Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Co to za element (zbiorniczek)?
Autor Wiadomość
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 1 Lut 2010, 11:43   [MK3] Co to za element (zbiorniczek)?

Stojac przodem do fiestki mam pod lewym reflektorem czarny zbiornik. Wezyk od tego zbiorniczka biegnie do odmy przy filtrze powietrza i do korka wlewu oleju.

Co to za zbiorniczek??
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 34
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 1 Lut 2010, 12:12   

Zdaje sie, ze to jest jakis filtr weglowy, albo cos takiego.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2010, 12:47   

pochłaniacz par paliwa. jest pod prawym reflektorem auta, zamocowany do podłużnicy. taki ekologiczny gadżet.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 1 Lut 2010, 13:25   

Wymienia się go co jakiś czas czy jest przewidziany na cały cykl ?
_________________
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2010, 13:27   

w zasadzie pewnie podlega to wymianie co jakiś czas. tylko weź tu znajdź nówkę. i jeszcze pytanie - po co...?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
ivanek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: O-ca
Wysłany: 1 Lut 2010, 23:09   

Ja przez ten filtr miałem problemy z odpalanie i jazdą...
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Lut 2010, 23:18   

coś bliżej? bo ja długi czas jeździłem z odpiętym (nie wiedziałem o tym) i nie było żadnej różnicy :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
ivanek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: O-ca
Wysłany: 2 Lut 2010, 00:48   

a u mnie jest dziwny patent... na tym filtrze jest taki koreczek, i u mnie ten koreczek musi być jeszcze troszeczkę "dotkany" kawałkiem folii z reklamówki po bułkach słodkich - dlaczego ? - ano dlatego że jak nie jest dotkany to silnik przy zmianie biegów gaśnie ot tak... bez szarpania bez niczego, po prostu gaśnie... drugi patent jest taki że jak zostawie tak auto na parę godzin (z odetkanym filtrem - bez folii :P ) to potem mogę zapomnieć o odpaleniu - problem mija po założeniu "folijki" i kilkakrotnym zachechłaniu :) możecie się śmiać i mi nie wierzyć - ja też w to nie wierzyłem póki się nie przekonałem... Generalnie z tego co wyczytałem zasada działania jest taka że w filtrze zbierają się opary, które potem są wtłaczane do obiegu i tym sposobem "ulepsza" się skład mieszanki... Jakoś tak to szło :P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2010, 07:48   

Bzdury, a problemy kolego masz dlatego bo masz rozwalony zaworek kontrolny którym silnik steruje tym pochłaniaczem,,, w środku jest węgiel aktywowany (czy coś takiego) wiec jak tam dojdą pary paliwa to już na nic się przydadzą,,,

Chłopaki to odpinają i wtedy pary benzyny idą sobie w powietrze, a jak jest zaworek rozwalony to jest przelot wtedy kiedy silnik zaciąga mieszankę a tamtędy wtedy świeże powietrze i dlatego masz problem jak to odłączasz, odłącz za zaworkiem przy kolektorze (czy gdzie to tam wchodzi) i zatkaj dziurę i nie będzie problemu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ivanek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: O-ca
Wysłany: 2 Lut 2010, 22:42   

Nie zgodzę się z tym że jak tam dojdą to na nic się nie przydadzą





Ale dalszą część wykorzystam jak tylko zrobi się cieplej ;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lut 2010, 07:41   

To że silnik je przepala nie znaczy że wzbogacają mieszankę by był mocniejszy silnik czy coś,,, pary oleju ze skrzyni korbowej też są przepalane przez silnik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:39   

Owszem silnik te opary "przepala" ale nie po to żeby lepiej pracować tylko po to żeby nie szły sobie od tak do atmosfery. Ekologia panowie ekologia :)

Jako ciekawostkę dodam że taki sam pochłaniacz jest montowany w Cinqeczento czy jak to się pisze:) nawet ze znaczkiem forda :)Tak wiec jak by ktoś chciał nowy to można w jakimś polmozgrzycie zapytać to może będą mieli za małą kasę.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:49   

Ja dodam dla ciekawości, że taki pochłaniacz był montowany w nowszych Fiatach 126p. Wiem z autopsji, że podobna skrzyneczka była w nich ulokowana po lewej ścianie grodziowej silnika.
_________________
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Lut 2010, 08:51   

od roku któregośtam to jest obowiązkowe wyposażenie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:19   

U mnie brak fitra węglowego. Wiem że we fiacie 126p "Elegant" są podobne filtry. Ciekawy jestem czy się da dopasować :-P
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Lut 2010, 09:25   

zapewne sie da tylko maluch nie ma zaworka sterujacego
opary ida bezposrednio do silnika
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ivanek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: O-ca
Wysłany: 3 Lut 2010, 10:36   

JoeMix napisał/a:
To że silnik je przepala nie znaczy że wzbogacają mieszankę by był mocniejszy silnik czy coś,,, pary oleju ze skrzyni korbowej też są przepalane przez silnik,,,
Dlatego napisałem ulepsza w cudzysłowiu ;) Czyli uciąć za zaworem i zatkać - tak ?! A czujnik nie będzie wariował (w jakimkolwiek tego słowa znaczeniu :P ) ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lut 2010, 12:45   

A tam od razu ciąć,,, nie pamiętam jak to tam jest pokudłaczone, zdejmij wąż ze tego zbiorniczka i w wężyk wsadź śrubkę by nie leciało powietrze i zobaczysz co się będzie działo (nic się nie powinno dziać)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lut 2010, 13:34   

kuba87 napisał/a:
Ja dodam dla ciekawości, że taki pochłaniacz był montowany w nowszych Fiatach 126p. Wiem z autopsji, że podobna skrzyneczka była w nich ulokowana po lewej ścianie grodziowej silnika.


prawda:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.