| [MK3] Problem z zapłonem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  13:56   [MK3] Problem z zapłonem | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, właściwie od momentu kiedy kupiłem Fiestkę mam z nią same problemy z którymi dzielnie walczę... Moją najgorszą zmorą nocną która nie dawała mi spać i powodowała, że budziłem się w nocy z krzykiem był silnik, a mianowicie to że z trudnością zapala i strasznie nie równo pracuje. Ostatnio zdecydowałem się na wymianę silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy (sprawne, używane, oryginalne fordowskie części na które dostałem gwarancję od sprzedawcy), kabli WN i świec (Motorcraft ze sklepu ford.sklep.pl). 
 Miałem wielką nadzieję, że po tych wymianach moje problemy z silnikiem fofki się skończą... Niestety pomyliłem się... To zwalczyło moje problemy tylko w połowie... Nadal jest bardzo duży problem z zapłonem (ale tylko na zimnym silniku). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kręci, kręci i kręci i mimo wciśniętego pedału gazu dopiero po dłuższej chwili takie kręcenia zapala... Żeby nie było, że ktoś mi napisze zaraz, że to przez mróz... To nie mróz, bo jak mrozu nie było sytuacja wyglądała dokładnie tak samo... :( Co mogę zrobić?
 
 Dodam jeszcze, że auto miało wyregulowane zawory, ma sprawny akumulator i sprawdzone ładowanie... :(
 
 Macie jakieś pomysły? Może to ja coś robię źle tylko tego nie wiem?
   |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  14:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprubuj bez gazu zapalac w instrukcji fabryczne j jest napsane zeby uruchamiac silnik nie naciskajac na pedał gazu...
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  14:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Gdyby to było możliwe to bym zapalał... Ale bez wciśniętego pedału gazu jest jeszcze większa męka... Jeszcze dłużej musi kręcić zanim w ogóle załapie a jak już załapie to zanim się rozbuja do normalnych obrotów też mija chwila... Bez gazu to mission impossible...   |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  14:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | silnik na wtrysku odpala się bez gazu. próbowałeś testerka i kodów? może wymiga Ci błąd któregoś czujnika... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  14:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Uwierz mi, że gdyby się tak dało to odpalał bym ją bez gazu... Mama ma w swojej fieście taki sam silnik, wsiadam przekręcam kluczyk i autko pali... bez gazu... :( Co do komputerka... Byłem jakoś przed świętami u znajomego, podłączył mi ją pod komputer, zrobiliśmy test, nie było żadnych błędów, a problem z zapłonem był wtedy taki sam... Miałem nadzieje, że krokowiec, świece i kable jakoś to zniwelują ale tym udało mi się tylko wyrównać ładnie pracę silnika, niestety problem z zapłonem pozostał...
   |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  14:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | a cisnienia na cylindrach sprawdzałes? |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  15:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ciśnienie na cylindrach, dane sprzed 10 minut, kolejno od 1 do 4: 10,2/9,7/9,2/10 Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyniki niższe niż w przypadku Fiata CC 0,9 mojego brata...
   |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  15:37 | 
 |  
               | 
 |  
               | ot i to juz moze byc przyczyna mimo tego ze powymieniałes duzo rzeczy a robiłes jeszcze próbe olejowa? to sa wyniki na zimnym xczy na ciepłym silniku? |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cypis290   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Dołączył: 25 Cze 2009
 Posty: 206
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  17:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik temperatury wkręcony pod kolektor sprawdź, to ten co daje sygnał na komputer. Poza tym może jest tak ,że paliwo Ci się cofa na postoju. Spróbuj przekręcić kluczyk żeby zapaliły się same kontrolki (3 razy),ale nie odpalaj auta. Za 3 razem niech ze 30 sekund się świecą i potem spróbuj odpalić. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  17:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | to akurat bez sensu, bo pompka pracuje tylko ok 1s po włączeniu zapłonu, więc jeśli paliwo rzeczywiście się cofa, to te 30s czekania osłabia efekt 3krotnego pompowania 	  | cypis290 napisał/a: |  	  | Za 3 razem niech ze 30 sekund się świecą i potem spróbuj odpalić | 
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  18:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | na moje oko nie dostaje paliwa, w tym modelu pompa paliwa pracuje przy zapłonie? jeśli tak to może być coś z pompą. Jeśli pracuje w chwili przekrecania kluczyka to sproboj na zaplonie wcisnac 3x pedal gazu i odpalic trzymajac samo sprzeglo. Nie wiem jak to jest z wtryskiem, w gaźniku można sprawdzić czy paliwo leci przy dodawaniu gazu na zapłonie patrząc w jego gardziel po zdjęciu filtrwa powietrza. Nie wiem czy coś pomogłem   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  18:51 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kuba87 napisał/a: |  	  | ot i to juz moze byc przyczyna mimo tego ze powymieniałes duzo rzeczy a robiłes jeszcze próbe olejowa? to sa wyniki na zimnym xczy na ciepłym silniku? | 
 
 To są wyniki z zimnego silnika...
 Próbę olejową tzn.??
 |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  18:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | przy wtrysku naciskanie gazu na wyłaczonym silniku niec nie da..... 
 [ Dodano: Nie Sty 24, 2010 18:54 ]
 przez otwor swiecy nalewasz do cylindrow kieliszek oleju<na zdrowie
  > i sprawdzasz kompresje jesli wzrosnie uszkodzone zuzytepierscienie jesli nie wzrosnie uszkodzone zuzyte zawory |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  19:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | okey jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę, może się uda jutro to od razu napisze jak wyglądają wyniki...   |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  21:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | mam ten sam problem,mianowicie długo muszę kręcić zeby zapalił po postoju nocnym,jak jeżdże po mieście i za każdym razem jak zapalam to od pół obrotu pali.Myslałem że pomoże kilkukrotne przekręcanie kluczyka bez zmian,przeczytałem wypowiedzi w tym temacie bo ciekawiło mnie czy pomoże wciśnięcie pedału gazu ale większość twierrdzi że to nic nie da choć ja też próbowałem i raczej nie pomaga.Zauwarzyłem natomiast że zapali szybciej jak wcześniej się puści kluczyk ale trzeba wyczuć dobry moment bo jak za wcześnie to lipa.Dziwne te fiesty mają humory |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zdejmij przewód paliwowy z wtryskiwacza i zobacz czy w ogóle jest tam paliwo, wsadź go do butelki i włącz zapłon i sprawdź czo się będzie działo,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  23:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | aktualnie nic nie sprawdzę  właśnie wróciłem do domu, ale żeby dojechać auto musiało być zaciągnięte przez znajomego... chyba padł rozrusznik... po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać tylko cyk i nic po za tym   może to umierający rozrusznik był przyczyną moich problemów z zapalaniem samochodu co??
  jak uporam się z rozrusznikiem i nadal będzie problem to zrobię jeszcze tą próbę olejową... |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  23:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | przy tych warunkach raczej przyjrzałbym się akumulatorowi - trzeba było go zabrać do domu na nockę sam na sam z prostownikiem   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pavciio   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Paź 2009
 Posty: 52
 Skąd: Śrem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  23:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Auto nocuje w dość ciepłym ogrzewanym dodatkowo garażu, prostownik był podłączony pod aku wczoraj w nocy, ale nic się nie zmieniło... |  
				| _________________ 
   "Live to ride, ride to live"
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sty 2010,  23:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | A czy sprawdzany był stan akumulatora miernikiem chociaż? Bo może akumulator najnormalniej w świecie ducha wyzionął. Mój latem na klemach miał ładowanie 7V i też Fiesta nie odpalała   |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |