| fiesta '90 1.1i obrotomierz | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Toshio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 16 Maj 2007
 Posty: 34
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2007,  16:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Skacze, ale ledwo widać. Zobaczę, może też  to oleje.  Ale zauważyłem, że jak mam włączony kierunek i zaciągnięty ręczny to kontrolki od hamulca przygasają delikatnie.Może to kwestia złej masy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | amokk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2007,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Toshio napisał/a: |  	  | Przy włączonych kierunkach delikatnie, prawie niezauważalnie podskakuje wskazówka obrotów | 
 Ja miałem fabryczną instalację pod obrotomierz i nic mi nie podskakuje
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toshio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 16 Maj 2007
 Posty: 34
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Wrz 2007,  17:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Fabryczna a samoróbka to dwie różne kwestie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | newman   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 30 Paź 2007
 Posty: 19
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lut 2008,  11:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co jesli mam gaznik? i wtyczka edisa lezy bezuzytecznie?(wczesniej byl 1.1i) to do czego mam sie podpiac, bo przeczytalem 3 strony tematu i zgupialem, albo kiepsko u mnie w czytaniu ze zrozumieniem, jesli sie znajdzie ktos kto moglby mi odpowiuedziec na to pytanko, to z gory dziekuje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebadelta   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 13 Mar 2008
 Posty: 29
 Skąd: radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Mar 2008,  10:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam ja zalozylem zegary od mk4 do mk3  z obrotkiem i niby pin 10 mam na obrotek ale podpinam i nie dziala mi obrotek więc co moze być nie tak zmostkowalem kostke i dzialan ale zamalo wskazuje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Wrz 2009,  16:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, zakupiłem licznik z oznaczeniem V, jednak nie miałem instalacji obrotka, więc pociągnołem kabel z EDIS'a do pinu 10 i wszystko gra jak należy. Jak zwykle forum pomoze, forum doradzi, forum nigdy nas nie zdradzi   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Wrz 2009,  20:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Luk-90 Boś Ty bystra bestyjka jest   A tak na poważnie na naszym forum można wspólnymi siłami dużo zdziałać
  No może oprócz znalezienia przyczyny falujących wolnych w mojej mk4   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KAMIL82   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 43
 Dołączył: 04 Wrz 2009
 Posty: 31
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Lis 2009,  22:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | koledzy a ja mam oryginalna instalację pod obrotomierz i przy kierunkowskazie właczonym tez troszke drga wskazówka i podnosi sie lekko.juz nie mam zdrowia działa w miare i nie ma co narzekac.. |  
				| _________________ Fiesta 1.1i  89r.Wnetrze MK3,5 (2xAir-bag,elektryczne szyby,welur,centalny zamek)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dominon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Dominik
 Wiek: 33
 Dołączył: 10 Wrz 2011
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2011,  21:54 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sabadelta napisał/a: |  	  | witam ja zalozylem zegary od mk4 do mk3 z obrotkiem i niby pin 10 mam na obrotek ale podpinam i nie dziala mi obrotek więc co moze być nie tak zmostkowalem kostke i dzialan ale zamalo wskazuje | 
 
 sabadelta Jeżeli wskazuje za mało obrotów (1/2 obrotów lub trochę mniej) to musisz się podłączyć do przewodów sterujących cewkami zapłonowymi wychodzących z EDIS'a. Sprawdź w opisie pinów do swojego EDIS'a ale powinny to być któreś przewody po drugiej stronie od "zielonego" (jak byś nie mógł znaleźć to daj znać to wrzucę foto jak to u mnie wygląda). Również zrobiłem taki manewr gdyż z "zielonego kabelka" impulsy są dwa razy rzadsze niż wymaga tego obrotomierz.
 
 Oczywiście same przewody nie wystarczą bo byś zakłócił pracę modułu zapłonowego gdybyś je zmostkował. Dlatego napiszę krok po kroku co trzeba zrobić:
 
 - Potrzebujesz dwie diody prostownicze obojętnie jaki typ. U mnie siedzą 1N5062 ale wystarczą też 1N4007 lub podobne;
 
 - Szykujesz 3 przewody, dwa krótkie ok 10-13cm i jeden długi tak ~100cm, średnica od 1,5mm;
 
 - Potem jeszcze tylko kilka rurek termokurczliwych, lutownica z cyną a także 3 - 4złączek do przewodów (takich jak na foto), kombinerki lub szczypce i kilka opasek zaciskowych (żeby było porządnie zrobione);
 
 
   
 - Teraz połączenie wszystkiego w całość. Lutujesz najpierw dwie diody razem w niewielkim odstępie (żeby każda miała osobną rurkę termokurczliwą) potem dolutowujesz przewody możliwie blisko diod. Wszystko wg. schematu:
 
  	  | Kod: |  	  | ______ _ krótszy przewód__________|      | |_______
 |______|_|       |
 ______ _        |--------------dłuższy przewód
 krótszy przewód__________|      | |_______|
 |______|_|
 | 
 
 
 Zwróć uwagę na paski na diodach, po przylutowaniu przewodów załóż rurki termokurczliwe po jednej na każdą diodę z przewodem i jedną większą na całość. W razie potrzeby zaciśnij ostatnią opaskami na końcach aby wszystko wytrzymało warunki atmosferyczne.
 
 Krótkie przewody idą do przewodów sterujących cewkami (łączysz za pomocą złączek pokazanych wyżej), dłuższy przewód do pinu obrotomierza przeciągasz przy lince od prędkościomierza, diody w rurkach przypinasz opaskami do najbliższej wiązki żeby nic nie latało. Dołączenie przewodu do wtyczki pozostawiam już każdemu indywidualnie.
 |  
				| _________________ Problemy nie istnieją tylko sprawy wymagające rozwiązania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2011,  22:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | dominon, podłączyłeś i działa, czy teorie wysnułeś - kiedyś tak kazałem komuś podłączyć i powiedział ze nie działa :( |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dominon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Dominik
 Wiek: 33
 Dołączył: 10 Wrz 2011
 Posty: 3
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Wrz 2011,  22:42 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | dominon, podłączyłeś i działa, czy teorie wysnułeś - kiedyś tak kazałem komuś podłączyć i powiedział ze nie działa :( | 
 
 Podłączyłem i działa. Jutro sprawdzę jakie mam oznaczenia na zegarach i zrobię foto gdzie i co wpiąłem w EDIS'a. Z samego zielonego przewodu miałem zaniżone o połowę obroty.
 |  
				| _________________ Problemy nie istnieją tylko sprawy wymagające rozwiązania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |