| [MK3] Zmiana kierunku jazdy zależna od przyspieszenia | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Carnival TDi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  10:04   [MK3] Zmiana kierunku jazdy zależna od przyspieszenia | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam taki problem z autem. Zauważyłem że jak mocniej przyspiesze to mi zmienia kierunek jazdy. To znaczy jadę na trzecim biegu przy 80kmh i jak puszczę gaz od dechy to mi skręca w lewo, jak wcisne do końca to skręca w prawo. Na tyle mocno skręca że zjeżdża na pas który jest obok. Najbardziej jest to zauważalne przy wyższych prędkościach powyżej 120. Często też pokonując zakręt kiedy włade w jakąś dziurę to zmienia kierunek jazdy i trzeba skorygować kierownicą. Pojawiło się to nagle bo wcześniej to mogłem praktycznie dwoma palcami trzymać kierownicę przy wysokich prędkościach i kierował się idealnie. Sprawdzialem luz na kierownicy i niema luzu? Co to może być? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piotrek1289   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Piotrek
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Paź 2009
 Posty: 129
 Skąd: DST
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  11:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdz tulejki metalowo gumowe na wachaczach |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  11:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem tak dwa razy - za każdym razem wybity sworzeń wahacza. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Carnival TDi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  14:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak sprawdzić co jest tego przyczyną? Objawia się to w jakiś sposób? Podczas badania organóleptycznego? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  15:11 | 
 |  
               | 
 |  
               | Podnieś auto na lewarku i poszarp kołem. Pewnie będzie miało spore luzy. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Carnival TDi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  15:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie to zrobiłem. Obydwa koła przednie podnieślen pod wahacz. Blisko koła i szarpalem i nic luzów niema. I co teraz robić? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piotrek1289   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Piotrek
 Wiek: 34
 Dołączył: 24 Paź 2009
 Posty: 129
 Skąd: DST
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  16:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | U mnie bylo tak samo. Zalozylem nowe sworznie nowe tulejki wachacza z obu stron. W momecie przyspieszania auto po prostu jechalo jak samo chcialo.
 Szarpanie kolem nie wykazywalo zadnych luzow bo wszystko bylo nowe.
 Wsiadl moj ojciec i mowi do mnie ze on bedzie jechal i przyspieszal, a ja mam patrzec czy z kolami sie nie dzieje nic dziwnego.
 Jak to zobaczylem to myslalem ze padne ze smiechu. Prawe kolo w momecie dodania gazu wysuwalo sie troche bardziej poza nadkole i bardziej do przodu.
 Dlatego w momecie przyspieszania auto mi ciaglo w prawo, a w momecie zwalniania w lawo.
 Winowajca okazala sie wewnetrzna tulejka wachacza. Niby nowa ale wadliwej konstrukcji i pracowala tak jak stara wypracowana tulejka. wymienilem na nowa i mozna bylo sie cieszyc frajda z jazdy.
       Popros kogos niech stanie na poczatku jakiejs dluzszej prostej drogi, a ty przejedz sie tam i z powrotem. A on niech patrzy. Jak bedzie sie dzialo cos bardzo zlego tak jak u mnie, to bedzie od razu widac.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  17:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Carnival TDi, Nie podnoś koła za wahacz bo szukasz luzów w układzie kierowniczym / zawieszeniu więc niech wisi to spokojnie - podnieś gdzieś za budę,,, jak koła będą OK to możesz dla spokoju sprawdzić zbieżność,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  18:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Carnival TDi, ja mam to samo, ale przy przyspieszaniu na 1,2,3 byłem u mechanika i do wymiany prawy wahacz, łączniki stabilizatora i gumy, oraz drążek kierowniczy z przegłubem. U mnie nie da sie wybić i wstawić nowych tulei wahacza więc zmieniam cały. W Twoim wypadku wystarczy wymienić wahacz lub same tuleje. 
 PS. Kupując te wszystkie części w Fota zaoszczędziłem 103,82 zł (przy zakupach za 330zł)Taka mini reklama
   |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sty 2010,  18:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie ma luzów (zrób jak JoeMix pisze) może warto podjechać do diagnosty, niech rzuci okiem na szarpakach na cały układ tak będzie najskuteczniej w tych mrozach. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adrian0088   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Adrian
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 9
 Skąd: Łomża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2010,  14:44 | 
 |  
               | 
 |  
               | to możesz pochwalic się jazdą "bez trzymanek"  a tak na serio to jedź do diagnosty, nie ma w ogóle jazdy z czymś takim |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.