Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:55		 | 
	
			[MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 earth2105 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  20:57   [MK3] Pasek klinowy - piszczy i stukanie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, od paru tygodni zaczal mi piszczec pasek rowkowy(klinowy), wiec zeby mi to nie przeszkadzalo w sluchaniu muzy wzialem sie za wymiane na nowy:) i tu problem bo po wymianie cos mi stuka i pasek nadal piszczy;/ probowalem raz luzniej , raz mocniej dokrecic napinacz ale nic nie daje, na podwyzszonych obrotach(przy ok 70km\h) piszczenie ustaje i przy zwolnieniu powraca. co z tym fantem moge zrobic?[/b] | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011,  11:31, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | rolka do wymiany ew ktores kołko pasowe | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 earth2105 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2010,  21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ale przy starym pasku tylko mi piszczy, a w nowym cos stuka? powinno sie go czyms smarowac jak sie naklada na rolke? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  09:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie, bo będzie się ślizgał przecież. Stukać może coś stukać gdy rolka jest wyrobiona, łożysko w niej padło, etc. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jaka rolke, jak 1.8D nie ma wpomagania to pasek idzie z walu bezposrednio na alternator od cala filozofia, stary piszczal bo byl luzny i zapewne skonczyl sie zakres naciagu na altku, nowy nie piszczy bo jest dobrze naciagniety ale czy dobrze skrecony alternator jest tego nie sprawdziles... a to podstawa... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ... 
 
 
więc co jest tego przyczyną ?? 
 
 
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 19:40 ]
 
czy 1.8 D ma jakieś koła pasowe ?? ile ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Naciagnij pasek klinowy o ile jest jeszcze zakres naciagu. 
 
1.8D czy to TD ma kola pasowe no bo na czym by trzymal sie pasek ??    
 
Masz kolo pasowe walu oraz kolo pasowe alternatora a to ze sa 3 rodzaje paskow to inna sprawa.. 
 
Jesli w 1.8D masz jeszcze wspome to tez jest kolo pasowe pompy wspomagania... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  a u mnie sytuacja wygląda tak że jak silnik jest zimny to piszczy a jak chwile pojadę to ustaje i chodzi cicho ... 
 
 
więc co jest tego przyczyną ?? | 	  
 
 
Do czasu aż rozgrzeje się pasek od tarcia i załapie. U mnie było to samo. Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę? | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Pewnie po wjechaniu w kałużę piszczy znów przez chwilę? | 	  
 
 
Tak !!!
 
 
Co na to poradziłeś ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  20:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pasek powiedział papa albo puścił Ci naciąg paska. Jedź do pobliskiego warsztatu albo się połóż pod auto i naciągnij pasek napędu alternatora. Może się okazać że jest już zużyty (rozciągnięty) i nic się nie da zrobić poza wymianą paska, ale to grosze. Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie (zmięknie od ciepła więc staje się bardziej przyczepna). Jak wjedziesz w kałużę zaczyna się znów ślizgać aż wyschnie. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kamil wolski napisał/a: | 	 		  | Pasek w chwili obecnej jest zbyt luźny i po odpaleniu ślizga się do czasu aż się rozgrzeje i guma złapie | 	  
 
 
czy mogę mieć przez to problemy z odpaleniem zimnego silnika ?? bo tak jakby czasem się kręcił bezwładnie nim załapie ... może właśnie ślizga mi się pasek i nie chce łapać jak to się mówi od strzała ?? 
 
W piątek jestem umówiony na wymianę rozrządu kpl. i pompy wody    w końccu to już 250 tys km 
 
 
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 21:02 ]
 
tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny. To znaczy co kilka setnych sekundy się pojawia i znika. ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło ....     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ramses123, zaden z nas nie jest duchem swietym, bez obadania na zywo zaden z nas na 100% ci nie odpowie... 
 
Co ma pasek klinowy do odpalania?? bo nie rozumiem... Jest FAQ, przeczytaj z jakich przyczyn sa problemy z odpaleniem diesla... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2010,  23:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ramses. O ślizgającym się pasku napędu alternatora rozmawiamy jak mniemam? Jak wiesz, napędza on właśnie alternator, który to ma za zadanie zamieniać pracę mechaniczną na prąd, ładować tym samym akumulator i go wspomagać. Nie ma to się nijak do tematu odpalania, gdyż samochód odpalany jest z akumulatora nie alternatora i równie dobrze może go nie być na tą chwilę w aucie. Sam chociażby odpalałem auto z zerwanym paskiem alternatora i się da, tylko kontrolka ładowania nie znika   .
 
 
 	  | ramses123 napisał/a: | 	 		  | tylko zastanawia mnie jeszcze czy ślizgający pasek daje dźwięk ciągły czy taki właśnie jak jest u mnie powiedzmy rytmiczny/ cykliczny. | 	  
 
 
Zależy. Dosyć często miałem problem ze ślizgającym się paskiem do póki nie zamontowałem krótszego. Poprzedni był ok gdy był nowy a naciąg był na 100%, po kilku tygodniach piszczał jak głupi. Zdarzało się, że piszczał "ciągle", jeden wielki pisk, a zdarzało się jakby był wyślizgany tylko fragment paska czyli robił Łi, łi...... łi, łi.... Z przerwami. 
 
 
 	  | ramses123 napisał/a: | 	 		  | ojciec mi mówi że to jakieś łożysko w rozrządzie poszło ....  | 	  
 
 
Też miało prawo. Ale jeśli to by było to i piszczałby pasek od rozrządu o niekręcące się łożysko to byłaby niezła rzeźnia   . Tak czy owak na piątek jesteś umówiony to mechanik wymieni Ci paski i rolki i to podejrzenie zostanie wyeliminowane. | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rapet  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2010,  18:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mi też piszczy pasek tylko na zimnym silniku (przy zapaleniu i chwile po), pasek mam nowy , z początku myślalem ze to alternator , więc go zregenerowałem (pękła obudowa), ale piszczy dalej dzisiej leżalem pod autem i wychodzi na to ze albo rolka napinajaca albo sprezarka klimy , zaczne od rolki bo taniej i zobaczymy     | 
             
						
				_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
 
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
 
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2010,  19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy altek czy nie altek najłatwiej zdiagnozować zdejmując pasek i odpalając auto na chwilę   . | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ramses123  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2010,  20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moja fifi wróciła od mechanika, paseczek, rolki, napinacze nowe. Nic nie piszczy, ładnie chodzi. Ogólnie nówka sztuka nie śmiagana    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 earth2105 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2010,  19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ile dales za wymiane wszystkiego? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adam-kaw  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 33 Skąd: sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Mar 2010,  19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja za rozrząd zapłaciłem 319 plus wysyłka i 200 za wymiane, razem wyszlo ok 550   , z lekkim problemem ale chłopaki na serwisie szybko poprawili i jest extra. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamil wolski  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Mar 2010,  19:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poprawili? W sensie złożyli na znaki pewnie, nie wyszło, to nie ściągali pewnie tylko poprawka na pompie na słuch i niech jeździ?    | 
             
						
				_________________ było: 104KM 220Nm
 
jest: 133KM 186Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |