[MK3] Zamulanie na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 22:04
|
|
|
LPG jest oczywisty dla kazdego a z UPG pierwszy raz sie spotykam. Myslalem ze sie pomyliles
[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 23:13 ]
Wlasnie wrocilem z przejazdzki i jeszcze jedna uwaga odnosnie dziownej pracy silnika mianowicie gdy powiedzmy mam 60at na piatce czyli ponizej 2k obrotow to juz szarpie jakby zgasnac mial i musze zredukowac...na cieplym tego niema. To samo ma sie do trojki i czworki gdy ma ponizej 2k a przy cieplym normalnie na takich chodzi i nic nie szarpie |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 23:18
|
|
|
kenczorf, masz problemy ze składem mieszanki na zimnym silniku - tak jak ja - tylko ze mi wystarczy lekka korekta przepustnicy (uchylenie lub przymknięcie) i jest gitara na chwilę puki silnik nie zmieni temperatury... jeśli masz sprawny czujnik temperatury silnika (ten od dołu w kolektorze) i sprawny czujnik położenia przepustnicy,,, to raczej niewiele zadziałasz,,, zostaje Ci się przyzwyczaić.
[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 23:20 ]
60km/h i piąty bieg,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 23:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | sprawny czujnik temperatury silnika (ten od dołu w kolektorze) i sprawny czujnik położenia przepustnicy | a w ktorym dokaldnie miesjcu jest ten czujnik i jak go sprawdzic?;> ten co wskazuje na zegarach taki malutki( u mnie zielony) czy inny? Co do CPP to wymienialem ale na uzywke bo mi przygasal jak mu odbilo gdy dawalem na luz lub podczas hamowania a pozatym ogolnie wariowaly obroty Teraz tego niema a czy jest calkiem calkiem sprawny to...hmm..nie wiem Zczytam jeszcez kody bledow jutro to zobaczymy czy cos pokaze.
JoeMix napisał/a: | 60km/h i piąty bieg,,, |
heh a to tylko do testow bylo zeby podkreslic ze na cieplym przy tej predkosci jest ok normalnie chodzi...nawet bez wibracji gdy za niskie obroty
[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 23:33 ]
a uwazasz ze uwalony CPP moze miec takie objawy? Niby nowy 170 zeta...tragedii niema ale tani tez nie jest |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 23:36
|
|
|
kenczorf, ten czujnik który podaje temp na zegary jest pod termostatem i to nie o ten chodzi. Zdejmij patelnię i zajrzyj pod kolektor, powinieneś znaleźć...
A tak BTW, próbowałeś zrobić porządnie reset i samoadaptację sterownika? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Gru 2008, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 23:39
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | powinieneś znaleźć... |
A jak wyglada?
[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 23:49 ]
http://ford.sklep.pl/pl,p...atury,ford.html to jest to tzn czy to ten czujnik? Z ktorej strony kolektora ten czujnik jest ? Jak sciagne patelnie to go widac od razu ? Tak pytam wyprzedzajaco I jak sprawdzic czy jest ok? Tester bledow by go wskazal jesli cos? Jest inna mozliwosc sprawdzenia? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 23:56
|
|
|
kenczorf, to z linka to jest czujnik temp do CVH i ziutków, Ciebie interesuje do HCSa. Próbowałem poszukać fotek po necie i w książkach, ale nie znalazłem - a nie pamiętam dokładnie jak to cholerstwo tam siedzi, niech się wypowie ktoś inny bo nie chcę namieszać. Na pewno będziesz musiał się trochę powyginać bo jest z tyłu, od dołu kolektora.
Wcześniej wyedytowałem posta, jak z tą samoadaptacją? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 00:11
|
|
|
Ok tylko pytanie brzmi czy jak go znajde to co mi to da...tzn jesli mozna go jakos sprawdzic to ok ale jesli nie i kosztuje 80 tak jak te do cvh to na wyrost wymienial nie bede
bidżej86 napisał/a: | próbowałeś zrobić porządnie reset i samoadaptację sterownika |
reset i adaptacje robilem podczas wymiany czujnika w maju. Bylo dobrze, a takie problemy jak teraz mialy czasem miejsce, ale byly nieduze. Pomagalo wtedy jak go na benzynie dobrze na obwodnicy przegonilem na wysokich obrotach. Teraz tego jeszcze nie zrobilem ale sprobuje. |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2008, 10:00
|
|
|
kenczorf napisał/a: | Z ktorej strony kolektora ten czujnik jest ? | napisałem dokładnie: czujnik temperatury silnika (ten od dołu w kolektorze) więc nie wiem jak lepiej to wytłumaczyć, musiałbyś się na płasko na glebie położyć i patrzeć pionowo w górę na silnik od spodu i o ile cos z dołu Ci nie przysłoni widoku powinieneś go dostrzec,,,
A tak bardziej poważnie... czujnik temperatury, tak samo jak czujnik położenia przepustnicy sprawdzasz omomierzem, temperatury w zadanej temperaturze powinien mieć zadaną oporność, tak samo jak położenie wskazuje pewną wartość w danym położeniu - trzeba mieć jakąś tabele i porównać czy mieści się w marginesie błędu...
Pewnie na postoju silnik zimny czy ciepły płynnie przechodzi przez skalę obrotów a krztusi się tylko pod odciążeniem... jeszcze może być map sensor (czujnik ciśnienia) się ja bym się do tego lekko przyzwyczaił - może więcej/mniej gazu lekko rozwiąże problem - bo w końcu silnik więcej jest używany ciepły jak zimny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27 Gru 2008, 15:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ja bym się do tego lekko przyzwyczaił - może więcej/mniej gazu lekko rozwiąże problem - bo w końcu silnik więcej jest używany ciepły jak zimny. | Moze i tez bym sie do tego przyzwyczail ale teraz jak pojezdzilem na benzynce okazuje sie ze na cieplym jest tak samo jak na zimnym. Objawy sa mniejsze ale sa. Nie pomogla zmiana oleju ani przegonienie na obwodnicy :/
Zrobilem test i wyszlo mi ze na zgaszonym bledow niema ale podczas ostatnich 40 cykli zanotowal blad 28. I teraz doszukalem sie dwoch definicji :
-sonda lambda
-czujnik tlenu 1(cylindry 1 i 4) mieszanka za uboga lub uszkodzenie czujnika
Teraz pytanie ktore z nich faktycznie robi problem?
JoeMix, pisales o CPP a czy jesli bylby uszkdozony to i na gazie by troche nie wariowal? Wczesniej jak mi sie popsul stary to i na benzynie i na gazie gasl. Wzbogacili mi wtedy miesznake gazu i dalo sie jezdzic. Moge sprawdzic CPP ale gdy sprawdzalem stary omomierzem to bylo ok co nie zmienilo faktu ze byl popsuty
A czy sonda lub czujnik tlenu moglby takie cos powodowac ?
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 15:12 ]
I nie zapominajmy ze na gazie jest w porzadku i na zimnym i cieplym |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2008, 16:10
|
|
|
Sonda lambda to właśnie czujnik tlenu.
co do CPP to kiedy silnik chodzi na gazie większość elektroniki silnika nie działa i jest tak jakby dla picu, ważne są tyle to co sterują bezpośrednio zapłonem, te co wtryskiwaczem to już niekoniecznie - bo on przecie nie działa na LPG. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27 Gru 2008, 17:48
|
|
|
ale jakas koligacja miedzy tym i tym jest poniewaz gdy "odbijalo" CPP i na benzynie zaczynal gasnac na gazie dzialo sie to samo. Ale pomijajac to czy ta sonda moze miec takie skutki jak opisalem....dodam ze zawory ustawione dobrze a wydech okopcony po 100 km jazdy na benzynie :/ W sumie jak sonda to (tak mi sie wydaje) wlasnie moze byc zla mieszanka na niekotrych obrotach prawda? Dlatego tez wydech moze byc okopcony? Wiem ze sonde mozna jakos sprawdzic...tylko jak ?
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 17:59 ]
Pozatym dodam ze za te 100km spalila mi ok 10l benzyny a to dziwne bo jeszcze dwa lata temu po remoncie jak gazu nie bylo palila 6.5-6.7l w miescie. To juz gazu mi pali mniej bo jak jej cisne to wezmie maks 8.2 - 8.5l . Tak chyba jeszcze nie bylo zeby paliwa auto palilo wiecej jak gazu
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 18:34 ]
A sonda ma tez wplyw na gaz czy nie? Tzn sonda steruje mieszanka poprzez dane ktore daje do komputera. A instalacja gazowa tez bierze z niej odczyt? Moze gazolinki tez teraz duzo lyka a ja nawet nie zwrocilem uwagi... Musze sie przyjrzec temu i czekam na jakies podpowiedzi
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 16:51 ]
Sonda sprawdzona i w pelni sprawna. Potrzebuje ta tabele do sprawdzenia czujnika temp i pomyslu na sprawdzenie map sensora. Wie ktos jak to zrobic?
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 20:34 ]
Co do mapa to znalazlem linka na forum jak go sprawdzic...niesety link nie dziala :/
Dzis jezdzilem na odpietym czujniku temp silnika i objawy sa te same tylko spotegowane....teraz to nawet z miejsca nie mozna sie porzadnie zebrac. Czy to oznacza ze ten czujnik nie dziala juz tak jak nalezy skoro objawy sa te same ? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2009, 09:57
|
|
|
Podjedz do kogoś kto ma taki sam motor i podmień mapa i zobacz co będzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 3 Kwi 2009, 02:52
|
|
|
Czujnik temp silnika oraz zasysanego powietrze sprawdzony i sa oba sprawne. Z tego co sie dowiedzialem to Map za takie rzeczy nie odpowiada...a i tak nie mam od kogo podmienic. Moze CPP znow padl tylko teraz tak sie to objawia...
Kolega ma mi sprawdzic za nieldugocisnienia paliwa...moze jest za wysokie i go zalewa...? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Kwi 2009, 07:28
|
|
|
Temat jest stary - w nazwie tematu jest "korek wlewu oleju" - więc o co w tym wątku chodzi, coś mi się wyczytało wcześniej że szarpie jak zimny, otóż MAP odpowiada za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu, jak podaje błędne informacje to sterownik będzie śmiesznie paliwo w cylindrach odpalał. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 15:34
|
|
|
Sprawdzilem dzis cisnienie w cylindrach. Jest 10 13,3 13,6 13. Czy takie niskie cisnienie na pierwszym tloku moze powodowac ze Fiesta sie zalewa? Jesli nie, to co przez to moze sie dziac? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 15:43
|
|
|
kenczorf, u mnie na zimno jest 11-11-8-8.5 i jeździ jak szerszeń więc to nie to |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 18:38
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Podjedz do kogoś kto ma taki sam motor i podmień mapa i zobacz co będzie,,, |
Map wymieniony...nic to nie dalo... Rurki od podcisnienia sa drozne |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 19:54
|
|
|
Temat jest z przed roku,,, teraz trzeba cały od początku przeczytać żeby się połapać o co biega |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 19:57
|
|
|
to tyle sie juz ciagnie:P z racji ze jezdze na gazie to nie jest to cos co potrzubuje zrobic na juz...ale jak mnie to wkurza i mam chwile czasu to cos grzebie i szukam a potem opisuje
Pozatym temat ma tylko dwie strony...wiec czytac od poczatku jak trzeba |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Sty 2010, 19:50
|
|
|
wiesz, mam podobnie, tyle, że mam gaźnik ja już tyle rzeczy próbowałem, że sam nie wiem co to, więc jade do fordowego mechanika, może on coś rozkmini, to dam ci znać. Tyle że to za jakiś czas, ale czekałeś rok, to te pare dni nie zbawią
[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 14:54 ]
ok, u mnie wiadomo co było przyczyną - jakaś przerwa między przepustnicą czy czymś takim, dokładnie nie mogłem zrozumieć była za duża, po zmniejszeniu widać wyraźną poprawę |
_________________
 |
|
|
|
 |
|