| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2010,  19:45   [MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna | 
 |  
               | 
 |  
               | Mk6 silnik 1.25 16v (duratec). Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny  cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie.
 Dla porównania  sprawdzałem w focusie 1.4 16v zetec, więc nawet przy dużych obrotach nie przelewa się nawet kropla płynu –czy mam się martwić?
 
 Dalsza niewiadoma to wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O
 Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator
 
 
  	  | Kod: |  	  | Klubowiczu, pamiętaj o tagowaniu tematów ;-) - trzeci
 | 
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lut 2010,  20:27, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2010,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | 1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,, 
 2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Sty 2010,  22:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mam tak samo, a przy wyższych obrotach to się wir robi w zbiorniczku... Mi to nie przeszkadza... pP w swojej ST też tak miał... 	  | jurek napisał/a: |  	  | Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie. | 
 Mam podobnie ale podnosi się stopniowo do połowy skali (ok 80*C), i nie narzekam... 	  | jurek napisał/a: |  	  | wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator
 | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jurek   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: jurek
 Wiek: 84
 Dołączył: 30 Lip 2008
 Posty: 190
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Sty 2010,  11:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to jestem spokojny jeżeli nie tylko w moim zbiorniczku jest taki natrysk. Ja bardziej myślałem, ze jest to związane z dodatkowym obiegiem płynu na podgrzewanie parownika gazu, ale w takim przypadku zależne jest to od konstrukcji głowicy silnika. 
 Co do wskaźnika temp. płynu to bardziej mi zależy na wykrywaniu przy jakiej temp. przełącza z benzyny na gaz
   
 [ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:17 ]
 Przy temacie wskaźnika temperatury muszę zadać jeszcze pytanie:
 
 Czy jeżeli nie zupełnie sprawny jest czujnik temperatury, to czy odczyt sterownika nie jest zafałszowany i z kolei ten nie podaje złych danych do sterowania pracą silnika
 
 [ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:25 ]
 
  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | 1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,, 
 2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,,
 | 
 
 Rozumiem, ze sugerujesz iż silnik focusa był jeszcze niedogrzany albo miał zapieczony termostat. Jeżeli tak to tylko druga opcja
 |  
				| _________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
 Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
 W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |