Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Koszt SWAP-a z 1.1/1.3 na większy silnik
Autor Wiadomość
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 2 Lis 2009, 20:22   

Czegoś nie rozumiem. Chcesz swapa robić, a nie stać cię na swap hamulców z XR2i?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
szpakerson 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lis 2009, 00:38   

koszt swapa w moim przypadku to gdzies kolo 6-7 kola jak do tej pory a wiele jest jeszcze do zrobienia. Jezeli nie masz pojecia i warunkow do zrobienia tego samemu lub z kolegami to odradzam taka impreze. Poza tym zeswapowany samochod to juz nie to samo co oryginal. Co chwila cos trzeba robic, zmieniac, poprawiac. Moj samochod co najmniej 8 godzin tygodniowo spedza na warsztacie. To Ci cos wycieknie, to cos nie wytrzyma, nie mowie juz o tym ze mozna cos uszkodzic. Nadwozie fiesty jest wytrzymale ale spasowanie "obcej" jednostki wymaga ogromnej precyzji i dokladnosci. Mechanika, zwlaszcza tak zaawansowana nie wybacza fuszerek i połśrodkow. Ja zanim dopracowalem ustawienie silnika wyciagalem go dwa razy. Ale jest to wspaniałe doswiadczenie, ktore wiele moze nauczyc, z ktorego pozniej nie tylko sie cieszysz, jestes z niego dumny!!! A to warte jest kazdych pieniedzy i wysilków. I zebys sie nie wyglupiał ze swapowaniem na 1.3!!! Jak robic to porządnie i wtedy ma to sens gdy podniesiesz moc co najmnej dwukrotnie. Wtedy poczujesz roznice.
_________________
Bylo mk3 swap RS2000 '94
Golf V GTI '05
Evo VIII '05
Jest najszybszy Pulsar GTIR '94 w Polsce
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Lis 2009, 19:41   

Eee bez przesady... 6-7tys to chyba na 2.5v6

Silnik np 1.8 130KM kpl na swapa - 1300-1500 zł (tutaj nie jestem pewien ile więc dałem wysoką dość kwotę za którą kiedyś się kupowało kpl na swapa)
Nowy rozrząd + P.W - 450 zł
Uszczelka pokrywy zaworów - 60 zł
Olej + flitr - 160 zł
Hamulce Xr2i kpl na swapa w db stanie - 150 zł
Rozpórka dolna - 50 zł
Stab przód + lączniki około 150-200 zł
Amotyzatory przód + spręzyny kpl Xr2i używane w db stanie - jakieś 200 zł
Płyn chłodniczy i hamulcowy - 100 zł
Uszczelniacze półosi - 25 zł
Uszczelniacze wału przód + tył - 60 zł
Sprzegło - 300 zł
Razem: 3005 - 3255 zł
A i tak część rzeczy idzie kupić taniej po znajomościach, część rzeczy już ktoś może mieć itd i kwota się kurczy w oczach.
Oczywiście zakładam, że ktoś robi sobie sam.

Zapomniałem o wydechu + 100 zł w używce idzie wyrwać.
_________________
 
 
 
Pantol89 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 39
Skąd: ----
Wysłany: 3 Lis 2009, 19:59   

jak bedziesz chętny to mam silniczek 1.6 cały kąpletny z wiążką skrzynią itp. za 700zł ale to oferta tylko do czwartku rana bo jak nie to idzie na szrot :p
 
 
szpakerson 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 34
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lis 2009, 23:38   

Marek napisał/a:
Zapomniałem o wydechu + 100 zł w używce idzie wyrwać.

Jezeli robisz swapa to nalezy sobie postawic pytanie: robie zeby bylo czy zeby dzialalo poprawnie i jezdzilo tak jak nalezy. Ja poza samym silnikiem wszystko co wkladalem do auta bylo nowe i w jak najwyzszej jakosci stad takie kwoty. Wiadomo ze mozna kombinowac z uzywkami ale czy bedziesz na 100% pewny ze wszystko zagra gdy znajdziesz sie w zakrecie z grubo ponad paczką? a wiemy wszyscy ze swapuje sie zeby gnieść a nie zeby jarac sie posiadaniem szybkiego auta. Jak cos robic to porządnie od poczatku do konca
_________________
Bylo mk3 swap RS2000 '94
Golf V GTI '05
Evo VIII '05
Jest najszybszy Pulsar GTIR '94 w Polsce
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Lis 2009, 00:08   

Będę pewny, jak kupować w używce to tylko w dobrym stanie, nie każe nikomu kupować gówna i w nim rzeźbić :-) Niektórzy chcą mieć szybkie auto za mniejsze pieniądze i tyle, pod względem jakości jeśli składa to ktoś mądry będzie tak samo jak w droższej opcji, tyle ode mnie :-P
_________________
 
 
 
Wujek-Kajtek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Kajetan
Wiek: 42
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lis 2009, 00:42   

Nie wiem tylko czemu się uczepiliście tego, że gość chce w ostateczności zmienić z 1.1 na 1.3. Przynajmniej nie ma rzeźby, a może to tylko dodatkowe 5-10 koni, ale różnica w jeździe między tymi dwoma silnikami jest już zauważalna. 1.1 nie jedzie, 1.3 daje radę. Potworem żadnym nie jest, ale też przynajmniej nie jest już kosiarką. Moim zdaniem najrozsądniejszy swap. Emocji co prawda nie dostarcza żadnych taki silnik (no może poza wyprzedzaniem, bo jak jesteś w połowie wyprzedzania, a z naprzeciwka już coś jedzie, to adrenalina skacze), ale zapewnia lepsze osiągi, niskie koszty i jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Pozdrawiam.
_________________
Fiesta 1.4S
125p 1990-mój pierwszy wóz-11 lat u mnie
1000MB 66'
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Lis 2009, 08:24   

Wujek-Kajtek napisał/a:
Nie wiem tylko czemu się uczepiliście tego, że gość chce w ostateczności zmienić z 1.1 na 1.3.
Nie, gość pyta jak w temacie o koszt zmiany 1,1 lun 1,3 na mocniejszy silnik - dostał koszty które go przerosły to zapytał o zmianę z 1,1 na 1,3 a to jest tak że zamienił stryjek siekierkę na kijek, kilka koni więcej i nieadekwatne do tego zysku większe spalanie - ale to tylko dyskusja - jak chce niech zmienia.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wujek-Kajtek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Kajetan
Wiek: 42
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lis 2009, 10:31   

Czy takie większe to spalanie, to bym się kłócił. 1.1 trzeba cholernie katować, żeby nadążyć za resztą ruchu i spalanie wtedy też wygląda mało ciekawie. 1.3 jednak można już traktować delikatniej. Różnica w mocy niewielka, ale charakterystyka już zupełnie inna.
_________________
Fiesta 1.4S
125p 1990-mój pierwszy wóz-11 lat u mnie
1000MB 66'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.