziękuję    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  00:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               do super poprawnej weryfikacji niezbędny jest oscyloskop , ty możesz miernikiem sprawdzić jedynie mniej więcej jej życie o ile miernik ma dużą częstotliwość odświeżania . 
 
Musisz mierzyć na czarnym i szarym przewodzie (minus miernika do szarego plus do czarnego) . Sonda musi być podpięta a silnik wstępnie rozgrzany . napięcie 0V non stop ewidentnie wskazuje na uwaloną sondę ,  tak samo jak trwała wartość 0,5V . Przy dodawaniu i ujmowaniu (gwałtownym) gazu musi być widać chwilowe zmiany wartości napięcia . 0,8V oznacza mieszankę bogatą , 0,2 V ubogą . sonda musi biegać miedzy tymi wartościami . Po za tym musisz zmierzyć ciągłość grzałki czyli rozpinasz kostkę sondy i mierzysz opór (zakres 200 ohm) między białymi powinno być poniżej 7 ohm . tego pomiaru możesz dokonać na zimnym silniku i wyłączonej stacyjce . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JustMario  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 73 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  13:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pięknie Ci dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie    Akurat zaczęło padać, ale potem się zabiorę za sprawdzenie   
 
 
Proszę mnie jeszcze uświadomić, czy wyższe spalanie może być spowodowane:
 
1. Oporem na grzałce większym niż 7ohm?
 
2. Stałą wartością 0,8V?
 
 
Czy co jeszcze wskaże mi uszkodzenie sondy i wynikające z tego większe spalanie?
 
 
EDIT: rozumiem że sondę testujemy wyjętą z kolektora? Tj. wpiętą w kostkę ale trzymamy ją w ręku? Bo raczej ciężko będzie pakować łapy do komory silnika (poparzenie III stopnia gwarantowane). | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez JustMario 13 Kwi 2010,  14:09, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  14:04   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wyższe spalanie wyjdzie przy zużytej sondzie (pokazuje niskie napięcia, tzn rzędu 0.1-0.3V, co dla komputera oznacza "mieszanka uboga" i powoduje lanie paliwem), przerwie w obwodzie (brak sygnału z sondy), padniętej grzałce (sonda będzie pokazywać pierdoły, prawdopodobnie z dolnego zakresu), dziurze w wydechu przed sondą lub tuż przy niej... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  14:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JustMario napisał/a: | 	 		  | rozumiem że sondę testujemy wyjętą z kolektora? | 	  Brań boże, wkręcona w kolektor, silnik rozgrzany i pracujący,,, sonda mierzy ilość tlenu w spalinach więc jak ją wykręcisz na świeże powietrze to zgłupieje,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  14:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JustMario napisał/a: | 	 		  | Bo raczej ciężko będzie pakować łapy do komory silnika (poparzenie III stopnia gwarantowane). | 	  zależnie od tego gdzie dokładnie masz sondę, dojście jest bez tragedii. albo kładziesz się pod autem, albo atakujesz od góry (można sobie wyciągnąć wentylator - 1 śrubka pod klucz 10 i jedna kostka). przydadzą się rękawice... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JustMario  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 73 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  14:19   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I o to mi chodziło    Dziękuję pięknie    Myślałem na wprost i wydawało mi się to trochę odwrotnie, tj. niskie napięcie, czyli uboga mieszanka, ale podawana do komór spalania, a nie w spalinach   . A to ta uboga mieszanka w spalinach w takim razie   
 
 
Dziękuję Wam pięknie, oby to była sonda    Pozdrawiam   
 
 
I mam nadzieję, że łap nie poparzę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  14:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JustMario napisał/a: | 	 		  | A to ta uboga mieszanka w spalinach w takim razie | 	  dokładnie, sonda pracuje w tzw. sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnika, więc bada to co z niego "wychodzi" (spaliny) i (między innymi) na tej podstawie wykonywana jest regulacja dawki paliwa... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JustMario  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 73 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  15:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak się dostać do rdzenia przewodu? Są pokryte izolacją, myślałem że w samej sondzie jest kostka i tam się wczepię w piny, ale kostki brak (dopiero dalej). Nie wiem, starą metodą igieł? Wbić w kable i sprawdzić w ten sposób, czy jak? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Kwi 2010,  18:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | albo wyciągnąć uszczelnienia z kostki i wbić igły od tyłu kostki . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |