|
Przesunięty przez: trzeci 17 Gru 2011, 17:55 |
[MK3] FIESTA z WLKP by luk-90 |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 20:52
|
|
|
Ostatnio wracam wieczorem z kumplem ze sklepu i patrzę na drugą stronę ulicy i stoi maszyna miażdżąca swoim wyglądem
tak na niego patrząc przykro zrobiło Mi się, żę wszyscy wokół robią taki super extra TJUNING , a ja nie mam nawet elektrycznie otwieranego bagażnika, trzeba to było zmienić. Denerwujące było gaszenie silnika, odpinanie się z pasów, wychodzenie tylko po to, żeby otworzyć komuś zasrany bagażnik.
Więc na początek kupiłem Siłownik taki najzwyklejszy. Po zapoznaniem się z tutorialami na forum i na stronie ABLA.piwko.pl przystąpiłem do działa. Najpierw rozebranie wszystkiego co mogło przeszkadzać
Wiem, żę bajzel na kółkach dosłownie, ale inaczej się nie dało.
Siłownik zamontowałem o tak
cięgno wygięte w drugą stronę, aby łatwiej skręcić potem jarzmo.
Z racji, że moja fiesta jest w wersji C jak niC, to nie posiadam w klapie 4 bolców tylko 3, więc było przeciągania przewodu. Nie chciałem odklejać podsufitki, więc kabel poszedł lewą stroną za bokiem i pod progiem do takiego magicznego przycisku co niszczy świat
następnie do skrzynki bezpieczników, gdzie kolejny już raz dała o sobie znać wersja C jak niC, mianowicie nie posiadam żadnych styków pod bezpiecznikiem nr 3. Podpiąłem się pod nr 2 od podświetlania kabiny i działa jak ta lala. Mając już tak rozebrany samochód stwierdziłem, żę pojadę na zakupy do marketu. Po powrocie byłem szczuplejszy w portfelu o jakieś 30zł, a z kieszeni wystawało mi takie COŚ. Po podłączeniu wygląda o tak
Mam nadzieje, że nie zostanę zlinczowany za brak lepszego aparatu, ale tylko miałem k800i.
Co by nie zapeszać dobiłem targu z jednym forumowiczem i niedługo fieście będzie troszkę niżej, mianowicie może zagoszczą na amorkach krótsze sprężyny o jakieś 4cm |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 21:22
|
|
|
K800i robi zdjęcia całkiem niezłe jak na telefon, a otwieranie bagażnika z przycisku bądź pilota powinno być w standarcie. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 21:29
|
|
|
kurde balans zginął mój post czy jak?
luk-90, pokazałbyś w lepszym świetle mocowanie stopa do klapy?
Da radę wywalić to debilne okienko z napisem STOP?
Pytam bo sam się przymierzam do trzeciego stopa już jakiś czas... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Lis 2009, 21:40
|
|
|
Wiesz co , ja podałem przykładowo ten stop. kupiłem stopa w markecie za 29 zł też z 32led'ami i daje to jak cholera, taki ładny bez żadnych napisów stop czy co.
Zdjęcia mocowania moge zrobić jutro, ale tam nie ma żadnej filozofii, przyklejasz pomiędzy zaślepki w klapie na samej górze, ale nie na szybę bo według Mnie wygląda wtedy bambersko, tylko wcześniej odtłuść miejsce przyklejania, to będzie trzymać jak na wkrety
Dokładnie identyczny mam jak TEN
jak coś to ja się wspierałem tym
[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 20:24 ]
Dzisiaj poczta przywiozła mi paczuszkę a w paczuszce
Przód ma 30cm długości a tył 34,2cm
Teraz potrzebuję info na temat długości standardowych sprężyn w 1.3 oraz w xr2i/RS1800, ktokolwiek widział, ktokolwiek wie
[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 23:58 ]
Super, dziś zauważyłem wyciek z chłodnicy, czeka mnie wymiana, bo widze, żę cieknie z całej lewej strony :(
[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 20:35 ]
Chodnica ogarnięta od sowy, już jakiś czas temu wymieniona.
Spręzyny miałem sprzedać, ze względu na sportowy kpl zawias, jednak sprzedawca nie daje znaku zycia tak więc sprężyny, pozostają i czekają na lepsze czasy( czytaj nowe amorki ). póki co do wymiany płyn hamulcowy. Czekam na jakieś sugestie, komentarze
[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 12:34 ]
Mały update, fiesta ostatnio dostała nowy płyn hamulcowy, nie obyło się bez komplikacji mianowicie tylne prawe koło odpowietrznik był zapieczony na amen, ale jakoś się udało. Hamulce są teraz jak brzytwa .
W weekend zrobiłem nią 500km(Poznań-Brodnica, Brodnica-Poznań) jadąc spokojnie 90-100km/h spalanie wyszło 5,6l/100 co Mnie zupełnie zaskoczyło, bo spodziewałem się ok 6,5. W lato spalanie na trasie przy zepsutym termostacie wychodziło 6,2l/100km.
Zakupiłem też na allegro folię do przyciemniania lampi dzięki pomocy merytorycznej bidżeja tylne lampy się troszkę zmieniły .
Lampy na stanowisku roboczym przed i po zabiegu
Tutaj na swoim miejscu już
W razie jakichkolwiek problemów z mundurowymi, po prostu ją zerwę i tyle .
Fotki nie tak magicznie wyglądające, bo auto brudne straszne , ale w taki ziąb na prawdę nie chce mi się go myć, przyjdzie cieplej będą ładniejsze zdjęcia, pozdro. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
chianti_girl
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mr & Mrs H :)
Wiek: 36 Dołączyła: 30 Cze 2007 Posty: 188 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 01:49
|
|
|
No super fiestka wygląda ! Dużo praktycznych rzeczy przy niej zrobiłeś, oby służyła jak najlepiej !
Zapraszamy na spoty ! |
_________________ Mr & Mrs H
[2008-2011]Honda Civic 1997r. 1,4is+
[2009-2010]Fiesta mk5 2001r. 1,3i
[2007-2009]Fiesta Chianti mk3,5 1994r. 1,3+ lpg
[2006-2008]Honda Civic 1994r. 1,3
[2004-2006]Fiesta mk3 1992r. 1,1i |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 10:57
|
|
|
Dzięki bardzo, tylko dotychczas wychodzi zawsze kolizja między spotami a wcześniej ustalonymi wyjazdami, mam nadzieję, że na kolejny już zawitam!!
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 14:44 ]
Dzisiaj zrobiło się o wiele cieplej tak więc udałem się na myjnię zmyć już ponad miesięczną sól i inne brudy z auta. Zaraz potem cyknełem kilka fotek, póki czysty był
po przejechaniu 2-3km była już brudna, ale co tam, przynajmniej sumienie mam czyste |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
chianti_girl
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mr & Mrs H :)
Wiek: 36 Dołączyła: 30 Cze 2007 Posty: 188 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Mar 2010, 20:33
|
|
|
Przy czystym autku czyste sumienie jest najważniejsze |
_________________ Mr & Mrs H
[2008-2011]Honda Civic 1997r. 1,4is+
[2009-2010]Fiesta mk5 2001r. 1,3i
[2007-2009]Fiesta Chianti mk3,5 1994r. 1,3+ lpg
[2006-2008]Honda Civic 1994r. 1,3
[2004-2006]Fiesta mk3 1992r. 1,1i |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 21:08
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Lampy na stanowisku roboczym przed i po zabiegu | malowałeś lampy na dywanie ??? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 74 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 12:40
|
|
|
niezłe cacko
i tak trzymać niech Wielkopolska będzie górą |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Mar 2010, 22:50
|
|
|
Więc minęło trochę czasu od ostatniego wpisu, ale nie myślcie, że przy aucie nic się nie działo, O NIE!!
Pierwszą rzeczą było zakupienie rozpórki wachaczy od Darasa, która spisuje się bardzo dobrze.
Przez ten czas trochę zrobiłem, więc zostały wymienione uszczelniacze półosi, bo już ciekły niemiłosiernie,
a wraz z nimi nowiutki olej przekładniowy Castrol.
Wymieniony został także płyn hamulcowy, bo auto miało problemy z hamowaniem
Po zimie, bo oficjalnie można już powiedzieć, że się skończyła jak to w samochodzie 18 letnim wylazła trochę rdza na pasie przednim i tylnym. oto fotka poglądowa jak to wyglądało:
Nadkola na szczęście "czyste", ale tych wżerów nie mogłem tak zostawić, więc zastosowałem się do podwieszonego tematu o walce z rdzą i zakupiłem potrzebne artykuły w pobliskim markecie budowlanym:
-kilka szczotek drucianych o różnych kształtach i wielkościach
-3 pędzelki do malowania
-benzyna ekstrakcyjna
-buteleczkę brunoxa
-podkład do metalu
-Farbę czarną ochronna do metalu
I trzeba było roboty zacząć. Z auta zjechały zderzaki dla wygody, co było dobrym ruchem, bo przy mocowaniach też wylazła trochę rdza. Wiertara w ruch i po oczyszczeniu do gołej blachy trzeba było umyc benzyna ekstrakcyjną.
Następnie brunox w ruch, po wyschnięciu na drugi dzień druga warstwa, trzeciego dnia( jak w bibli ) wleciał podkład, a po nim farba. Niestety dałem ciała i zapomniałem fotek porobić z poszczególnych etapów tak więc jest jedna ukazująca:
Przód tak samo zrobiony, wiec nie jest źle jak na przyszłego teleinformatyka, oczywiście jak znajdę chwile czasu i pogody to pomaluję jeszcze raz cały pas przedni i tylni pod zderzakami, co by nie było to w kilku odcieniach
Mam pytanie całkiem z innej beczki, aby zdjąć przedni zderzak trzeba było wykręcić taką skrzyneczkę z pod lewego reflektora(patrząc od przodu auta), dochodzi do niej wężyk i jest na niej jakaś gałka, kto mi zdradzi co to jest i do czego to słuzy?? Foto ponizej:
W następnej kolejności wleciały kapcie letnie przód Dębica Passio 2 165/65 r13 oraz tył Uniroyal RainExpert 155/70r13
A tu fotka jak wyglądały felgi 15 z oponkami z focusa
Oraz na sam koniec to co zostało skompletowane przez okres zimowy, czyli:
Więc po kolei przedstawię rzeczy, jednak nie wszystkie są na zdjęciach:
-Amory na przód Delphi DG 5723(oczywiście gazówki)
-Springi z wersji sportowej
-Osłony
-Odboje
-łożyska górnego mocowania amora Febi Bilstein
-Poduszki amora Febi Bilstein
tutaj już z pola bitwy
Kilka odczuć po zmianie, bardzo pozytywnie zmieniła się sztywność samochodu, stare amory były już konkretnie zużyte i samochód kołysał się jak statek. Springi wywołały mieszane uczucia, w porównaniu do starych były krótsze o ok 2-2,5cm jednak po złożeniu wszystkiego siedzi tak samo jak siedział, jednak jest znacznie twardziej, może się jeszcze ułoży, a może stary osprzęt był już tak wydygany, sprężyny na tył ciągle czekają na amortyzatory. W połączeniu z rozpórka jest to zupełnie inny samochód w porównaniu do tego co było jeszcze jakieś 4-5 miesięcy temu.
postaram się dodać fotke jak auto wygląda teraz
Do wakacji może uda się zdobyć amorki tył, bo też proszą już o wymianę. Zobaczymy co będzie. Pozdro i czekam na komentarze ;-) |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 1 Kwi 2010, 10:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 31 Mar 2010, 23:08
|
|
|
dobrze, widzę że cały czas do przodu nie przyszło Ci może przez myśl kupienie lakieru i pomalowanie pasów przedniego i tylnego w całości w czerń?
Cytat: | Mam pytanie całkiem z innej beczki, aby zdjąć przedni zderzak trzeba było wykręcić taką skrzyneczkę z pod lewego reflektora(patrząc od przodu auta), dochodzi do niej wężyk i jest na niej jakaś gałka, kto mi zdradzi co to jest i do czego to słuzy?? | to jest pochłaniacz par paliwa, jakbyś popatrzył po rurce do która do niego dochodzi, to przez zaworek elektromagnetyczny łączy się ona z przewodami podciśnienia przy dolocie - to, co odparuje, jest magazynowane w tym zbiorniczku i przy okazji wystąpienia odpowiednich warunków przepalane przez silnik. ogólnie to taki proekologiczny bajer. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Mar 2010, 23:34
|
|
|
A no widzisz bidżej, napisałem po akapicie z rdzą, ze jak znajdę chwile czasu i lepszą pogodę to pomaluję cały pas przedni i tylny na czarno Jak na domowe warunki to dobrze jest |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 14:43
|
|
|
Więc mały update. po założeniu tych magicznych sprężyn co są pokazane wyżej auto zesztywniało i to sporo jednak obniżenie wręcz znikome , po dłuższych przemyśleniach przypomniało Mi się, że na ich opakowaniu pisało escort/orion , mozliwe, że w tych autach troszkę niżej zjeżdża.
Moim celem było obniżenie auta, a to Mnie nie zadowalało i przez moment zastanawiałem się na weitecami -60mm jednak opamiętałem się, bo inaczej ciężko by było normalnie się poruszać po polskich drogach . Akurat w giełdzie było kilka ofert sprężyn więc po uzgodnieniu ceny od DemptD'a zawitały u Mnie Eibachy niebieskie -35mm (poczta dostarczyła paczkę w 1 dzień :yyy: )
Tylnych niestety nie zrobiłem, bo nie zdążyłem przemyć
Tutaj podczas wymiany przodu, porównanie felernej sprężyny do eibacha
Już prawie tam gdzie powinna być
Przy robieniu tylnych nie miałem ze sobą aparatu, jednak gdzieś znalazłem porównanie serii do sprężyny z escorta/oriona, niby niższa, jednak znacznie twardsza, brak foty z eibachem
A tu foteczka z założonymi już eibachami, tył bardzo ładnie usiadł z jakieś 3cm , jednak amory wołają już o wymianę
Ogólnie jestem zadowolony z tego w jaki sposób auto prowadzi się teraz, w porównaniu do tego co było niedawno to zupełnie inny samochód i szczerze polecam innym ludziom takie gadżety, które nie obciążając jakoś strasznie kieszeni poprawiają komfort jazdy |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 12 Kwi 2010, 14:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 14:47
|
|
|
no i całkiem fajnie siedzi a ja Ci dalej nie wierze ze paczka doszła w 1 dzień i to taka odleglosc |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 14:50
|
|
|
A jednak w środę wysłałeś a w czwartek o godzinie 21 już siedziały w aucie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 15:01
|
|
|
luk-90 napisał/a: | A tu foteczka z założonymi już eibachami, tył bardzo ładnie usiadł z jakieś 3cm , jednak amory wołają już o wymianę |
czyli po raz kolejny pokazane ze co komplet eibachów to inny. Mnie tez tył siadł mocno na eibachach, aż za bardzo a przód nie. Natomiast u bidzeja na odwót przód siadł a dupka znacznie mniej.... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|