| [MK3] Zbyt lekko obracająca się kierownica ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Maru38   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 58
 Dołączył: 04 Sie 2005
 Posty: 15
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2007,  21:15   [MK3] Zbyt lekko obracająca się kierownica ? | 
 |  
               | 
 |  
               | dziwnie to brzmi, ale tak dokładnie jest. Przez dwa lata użytkowania fieściny  manewrowanie kierownicą bez wspomagania nie należało do przyjemności, aż do ubiegłej niedzieli. Kierownica kreci sie tak lekko jakby było wspomaganie. jakbym stał na śniegu.  Żona chwilę po przejechaniu się się, potwierdziła że coś jest nie tak. Wygląda tak jakby ktoś pod moją nieobecność zamontował wspomaganie  Ale tak na poważnie, to obawiam się jeździć. Koła reagują na skręt przy bardzo małym poruszaniu kierownicą, krzyżak wymieniałem rok temu. prowadzi sie normalnie. Wizualnie wydaje sie że jest ok. może ktoś miał z was podobną sytuację. proszę o porady |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Lis 2009,  18:41, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2007,  21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | cisnienie powietrza w kolach sprawdziles? |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maru38   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 58
 Dołączył: 04 Sie 2005
 Posty: 15
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2007,  22:04 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | odyniec napisał/a: |  	  | cisnienie powietrza w kolach sprawdziles? | 
 ciśnienie jest ok. co prawda po wymianie opon na wiosne nic z nimi nie robiłem...ale jesli już, to mogło by go  ubyć, czyli skutek odwrotny niż mam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dawidek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: S
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 40
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 100
 Skąd: Babimost
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Wrz 2007,  22:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobne objawy i przyczyną był wyrąbany sworzeń wahacza. Wymieniłem sworzeń ustawiłem zbieżność i wróciło do normy. |  
				| _________________ 
   GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Józek   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Józek
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Sie 2007
 Posty: 21
 Skąd: Meszna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2007,  15:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam a ja sprawdzil bym zbieznosc ale chyba sie myle bo sama zbieznosc sie wyregulowac nie moze |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edmund [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2009,  14:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Minęły już dwa lata, ale dalej w tym temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Mam podobny problem co Maru38, który objawił się po ciężkiej ucieczce przed wjechaniem do rowu. Przy pełnym wciśnięciu hamulca wymanewrowałem samochodem na oblodzonym odcinku drogi i niestety, ale musiałem do pracy dojechać jadąc 40 km/h, bo kierownicą kręci się tak lekko jakbym miał super mocne wspomaganie. Autko jest niepewne i obawiam się, że kiedyś ja będę kręcił w jedną stronę, a pojedzie w drugą :/ Jak czytam tematy o krzyżaku, to praktycznie w 99% jego zużycie zauważane jest jako zbyt ciężkie obracanie kierownicą, natomiast ja mam tylko lekkie luzy na kierownicy i praktycznie nieodczuwalne opory przy kierowaniu.
 Proszę gorąco o pomoc, ponieważ chciałbym być pewien, że wydatek 100 zł na krzyżak jest konieczny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2009,  21:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | O kurcze  Cuda. Ale koła reagują prawidłowo. Samochód nie "Myszkuje".  Zobacz pod samochód czy wszystko ok. Jak tak to jedź na wytrząsarkę. 
 [ Dodano: Sob Lis 07, 2009 21:13 ]
 Ja w swojej fieście to podczas wolnej jazdy (5km/h) "mydełko fa" mogę zrobić bez problemu.
 |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | edmund [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  09:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Drogi Maki, zaraz po wyratowaniu się z poślizgu samochód myszkował jak jasna cholera, ale dało się jechać. Potem jeszcze kontrolnie wywołałem hamowaniem zblokowanie kół i sobie napytałem biedy, bo przestał mi samochód na benzynie jechać, ha. Na szczęście mam jeszcze lpg, więc "jakoś" wróciłem do domu.
 Wczoraj samochód wrócił od gazownika, który poprawił problemy z gaźnikiem i w końcu mogę też jeździć na benie.
 Pozostało jeszcze tylko to zbyt lekkie kierowanie. W zakrętach gdzie wchodziłem na trójce, teraz muszę redukować do dwójki żeby móc jeszcze zareagować na jazdę auta (dokręcić lub odpuścić).
 W kierowaniu można by powiedzieć, że nieznacznie zwiększyło się opóźnienie reakcji na skręt, ale niewiele od tego co było wcześniej. Z zawieszenia nie dobiegają jakieś nowe dźwięki.
 Jako laik w mechanice, moje zaglądanie pod samochód raczej wiele nie pomoże :/
 Cóż to może nawalać: układ kierowniczy czy zawieszenie?
 
