| 
		[MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Vaxuel  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4 Duratec 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 32  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  22:19   [MK6] Luz zaworowy - 1.4 Duratec
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam !!
 
 
 
posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec w samochodzie zostaly pogiete zawory (powod pogjecia: dluga historia) 
 
 
moje pytanie jakie powinny byc luzy na zaworach przy takim silniku ??
 
 
z gory dzieki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  22:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dolot 0,17-0,23 
 
wydech 0,27-0,33 
 
To dla silnika 1.25. Silnik 1.4 to taka sama konstrukcja ale jak to się ma do luzów tego nie wiem. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  22:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu:  	  | Cytat: | 	 		  Model: Ford Fiesta Mk6`04
 
Wersja: Ghia
 
Silnik: 1.4TDCi/68KM | 	   a Ty podajesz do benzynki...
 
 	  | Vauxel napisał/a: | 	 		  | posiadam Fieste z 2005 roku z silnikim 1,4 Zetec | 	  Vaxuel, zdecyduj się co masz pod maską i który rocznik faktycznie... Poza tym w MK6 montowali już Duratec-benzyna i Duratorq-diesel... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kadzax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Wiek: 35  Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  22:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...        
 
Poszukaj dobrze na forum/necie serwisówki do mk6 i tam wszystko będzie bo takie strzelanie to się może źle skończyć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  23:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		  MARIUSZ.B, zobacz jaki silnik podaje kolega Vaxuel w profilu: Cytat:
 
Model: Ford Fiesta Mk6`04 
 
Wersja: Ghia 
 
Silnik: 1.4TDCi/68KM
 
a Ty podajesz do benzynki...  | 	  
 
Pyta o zeteca to podałem do zeteca a może faktycznie chodzi mu o TDCi    
 
 
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 23:01 ]
 
 	  | Kadzax napisał/a: | 	 		  | Diesel i benzyniaka ma faktycznie tą sama konstrukcje...    | 	  
 
Nie wiedziałeś o tym    | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  23:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jaka jest regulacja zaworów w 1.25 benzyna mechaniczna czy hydrauliczna? | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2010,  23:53   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vaxuel  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4 Duratec 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 32  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  07:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok 
 
 
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:43 ]
 
yyyyyy przepraszam DURAtec to jest !! 
 
 
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 07:45 ]
 
fiesta podana obok danych mojego profilu to niesuerujcie sie tym bo ja mam 3 takie fiesty a nie o ta mi chodzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  08:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Vaxuel napisał/a: | 	 		  | mam silnik benzynowy 1,4 nie diesel tdci tylko zetec benzyna fiesta mk6 dokladnie 05/06 rok | 	  
 
Więc obstawiam, że masz "regulację szklankową" | 
             
						
				_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  10:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | hm...a co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  13:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? | 	 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  Czyli powyżej 100kkm... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vaxuel  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`04 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.4 Duratec 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 32  Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 10 Skąd: Iława 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  13:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tak jest to regulacja szklankowa,  1,4 duratec ,benzyna z 05/06 roku mk6 fiesta
 
 
i wlasnie chodzi mi tylko o luzy zaworow jesli czegos niepodalem to prosze pisac i napewno podam 
 
 
zalezy mi na czasie bo dzisiaj chce słozyc fiestke i odpalic | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: jurek 
                  Wiek: 84  Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  17:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | co ile km powinno się regulować/przeprowadzać kontrole? | 	 
  	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  | sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  Czyli powyżej 100kkm... | 	  
 
 
Przy normalnej obsłudze(czyli jeżeli nie było awarii )dopiero przy160kkm   
 
koszt jednego popychacza(szklanki)to 16 zł/16szt | 
             
						
				_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  18:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ?    | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: jurek 
                  Wiek: 84  Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  19:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel182 napisał/a: | 	 		   	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jak to się fachowo nazywa? bo chyba nie powiesz w serwisie/sklepie że chcesz kupic "szklanki do Fiesty" ?    | 	  
 
Jak wyżej ,,popychacz"    | 
             
						
				_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2010,  23:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               [quote="jurek"][quote="pawel182"] 	  | MARIUSZ.B napisał/a: | 	 		  Płytkowa, czyli wymieniasz płytkę na odpowiednią grubość tak aby uzyskać odpowiedni luz.
 
Choć w nowszych silnikach potem zastosowali "regulację szklankową" (moja nazwa   ). Czyli zamiast płytki zmieniasz całą szklankę a szklankę wyjmiesz tylko jak ściągniesz wałek - totalna głupota. W takim przypadku sprawdzenie luzu zaworowego wskazane ze względów ekonomicznych przy wymianie rozrządu. | 	  
 
 
A jeszcze takie pytanko. Jak się demontuje wałki rozrządu? chodzi mi o sposób w jaki są one połączone z napędem? tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2010,  23:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | 	  Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2010,  19:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		   	  | pawel182 napisał/a: | 	 		  | tzn trzeba demontować pasek rozrządu czy niekoniecznie? | 	  Przecież to właśnie pasek napędza wałki, więc raczej jest niezbędny demontaż paska... | 	  
 
 
Nie koniecznie. Pasek napędza koło na którym leży a teraz właśnie jest kwestia jak jest ono sprzężone z wałkiem. | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Mar 2010,  19:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pasek rozradu i tak musisz zdjac...
 
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel182  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2010,  15:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  pasek rozradu i tak musisz zdjac...
 
jesli nie wiesz takich rzeczy to sie nie zabieraj za te zawory... | 	  
 
 
Poprostu pytam.
 
W takim razie jak jest połączony wałek z kołem, które napędza pasek rozrządu? Chyba , że kolega nie wiem to niech sie nie bierze za daremne odpisywanie, które i tak nic sensownego nie wniesie do tematu    | 
             
						
				_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |