[MK3] Co to za element (zbiorniczek)? |
Autor |
Wiadomość |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 11:43 [MK3] Co to za element (zbiorniczek)?
|
|
|
Stojac przodem do fiestki mam pod lewym reflektorem czarny zbiornik. Wezyk od tego zbiorniczka biegnie do odmy przy filtrze powietrza i do korka wlewu oleju.
Co to za zbiorniczek?? |
|
|
|
 |
piotrek1289

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 34 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 12:12
|
|
|
Zdaje sie, ze to jest jakis filtr weglowy, albo cos takiego. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 12:47
|
|
|
pochłaniacz par paliwa. jest pod prawym reflektorem auta, zamocowany do podłużnicy. taki ekologiczny gadżet. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 13:25
|
|
|
Wymienia się go co jakiś czas czy jest przewidziany na cały cykl ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 13:27
|
|
|
w zasadzie pewnie podlega to wymianie co jakiś czas. tylko weź tu znajdź nówkę. i jeszcze pytanie - po co...? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 23:09
|
|
|
Ja przez ten filtr miałem problemy z odpalanie i jazdą... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 23:18
|
|
|
coś bliżej? bo ja długi czas jeździłem z odpiętym (nie wiedziałem o tym) i nie było żadnej różnicy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 00:48
|
|
|
a u mnie jest dziwny patent... na tym filtrze jest taki koreczek, i u mnie ten koreczek musi być jeszcze troszeczkę "dotkany" kawałkiem folii z reklamówki po bułkach słodkich - dlaczego ? - ano dlatego że jak nie jest dotkany to silnik przy zmianie biegów gaśnie ot tak... bez szarpania bez niczego, po prostu gaśnie... drugi patent jest taki że jak zostawie tak auto na parę godzin (z odetkanym filtrem - bez folii ) to potem mogę zapomnieć o odpaleniu - problem mija po założeniu "folijki" i kilkakrotnym zachechłaniu możecie się śmiać i mi nie wierzyć - ja też w to nie wierzyłem póki się nie przekonałem... Generalnie z tego co wyczytałem zasada działania jest taka że w filtrze zbierają się opary, które potem są wtłaczane do obiegu i tym sposobem "ulepsza" się skład mieszanki... Jakoś tak to szło |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 07:48
|
|
|
Bzdury, a problemy kolego masz dlatego bo masz rozwalony zaworek kontrolny którym silnik steruje tym pochłaniaczem,,, w środku jest węgiel aktywowany (czy coś takiego) wiec jak tam dojdą pary paliwa to już na nic się przydadzą,,,
Chłopaki to odpinają i wtedy pary benzyny idą sobie w powietrze, a jak jest zaworek rozwalony to jest przelot wtedy kiedy silnik zaciąga mieszankę a tamtędy wtedy świeże powietrze i dlatego masz problem jak to odłączasz, odłącz za zaworkiem przy kolektorze (czy gdzie to tam wchodzi) i zatkaj dziurę i nie będzie problemu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 22:42
|
|
|
Nie zgodzę się z tym że jak tam dojdą to na nic się nie przydadzą
Ale dalszą część wykorzystam jak tylko zrobi się cieplej |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 07:41
|
|
|
To że silnik je przepala nie znaczy że wzbogacają mieszankę by był mocniejszy silnik czy coś,,, pary oleju ze skrzyni korbowej też są przepalane przez silnik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:39
|
|
|
Owszem silnik te opary "przepala" ale nie po to żeby lepiej pracować tylko po to żeby nie szły sobie od tak do atmosfery. Ekologia panowie ekologia
Jako ciekawostkę dodam że taki sam pochłaniacz jest montowany w Cinqeczento czy jak to się pisze:) nawet ze znaczkiem forda :)Tak wiec jak by ktoś chciał nowy to można w jakimś polmozgrzycie zapytać to może będą mieli za małą kasę. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:49
|
|
|
Ja dodam dla ciekawości, że taki pochłaniacz był montowany w nowszych Fiatach 126p. Wiem z autopsji, że podobna skrzyneczka była w nich ulokowana po lewej ścianie grodziowej silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:25
|
|
|
zapewne sie da tylko maluch nie ma zaworka sterujacego
opary ida bezposrednio do silnika |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
ivanek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 124 Skąd: O-ca
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 10:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To że silnik je przepala nie znaczy że wzbogacają mieszankę by był mocniejszy silnik czy coś,,, pary oleju ze skrzyni korbowej też są przepalane przez silnik,,, | Dlatego napisałem ulepsza w cudzysłowiu Czyli uciąć za zaworem i zatkać - tak ?! A czujnik nie będzie wariował (w jakimkolwiek tego słowa znaczeniu ) ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 12:45
|
|
|
A tam od razu ciąć,,, nie pamiętam jak to tam jest pokudłaczone, zdejmij wąż ze tego zbiorniczka i w wężyk wsadź śrubkę by nie leciało powietrze i zobaczysz co się będzie działo (nic się nie powinno dziać) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MarcinekWE

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lut 2010, 13:34
|
|
|
kuba87 napisał/a: | Ja dodam dla ciekawości, że taki pochłaniacz był montowany w nowszych Fiatach 126p. Wiem z autopsji, że podobna skrzyneczka była w nich ulokowana po lewej ścianie grodziowej silnika. |
prawda:
 |
|
|
|
 |
|