 Jak tylko wykuruje się mój mechanik nr 1, to autko rusza do total przeglądu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Leo82   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Leszek
 Wiek: 43
 Dołączył: 09 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  09:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miałem podobnie - pomogła wymiana sworznia |  
				| _________________ 
   Była Fiesta XR2i 1.6 8V + LPG
 Jest Mondeo 1.8 16V +LPG
 Jest Fiesta 1.1
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | d4niell   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.0/45KM
 Dołączył: 29 Sty 2009
 Posty: 42
 Skąd: h-ka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  13:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 %   też tak miałem sprawdź po stanie opon czy się równomiernie ścierają i jedz na szarpaki jeżeli na szarpakach nic się nie pokarze to ustaw zbieżność ale jeżeli zrobiło się tak z dnia na dzień to pewnie albo końcówki drążków albo same drążki albo tuleje wahaczy albo tez sworznie wahaczy ... mnóstwo możliwości ale najłatwiej najszybciej  będziesz widział po nierównomiernym ścieraniu się opon |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maki   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 37
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 625
 Skąd: CWA XX00
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  18:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mało prawdo podobne by to była zbieżność. Na 95% to nie to. Ja obstawiał bym maglownicę. |  
				| _________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | d4niell   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.0/45KM
 Dołączył: 29 Sty 2009
 Posty: 42
 Skąd: h-ka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pojedz na szarpaki. Wg mnie to drążki albo swożnie wachacza. Jak cos tam sie rozsypuje to i automatycznie cała zbieżność też się sypie ... spradzwdzisz na szarpakach i pewnie od razu wylaza wszystkie luzy i bedzie od razu wiadomo co robić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  21:55 | 
 |  
               | 
 |  
               | A można z tym jeździć      ? bo mi nawet pasuje takie "wspomaganie" |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  22:10 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | d4niell napisał/a: |  	  | ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 % | 
 Zajebista teoria
   Jak źle ustawiona zbieżność to kierownica lżej chodzi, pomyśl trochę zanim coś napiszesz.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polo1976   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 49
 Dołączył: 28 Lut 2007
 Posty: 93
 Skąd: września
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  22:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  |  	  | d4niell napisał/a: |  	  | ZBIEŻNOŚĆ !!! Na 100 % | 
 Zajebista teoria
   Jak źle ustawiona zbieżność to kierownica lżej chodzi, pomyśl trochę zanim coś napiszesz.
 | 
 Kolega nie w humorze?
  Teoria faktycznie oryginalna   Teraz na poważnie jeśli stało się to z dnia na dzień do sprawdzenia przede wszystkim maglownica. Jest w niej coś takiego jak kasator luzów o ile dobrze pamiętam. Możliwe, że wystarczy trochę dokręcić i będzie chodziło cacy a możliwe, że uszkodzona maglownica. Sprawdź też końcówki drążków, chociaż jeśli koła reagują od razu na skręt auto nie myszkuje to raczej są OK
 |  
				| _________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  22:30 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | polo1976 napisał/a: |  	  | Możliwe, że wystarczy trochę dokręcić i będzie chodziło cacy | 
 W fordowskich maglach nie ma co dokręcać niestety. Zobacz pierwszą lepszą fotkę maglownicy z allegro i zobaczysz, że nie ma czym tam kręcić.
 |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marian   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: mariusz
 Wiek: 44
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 183
 Skąd: Pabianice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  23:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | jest czym kręcić i można w ten sposób skasować luz,wiem bo u siebie tak robiłem pukało mi i pukało myślałem że to krzyżak a to maglownica od tyłu maglownicy(trzeba ją odkręcic)jest taki plastik na takiego jakby imbusa wielkiego ja takiego nie miałem więc wziąłem nakrętke szeroką(na klucz21 chyba)i dokręciłem 	  | MARIUSZ.B napisał/a: |  	  | W fordowskich maglach nie ma co dokręcać niestety. Zobacz pierwszą lepszą fotkę maglownicy z allegro i zobaczysz, że nie ma czym tam kręcić. | 
 |  
				| _________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2009,  23:09 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | marian napisał/a: |  	  | jest czym kręcić i można w ten sposób skasować luz,wiem bo u siebie tak robiłem pukało mi i pukało myślałem że to krzyżak a to maglownica od tyłu maglownicy(trzeba ją odkręcic)jest taki plastik na takiego jakby imbusa wielkiego ja takiego nie miałem więc wziąłem nakrętke szeroką(na klucz21 chyba)i dokręciłem | 
 Skoro mówisz
   
 [ Dodano: Nie Lis 08, 2009 23:19 ]
 Udało mi się znaleźć takie zdjęcie:
 
   Jeśli możesz to zaznacz miejsce w którym jest ta śruba, niech będzie dla innych a i sam jestem ciekaw.
 
 [ Dodano: Nie Lis 08, 2009 23:22 ]
 Ewentualnie tu:
 
  |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polo1976   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 49
 Dołączył: 28 Lut 2007
 Posty: 93
 Skąd: września
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2009,  00:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jest coś takiego jak kasator luzów na maglu. Tu masz fotkę 
   Ta śruba na imbus to właśnie kasator.
 Fota z Allegro.
 Swoją drogą panowie z Forda coś kiepsko to obmyślili, bo żeby zlikwidować luzy trzeba wymontować magiel. Dotyczy to zarówno wersji ze wspomaganiem jak i bez.
 |  
				| _________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez polo1976 9 Lis 2009,  00:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2009,  00:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | No proszę a ja żyłem w takiej nie wiedzy  Zwracam honor a innym niech temat służy. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |