| [MK3] Zablokowane tylne lewe koło - hamulec | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | flamaster [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2010,  20:10   [MK3] Zablokowane tylne lewe koło - hamulec | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, jestem nowym użytkownikiem Forum Fiesta Klub Polska. Czytelnikiem jestem już od dłuższego czasu, jednak do tej pory wszystkie problemy z jakimi się borykałem były poruszane i rozwiązywane. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem tematu z poniższym problemem:
 
 Podczas hamowania zablokowało się tylne lewe koło. Pod pedałem hamulca można było wyczuć, że "coś strzeliło". Prędkość była mała, a hamowanie łagodne. Po krótkim postoju na jezdni udało się dotrzeć na pobliski parking (koło obracało się, ale z oporem), a po zaparkowaniu zablokowało się całkowicie. Od pewnego czasu hamulec pomocniczy był niesprawny i nieużywany, a dźwignia nie stawiała prawie żadnego oporu. Teraz jednak dźwnignia tego hamulca stawia zdecydowany opór (wydaje mi się, że taki jaki powinien gdyby był sprawny).
 
 Co może być przyczyną zablokowania koła?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lut 2010,  23:57 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | flamaster napisał/a: |  	  | Co może być przyczyną zablokowania koła? | 
 
 mnóstwo rzeczy - rozpoczynając na elastycznym przewodzie hamulcowym, na spieczonych okładzinach w bębnie... musisz po kolei eliminować...
 |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2010,  00:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podnieś auto zdejmij koło o potraktuj porządnie bęben młotkiem,,, może odblokuje i da się dojechać do domu powoli,,, w domu zacząłbym od zrzucenia bębna - stawiam na zerwane okładziny,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gruby [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2010,  18:31   Re: Zablokowane tylne lewe koło - hamulec | 
 |  
               | 
 |  
               | okładzina jest zerwana bo tak samo miałem u siebie przy fiescie> |  
				| Ostatnio zmieniony przez sowa 23 Lut 2010,  23:39, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | flamaster [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2010,  20:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ok, dzięki bardzo za pomocne odpowiedzi. Dla mnie oznacza to jedno - dzwonić po lawetę i skasować auto  , bo koszt naprawy przekroczy jego wartość. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | portier   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: C
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Mateusz
 Wiek: 35
 Dołączył: 03 Cze 2009
 Posty: 309
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2010,  21:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | chcesz zezlomowac auto bo nie chce Ci sie szczek wymienic?? przeciez to mozna na lewarku zrobic... na koszt bedzie mniejszy niz zalatwienie lawety... 
 ale jak bedziesz chcial serio ja na zyletki oddac to daj cynk na pw, wpadne ja rozkrasc za piwo:P
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lut 2010,  21:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | flamaster napisał/a: |  	  | Ok, dzięki bardzo za pomocne odpowiedzi. Dla mnie oznacza to jedno - dzwonić po lawetę i skasować auto  , bo koszt naprawy przekroczy jego wartość. | 
 
 Łojezu... to ile to twoje auto jest warte?
 http://allegro.pl/item900...beben_lewy.html
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil8787   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 37
 Dołączył: 04 Lut 2010
 Posty: 75
 Skąd: Pińczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2010,  16:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | To jak masz kasować to birę za 400 zl od ciebie tą fiestę. Bo szkoda tego auta. |  
				| _________________ Jest:
 Fiesta Mk3 1.1i
 Clio 1 1.1 pb+LPG
 Fiesta mk 3.5 1.6 16 v 88km + lpg futra
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | flamaster [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2010,  21:01 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Podnieś auto zdejmij koło o potraktuj porządnie bęben młotkiem,,, może odblokuje i da się dojechać do domu powoli,,, w domu zacząłbym od zrzucenia bębna - stawiam na zerwane okładziny,,, | 
 
 Zaufałem Twojej metodzie.. bez młotka. Cofnąłem ok. 2m i koło się odblokowało na dobre. Dojechałem do domu i co mnie zdziwiło - nie czułem żadnego tarcia/oporu w kole. Dźwignia hamulca poimocniczego też odpuściła. Dobrze, że jest już w domu. Dzięki za radę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lut 2010,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zablokuje się zaraz znowu. Jedź do mechanika, niech otworzy ten bęben i sprawdzi co i jak bo wygląda jakby coś tam luźno latało. Miałem to samo  . |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubakamer   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Lip 2007
 Posty: 18
 Skąd: Gdynia
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubakamer   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Lip 2007
 Posty: 18
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2010,  21:15 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | bo ciężko ci będzie przewody albo świece     | 
 
 Rozumiem, że zapomniałeś dopisać "wymienić"
   
 Koszt przewodów i świec jest jednak mniejszy niż koszt zrobienia hamulców. Wymiana to też inna bajka.
 Tym bardziej, że sam hamulców nie zrobię bo nie mam warunków ani narzędzi.
 Koszt naprawy w moim przypadku to dobrych kilka stów, których teraz z bratem nie mamy, a szkoda żeby auto gniło przez kilka miesięcy. Stąd decyzja - złom, albo znalezienie kupca, który ma możliwość samodzielnego naprawienia sobie tego auta (i za sumaryczne 800-900 zł może mieć sprawne i opłacone wozidło)
 
 Niemniej jednak brawo za "cenny" wkład w dyskusję i błyskotliwą wypowiedź
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2010,  21:18 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kubakamer napisał/a: |  	  | i za sumaryczne 800-900 zł może mieć sprawne i opłacone wozidło) | 
 
 Sprawny bęben na szrocie ~30zł, wymiana pewnie ~50zł.
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubakamer   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 25 Lip 2007
 Posty: 18
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lut 2010,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kamil wolski napisał/a: |  	  |  	  | kubakamer napisał/a: |  	  | i za sumaryczne 800-900 zł może mieć sprawne i opłacone wozidło) | 
 
 Sprawny bęben na szrocie ~30zł, wymiana pewnie ~50zł.
 | 
 
 Napisałem sumaryczne, czyli jak ktoś kupi tę fiestę i kupi sobie nowe części.
 
 Jeśli chodzi o hamulce, to nie idę na kompromisy i wynalazki typu bęben ze szrotu, w którym nie wiadomo co siedzi. Poza tym przy hamulcach uznaję tylko naprawę parami (cała oś).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |