[MK3] Brak Ladowania, niebieski kabel urwany?? |
Autor |
Wiadomość |
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 18:14 [MK3] Brak Ladowania, niebieski kabel urwany??
|
|
|
dzis musialem gdzies zachaczyc o zaspe i odlaczyl sie ten niebieski kabel idacy od alternatora . moje pytanie brzmi gdzie go podlaczyc aby przywrocic normalna prace? nie dziala ladowanie akumulatora a co dziwne nie swieci sie kontrolka na desce. Prosze o pomoc[/b] |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 18:25
|
|
|
Zobacz pod podwoziem gdzie się urwał. Normalnie jest podłączony bezbośrednio do alternatora. Spradź też żarówkę czy nie zjarana. A jak nie masz pojęcia o elektryce to udaj się do elektryka. Majątku na naprawe nie wydasz. |
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 18:43
|
|
|
pod podwoziem nie ma czesci kabla gdzie moglbym go przyczepic. to prawda idzie on od alternatora ale o to chodzi skad on sie urwal , pamietam ze byl w kolicach chlodnicy kiedy auto jezdzilo |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:00
|
|
|
jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód.
oderwał się od altka czy gdzieś dalej? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:08
|
|
|
przy altku jest urwal sie na koncu wiazki przy rozruszniku i jest razem z tym opornikiem cos co wyglada jak krótki olowek,a za tym sa 2cm kabla i wielka zagadka gdze to podlaczyc? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:27
|
|
|
to nie opornik tylko złączka. za złączką przewód wchodzi w czarną gumową rurkę ochronną, która idzie do lewej podłużnicy a potem do góry na nadkole. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:01
|
|
|
a nie laczy sie on z masa jak to pisza inni? to ten przerwod posrednio idzie do bezpiecznikow i przekaznikow? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:08
|
|
|
zanim napisałem to wyżej byłem specjalnie w aucie i oglądałem. mam nawet od biedy zdjęcie, ale imageshack świruje... zresztą gdzie wyczytałeś że idzie do masy? on prowadzi dalej aż do kontrolki w zegarach, odpowiada za wzbudzenie czy cośtam innego |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:32
|
|
|
bidżej napisał/a: | jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód. |
Wręcz przeciwnie jest. Przerwanie obwodu powoduje zapalenie się kontrolki ładowania |
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:35
|
|
|
zanim napisalem przeszukalem cale forum szukajac odpowiedzi cos wyczytalem ze z masa moze laczyc sie ale widocznie sie myle. nigdzie znalesc nie moge teraz tej oslonki w aucie wiec musze ciagnac nowy kabel do kontrolki. jutro auto sprawne musze miec. poszukam schematu jeszcze zeby se nie pogubic |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:36
|
|
|
No Krzychu, chyba jednak nie
Ja miałem ten nieszczęsny niebieski kabelek urwany (na szczęście przy samym altku) ale lampka mi sie nie świeciła. A była i jest dobra.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:45
|
|
|
tez tam wlasnie szedl mi ten kabel ale nie moge znalesc tej oslonki chyba ja wyrwalo. a tam tylko ten jeden kabel idzie w niej czy jeszcze jakis? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:49
|
|
|
tylko ten jeden. tak sobie myślę że to dziwne że kabel się urwał a złączka jest cała - może miałeś pod maską jakiegoś szczura? :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
lochu
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 16 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:57
|
|
|
moze szczury myszy itp auto na dworze stoi i tam cos przy chlodnicy moglo sie grzac. ruszam do boju za moment z autem. pozostaje mi tylko ciagniecie kabla do zegarow bezposrednio |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:57
|
|
|
trzeci napisał/a: | No Krzychu, chyba jednak nie
Ja miałem ten nieszczęsny niebieski kabelek urwany (na szczęście przy samym altku) ale lampka mi sie nie świeciła. A była i jest dobra.
Pozdro ... |
no faktycznie teraz przypomniałem sobie sytuacje jak było u mnie i faktycznie sie nie swieciła więc zwracam chonory |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:44
|
|
|
krzysieks_mc napisał/a: | bidżej napisał/a: | jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód. |
Wręcz przeciwnie jest. Przerwanie obwodu powoduje zapalenie się kontrolki ładowania | BZDURA, po przekręceniu stacyjki +12V idzie na kontrolkę, przechodzi przez żarówkę i Idze tym niebieskim przewodem do alternatora - to sygnał dla regulatora że ma włączyć układ ładowania,,, z jednej strony jest 12V a z drugiej 0 więc płynie prad i kontrolka się świeci,,, jak alternator się kręci to z jednej strony jest 12 z drugiej jest 12 i prąd nie płynie kontrolka gaśnie - wiec jak zerwał się ten niebieski przewód to może nie być ładowania i na pewno nie będzie się świeciła kontrolka...
Do alternatora wchodzi 3 lub 2 przewodu - dwa (lub jeden) grube czerwone i ten cie3nki niebieski,,, jeśli jest to popularny Bosch to wszystkie 3 se we wspólnej wtyczce. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|