| [MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | slavko   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2007
 Posty: 26
 Skąd: Juszczyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2010,  16:37   [MK3] Brak złącza EDIS a obrotomierz | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Temat obrotomierza był często poruszany, ale nigdzie nie znalazłem swojego przypadku.
 
 Mam fiestę MK3,5 1.1 na wtrysku z przełomu prod. 95/96. Wpadł mi w ręce licznik z obrotomierzem i chciałem go podpiąć (najpierw przeczytałem chyba wszystkie posty na ten temat)9. Niestety we wtyczce do licznika na pin nr 10 nie mam przewodu z sygnałem na obrotomierz. Chciałem to podpiąć według opisu na forum tzn. ze złącza EDIS.
 
 Ku mojemu dziwieniu ja takiego złącza nie mam  :yyy: . Jest tylko mapsensor a wszystkie przewody od silnika wchodzą wiązkami gdzieś do środka. Gdzieś na forum czytałem, że późniejsze wersje MK3 miały EDIS w kompie.
 
 Czy ktoś wie skąd pociągnąć przewód z sygnałem na obrotomierz?
 
 Z góry dzięki
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę tagować tematy. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Sty 2010,  17:39, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2010,  16:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sterownik zapłonu zawsze był osobno,,, i stamtąd trzeba brać sygnał,,, ford był mądry i zrobił wyjście z komputera na obrotek, problem w tym że każdy komputer sobie to taktował inaczej :( |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slavko   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2007
 Posty: 26
 Skąd: Juszczyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2010,  17:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie bardzo rozumiem  :yyy: . Czy możesz określić dokładniej skąd pociągnąc ten kabelek? 
 [ Dodano: Nie Sty 03, 2010 21:01 ]
 Czy ktos może sprawdzić w swojej fifi z czym standardowo jest podłaczony kabelek drugi od prawej we wtyczce do EDIS? Ten przewód idzie gdzieś do cewki? Jak go rozpoznać?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sty 2010,  23:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | zielony przewód z pod 11 pinu w komputerze . on idzie gdzieś w wiązkę auta , a czasami go poprostu nie ma . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilocha1   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: KamiL
 Wiek: 36
 Dołączył: 26 Mar 2008
 Posty: 383
 Skąd: SJ , SRC ;DD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2010,  07:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | od wteczki poprowadź sobie kabla i przylutuj go poprostu |  
				| _________________ cyyyklon
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slavko   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2007
 Posty: 26
 Skąd: Juszczyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  12:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Szczerze mówiąc to miałem zamiar po prostu podpiąć się w któryś z przewodów, które idą do cewki (oczywiście po uprzednim sprawdzeniu, na którym będzie sygnał a nie 12V  ). 
 Jak w takim razie jest lepiej, prościej? Nie miałem jakoś do tej pory czasu dłubać w fifi i nie mam pojęcia jak u mnie wygląda wiązka która wchodzi do kompa i czy faktycznie mam na pinie 11 jakiś przewód.
 
 Posprawdzam co się da może dzisiaj i oczywiscie napiszę co z tego wszystkiego wyszło.Może ktoś będzie miał taka podobną sytuację to się mu przyda.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2010,  14:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | za płytką mapsensora masz kostę połączeniową , tam przewód bedzie dochodził a może już z tamtąd nie odchodzić . Wted sprawa jest prosta trzeba dociągnąć do zegarów a jeśli odchodzi to trzeba go poszukać w okolicy licznika . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slavko   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2007
 Posty: 26
 Skąd: Juszczyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  19:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie 
 Dostałem się dzisiaj za tą płytkę na której jest mapsensor. Rzeczywiście była tam duża złączka i zielony przewód, który nigdzie dalej nie wchodził. Podpiołem się z obrotkiem do niego. Obrotomierz ożył ale pokazywał 2000 obr zamiast 1000. Zacząłem się bawić z podmianą rezystorka R7 w obrotku. Teraz obrotek pokazuje poprawnie wolne obroty ale po dodaniu gazu max pokazuje 4000 obr a jeśli dam więcej to wskazówka głupieje.
 
 Wnioskuje, że ten sygnał chyba nie jest odpowiedni. Co w takim razie robić dalej? Czy spróbować się podpiąć pod jeden z przewodów, które idą do cewki? Czy może to nie ma sensu i trzeba poszukać jednak innego obrotka z oznaczeniem 1E ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  20:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | dla 1,1i musi być obrotek 1E i tyle. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  20:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | niezupełnie. bywały V, bywały 1E, bywały też S (bodajże futura 1.3 z granatowymi tarczami). trzeba trafić obrotek który wcześniej jeździł w takiej samej wersji silnikowej i już. |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slavko   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 12 Mar 2007
 Posty: 26
 Skąd: Juszczyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach? Chce jeszcze dla orientacji to sprawdzić i porównać ten sygnał, który mam z sygnałem na przewodzie, który idzie do cewki.
 
 Taka ciekawa rzecz
  Na allegro jest cała kupa obrotków z oznaczeniem V i ostrymi i okragłymi wskazówkami i to po 20-40zł. Wygląda jak by je sprzedawali wszyscy, którym nie podeszły. Z oznaczeniem 1E widziałem chyba jeden i to za jakieś 80zł. Widziałem też ogłoszenia gdzie był z oznaczeniem V i okrągłe wskazówki i to z 1.1i, czyli jednak taki jak mój powinien podejść, chociaż ja zdemontowałem swój z fiesty na gaźniku.
 
 W każdym razie podejmę jeszcze jedną próbę i jak to nie pomoże to odpuszczam i szukam innego licznika.
 
 Dzięki za wszystkie infomacje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | slavko, sam miałem obrotek z literką V, pochodził z 1.1 HCS CFI z 1989 i w mojej z 1995 był martwy (miał okrągłe wskazówki). S z futury 1.3 też leżał nieżywy, a wstawiłem obrotek ze szklarni (1.3 HCS CFI) bez oznaczenia i działał od kopa   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tam nie ma napięcia, tam się pojawia sygnał prostokątny,,, 	  | slavko napisał/a: |  	  | A może ktoś wie jakie napięcie powinno być jako sygnał dla obrotka na wolnych obrotach? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  21:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | ale z tego można sobie zmierzyć miernikiem chyba? sam mierzyłem   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | No tak, ale taki pomiar i wskazane napięcie powstanie z bezwładności miernika i będzie inne dla każdego przyrządu,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | prawda   ale mniej więcej na tej zasadzie działa chyba sam obrotek?
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie, obrotek liczy ilość tych impulsów w jednostce czasu,,, i przelicza według czegoś tam by się zgadzało wychylenie wskazówki z liczbą obrotów,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  22:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | w tym od mk3 nie ma śladu elektroniki, jest trochę oporników i innych dupereli i coś w rodzaju silniczka elektrycznego... ale być może   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sty 2010,  23:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie obrotki świata (większość) wygląda tak samo, jest kilka elementów dyskretnych, kilka tranzystorów lub układ 555 lub podobny i miniamperomierz jako wskaźnik,,, 
 [ Dodano: Sob Sty 09, 2010 23:55 ]
 
      |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2010,  00:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | ok, na elektronice to ja się znam tyle co nic... 
 i dzięki za schematy
   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |