| 
		[MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 nice-wawa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:07   [MK3] Brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa - 1.1
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Szukałem na forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Fiesta 1,1 93 rok na wtrysku 
 
Poprawiałem izolacje na przewodach  od CPP , po tym zabiegu brak zapłonu i nie słychać pompy paliwa. 
 
Powiem że to autko rodziców i dopiero w przyszłym tygodniu będę przy fieście ,więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać waszych podpowiedzi czy są trafne. 
 
Buzer już kupiłem więc diagnostykę  na pewno wykonam ale może już któryś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem .
 
Komputer resetowałem , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok , przekaźników nie sprawdzałem dopiero po przeczytaniu na forum dowiedziałem się gdzie są . 
 
Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.
 
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi . 
 
Proszę o wyrozumiałość modów że mój pierwszy post dotyczy może rzeczy oczywistych ale z fiestą mam styczność od niedawna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podmien czujnik połozenia wału korbowego pompa jest nim taktowana i zapłon tez | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kuba87 co ma czujnik położenia wału do pompy paliwa?
 
 
nice-wawa, zajrzałbym jeszcze właśnie do przekaźników. masz immo? | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nice-wawa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Raczej nie mam imo ... 
 
Ale po czym moge rozróżnić czy mam imo. na  kluczyku | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeśli w aucie jest immo, to w kluczyku jest czerwona (pomarańczowa?) pastylka. poza tym w samochodzie w zegarku jest czerwona dioda. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nice-wawa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2010,  21:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To u mnie brak imo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dżolero  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2010,  14:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | miałem tak. neima tego bzz przy zapłonie. byłem u elektryka skasował 100zł jakis bezpiecznik taka puszka byłą spalona... od sterowania jakiegoś tam nie pamietam.. | 
             
						
				_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps  jest Probe II se 2.0 16v 136ps    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2010,  17:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | nice-wawa napisał/a: | 	 		  | Na kostce od cewki zapłonowej tylko na środkowym pinie było napięcie około 12V.  | 	  Czyli prawidłowo,,, prawdopodobnie na świecach jest iskra problemem jest brak paliwa,,,
 
 
nice-wawa, sprawdzałeś wyłącznik awaryjny (uderzeniowy) pompy paliwa? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szogoon  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2010,  17:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | JoeMix, a ten wyłacznik nie był od mk3,5 ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2010,  17:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szogoon, może i był, nie wiem, nie śledze tego aż tak dokładnie, jak go w mk3 nie było to w takim razie na pierwszy ogień przekaźnik pompy paliwa,,, czy cyka a jak nie to zapałka go włączyć, jak zabucy pompa to zobaczyć czy odpali,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nice-wawa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Sty 2010,  23:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na pewno jest  brak iskry , sprawdzałem 2 nowymi świecami na zmianę .Włącznika uderzeniowego nie sprawdzałem dopiero nie dawno doczytałem się że jest w słupku od kierowcy .
 
Nim poprawiłem przewody od CPP autko stało pod chmurką przez dłuższy czas i odpalało . 
 
Po wprowadzeniu do garażu i po zaizolowaniu przewodów autko nie odpala (autko nie było odpalane parę dni) , przed izolacją też nie była odpalana. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Sty 2010,  03:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pytanie nr 1
 
czy pompa albo przekaźnik odzywa się po przekręceniu stacyjki . pracuje ok 2 sek i się wyłącza .
 
Zobacz czy na 8 pinie Edisa(moduł zapłonowy na ścianie grodziowej masz zasilanie po włączeniu stacyjki . Jeśli nie będzie atakuj zielony przekaźnik w skrzynce . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dżolero  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Sty 2010,  10:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | własnie pompa ani przekaznik sie nie odzywają... | 
             
						
				_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps  jest Probe II se 2.0 16v 136ps    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Sty 2010,  13:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zielony przekaźnik musisz rozebrać i zobaczyć czy coś się nie urwało w środku . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ciapek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Henryk 
                  Wiek: 75  Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Lut 2010,  20:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja mogę z mojego doświadczenia doradzić, że za 10 zł wymieniłem ze szrotu dwa przekaźniki i problem z pompą zniknął... | 
             
						
				_________________ Biała limuzyna ;-)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lut 2010,  08:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | przekazniki czujnik i piny w kompe to nie wszystko, istnieje jeszcze prawdopodobienstwo przetarcia przewodu, np wisi "na 1 nitce" (na jednym wloknie miedzianym) wtedy za nic pompa nie ruszy | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nice-wawa  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 47  Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2010,  21:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam dziś troszkę posprawdzałem.
 
Na EDIS napięcie jest tylko na 1 i 3 pinie patrząc od lewej strony samochodu.(2 pin jest pusty)
 
Przekaźnik zielony cisza , nie daje żadnych znaków życia po przekręceniu zapłonu.(po zdjęciu obudowy wszystko wygląda dobrze w środku )
 
Po przekręceniu odzywa się tylko żółty mały przekaźnik (wg. schematu nr 5 czyli od wyłącznika zapłonu)
 
Chciałem zrobić diagnostykę ale buzzer  cały czas pikał nawet po przekręceniu stacyjki żadnych zmian . (wszystko wykonane wg. opisu ABLA).
 
Na środkowym pinie cewki zapłonowej jest napięcie . 
 
Wyłącznik uderzeniowy ok .
 
Moje podejrzenia kieruje na uszkodzenie zielonego przekaźnika lub kostkę stacyjki .
 
Mam pytanie czy za rozrusznikiem patrząc od przodu samochodu znajduję się czujnik położenia wału? Na 2 pinach brak napięcia ale oporu nie sprawdziłem .
 
Może jakieś pomysły ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Lut 2010,  22:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kieruj uwagę na skrzynkę . tam jest lipa . a kostkę stacyjki wyeliminujesz robiąc mostki kawałkiem drutu wszystkie połączenia są dostępne na kostce . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lut 2010,  07:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | nice-wawa napisał/a: | 	 		  | czujnik położenia wału | 	  Jak by był uszkodzony nawet to po włączeniu zapłonu na chwile by się odpaliła pompa i podniosła ciśnienie w układzie,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Lut 2010,  08:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czujnikiem na wale sie nie przejmuj, sprawdz tylko jaka jest jego reyzstancja w ohm'ach i napisz, sprawdz czy pin 8 modulu ma przejscie z jednym ze stykow na wyjsciu przekaznika glownego, sprawdz tez czy cewka przekaznika pompy paliwa ma przejscie z 22 pinem w kompie, a tak na marginesie, sprawdzales pompe na krotko? druga sprawa to posprawdzaj wszystkie przekazniki, wyjmij podlaczaj pod akumulator i sprawdz czy cykaja i czy po zasileniu zwieraja im sie styki, sprawdz tez czy pojawiaja sie napiecia zasilajace przekaniki i czy na pewno wszedzie, wyslalem Ci konkretny schemat moze to pomoze | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |