[MK3] Podczas hamowania kierownica strasznie puka |
Autor |
Wiadomość |
spamsnp
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: karol
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 20:09
|
|
|
budo, no wlasnie stawialem tez poczesci na ewentualnie bicie na tarczy, ale na dolkach tez czuje uderzanie, wiec hamluce odrzucilem. Moze uda sie cos wspolnie wydedukować.
ps. jak u Ciebie krzyzak , u mnie po wymianie , bez zmian nadal bije |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 1 Gru 2009, 23:34
|
|
|
nowe tarcze tez moga miec bicie. Pozatym jest mozliwosc ze nie sa rowno osadzone...np jakis syf pomiedzy tarcza a piasta. Felgi czy opony tez moga powodowac bicie. Stuki jesli to nie krzyzak i tuleje to pozostaly jeszcze sworzen, koncowka drazka ewentualnie lacznik staba lub lozysko amora |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 13:20
|
|
|
Wymieniłem krzyżak nie pomogło, wiec wymieniłem wszystkie sworznie i tuleje bo juz były w opłakanym stanie. Bicie sie zmienjszyło znacząco jednak nadal czuc minimalne bicie. Nie mam pomysłu, może stabilizator. Tarcze i klocki wymienone na nowe, na starych nie było problemu. |
|
|
|
 |
romsped
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Roman
Wiek: 42 Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 18:06
|
|
|
koledzy ja miałem podobną sprawę.
Doszłem z mechanikiem do sedna i okazało sie że może to być krzywa tarcza jak i bęben.
Umnie to był beben ale!!! zaczeło sie tak że jak spadł śnieg byłem sie ślizgać koło zaliczyło krawęrznik wszystko niby ok poza felgą do klepania. A tu po zimie jak jeździ sie szybciej i hamowanie jest z większych prędkości mam bicie na kierownicy i drganie pedału hamulca. Kombinacje jak 150 i dopiero wykryliśmy to po lekkim zaciąganiu ręcznego przy ok60 km/h. i tak to było że czop ośki byl krzywy , po wymianie jeszcze bęben do toczenia bo ułorzył sie do krzywizny.
I jest ok. |
|
|
|
 |
spamsnp
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: karol
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Gru 2009, 23:11
|
|
|
hmm, a co powiecie jesli stojąc w miejscu wykonuje niewielkie energiczne skrety kierownica prawo-lewo tak powiedzmy w granicach luzu i slysze takie stukanie to co to może być. te niewilekie stukanie stojac w miejscu moglo by się przelozyc na "duze" stukanie podczas hamowania lub wjezdzania w dolki |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Gru 2009, 20:21
|
|
|
jak krzywe tarcze to na kierownicy tez czuc szczegolnie przy hamowaniu moze obrecz krzywa moze opona |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
spamsnp
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: karol
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 17:39
|
|
|
zgodze się z tym ze podczas hamowania bedzie czuc przy skrzywieniu tarczy, ale ja slysze tez stukanie podczas wjezdzania w dolek, lub jakas nierowna nawierzchnie. dziwi mnie ze nikt nie mowi o maglownicy, choc nie che nikogo nakierowywac ale mialem takie podejrzenia |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Gru 2009, 22:49
|
|
|
spamsnp napisał/a: | zgodze się z tym ze podczas hamowania bedzie czuc przy skrzywieniu tarczy, ale ja slysze tez stukanie podczas wjezdzania w dolek, lub jakas nierowna nawierzchnie. dziwi mnie ze nikt nie mowi o maglownicy, choc nie che nikogo nakierowywac ale mialem takie podejrzenia |
Przy stukach zakładał bym zużyte gumy w zawieszeniu, na poczatek. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Gru 2009, 08:06
|
|
|
lub ktorys sworzen wachacza owszem magownica tez moze byc trzasnieta |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
bartekwojtk
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 47 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Gru 2009, 10:36
|
|
|
Jak ja miałem stuki na postoju, okazało się że dolne sworznie wahacza wymieniłem i było dobrze, i zgadzam się że podczas jazdy słychać to głośniej w szczególności na naszych kochanych drogach. |
|
|
|
 |
spamsnp
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: karol
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 9 Gru 2009, 23:50
|
|
|
budo- jak tam u Ciebie sytuacja ze stukami? |
|
|
|
 |
budo [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2009, 13:04
|
|
|
Jak już pisałem tuleje wahaczy, tarcze i klocki miałem wymienione i problem był nadal.
Dodam, że lekkie stuki (nie tak mocne jak przy hamowaniu) występowały także na nierównościach.
Jak się okazało - wina leżała po stronie MAGLOWNICY - po robocie ze starej została właściwie tylko obudowa. Póki co autko testowałem tylko w mieście i jak na razie zero stuków i puków, zero luzów. |
|
|
|
 |
|