Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Branie oleju w dużych ilościach
Autor Wiadomość
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Paź 2009, 18:47   

drjanusz napisał/a:
przy takich stratach powinna być kałuża pod silnikiem.Podłóż duży arkusz czystego kartonu(tektury) i zobaczysz czy nie ma plam pod silnikiem. No bo cudów nie ma musi gdzieś się podziewać taka ilość???
przy starym silniku na trasie Kędzierzyn - Katowice i powrót (ok 70km x2) potrafił mi wziąć pół miski oleju przy deptaniu 130km/h

a pod samochodem sucho...
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2009, 18:48   

amon31 napisał/a:
z drugiej jednak strony od zatylca, nad półosią jest pełno syfu,
Tam przy pompie oleju pod takim deklem pewnie masz oring twardy i płaski jak blacha już.Z tamtąd mi się lało ale przy odpalonym silniku tylko.Więc podczas jazdy olej gubisz tamtedy.Wejdz do kanału wytrzyj tam i niech ktoś pogazuje chwilę,sam zobaczysz jak kapie na półoś i właśnie cały zadek masz opaprany :yes:
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 29 Paź 2009, 18:49   

drjanusz napisał/a:

Kasy nie masz?????? A olej to masz za FREE?????


z tą subtelną różnicą, że dolewka kosztuje mnie 12zł miesięcznie, a swap pociągnąłby ponad 400zł, przy dobrych wiatrach i to za sam silnik, a jeszcze wymiana.

Zrobię jak mówicie, umyje gada i zobaczymy co się dzieje :)

Cytat:
Tam przy pompie oleju pod takim deklem pewnie masz oring twardy i płaski jak blacha już.Z tamtąd mi się lało ale przy odpalonym silniku tylko.Więc podczas jazdy olej gubisz tamtedy.Wejdz do kanału wytrzyj tam i niech ktoś pogazuje chwilę,sam zobaczysz jak kapie na półoś i właśnie cały zadek masz opaprany :yes:


cośtam kiedyś widziałem że było mokro po jeździe, nawet niegdyś wycierałem półoś, przypomina mi się coś, że filtr oleju był mokrawy, ale to było po takiej pluchatej pogodzie, więc nie byłem pewien czy to woda czy jakiś inny syf. A gdyby to było to, to ten oring się łatwo wymienia? Czy pół silnika trzeba rozebrać?
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 30 Paź 2009, 19:30   

amon31 napisał/a:
Czy pół silnika trzeba rozebrać?
4 śrubki i 10 minut pracy.Oring 22 zł .Jeśli z tamtąd leci.Na prawo od filtra oleju taki dekiel na 4 lub 3 śrubki jest. :-P
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2009, 12:36   

nexia145 napisał/a:
amon31 napisał/a:
Czy pół silnika trzeba rozebrać?
4 śrubki i 10 minut pracy.Oring 22 zł .Jeśli z tamtąd leci.Na prawo od filtra oleju taki dekiel na 4 lub 3 śrubki jest. :-P


mówisz dekiel na 3 śrubki?? macałem tamto miejsce i na pewno trzyma się w tej chwili na dwóch śrubkach, jednej brakuje i dekielek wyraźnie się rusza.
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2009, 14:03   

amon31 napisał/a:

mówisz dekiel na 3 śrubki?? macałem tamto miejsce i na pewno trzyma się w tej chwili na dwóch śrubkach, jednej brakuje i dekielek wyraźnie się rusza.
Tak na trzech śrubkach nr 6 bodajże taki dekielek obok filtra oleju.Pod nim jest gumowy uszczelniacz i tamtędy pewnie gubisz olej podczas jazdy.Na postoju nie powinno z tamtąd kapać.Wyczyść tam ładnie,zmień ten oring i przykręć wszystkie śrubki i gitara.Pozdro
 
 
Wielkiłowczy 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Lis 2009, 01:22   

ha to już znam miejsce gdzie mi gubi (też :) )
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 1 Lis 2009, 12:16   

GIBCIO napisał/a:
Co do przedmuchów to u mnie wystarczy bagnet wyciągnąć i uruchomić silnik by waliło powietrzem na wysokość 50cm :rotfl:


Bezie zawsze dmuchać, przecież tłoki pracują, tylko pytanie czym.. Jak będzie to niebieski dym to masz przedmuchy na cylindrach.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
wojtekqq 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Sławomir
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: lubelskie
Wysłany: 1 Lis 2009, 17:34   

Witam! Mam też problem z braniem oleju, wychodzi okolo 1L/1000 km. Problem w tym, że ilość pobranego oleju ostatnio stale wzrasta. I pewnie wkrótce silnik padnie. Mam więc pytanie czy wymiana pierścieni i uszczelniaczy wystarczy na jakiś czas czy dać sobie spokoj z remontem i kupic inny silnik?
Moja fiesta to 1.1 gaźnik + LPG, co muszę wymienić z osprzetu, żeby wstawić silnik 1.3?
 
 
Kristoph 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: DZG
Wysłany: 1 Lis 2009, 17:39   

Jeśli nie dymi jak wariat i odpala w miare normalnie to powinieneś skupić sie na miejscach gdzie mogą być wycieki oleju. Uszczelniacze można zrobić i poszukać czy nie cieknie gdzieś indziej. :)
_________________
3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ... :)
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lis 2009, 21:52   

Kristoph napisał/a:
Jeśli nie dymi jak wariat i odpala w miare normalnie to powinieneś skupić sie na miejscach gdzie mogą być wycieki oleju. Uszczelniacze można zrobić i poszukać czy nie cieknie gdzieś indziej. :)
I to jest pierwszy wariant.Wiele osób obstawia pierścienie a to ostatecznośc w znikaniu oleju.Najpierw wycieki polikwidować a będzie lepiej.A jest duuuużo miejsc którędy olej znika :yes:
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lis 2009, 22:17   

nexia145 napisał/a:
Tak na trzech śrubkach nr 6 bodajże taki dekielek obok filtra oleju.Pod nim jest gumowy uszczelniacz i tamtędy pewnie gubisz olej podczas jazdy.Na postoju nie powinno z tamtąd kapać.Wyczyść tam ładnie,zmień ten oring i przykręć wszystkie śrubki i gitara.Pozdro


Sorki że zawracam gitarę, ale chcę to jutro rozkręcić i kupić uszczelkę. Do rzeczy, pstryknąłem fotki, podaję niżej:



Rozumiem, że dekielek to ten nr 1 co zaznaczyłem i pod nim jest ten oring?
Ale popatrz na nr 2, spaprany olejem na cacy, co to jest, czy ruszać to i jak uszczelnić, bo wydaje mi się że stąd chyba najwięcej pryska. A propos, półoś napędowa i filtr oleju są tłuste, więc na stówę z tych części coś ucieka.
Poniżej druga fota:

 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lis 2009, 23:02   

amon31 napisał/a:
Sorki że zawracam gitarę,
Nie zawracasz gitary,jak mogę to pomogę.Nr 1 to właśnie ten dekielek i tam jest pod nim oring który zmień na nowy.Nr 2 to czujnik oleju i też go dokręć lub zmień na nowy.Powinien mieć miedzianą uszczelkę lub aluminiową jak świece bezstożkowe itpAle z tego co na fotkach widać to Ci z czujnika ciśnienia oleju wywala.Zmień na nowy .Pozdro
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lis 2009, 21:51   

W zeszłym tygodniu przed przeglądem auta wymieniłem oring pod tym deklem oraz czyjnik oleju ciśn. na nowy, wszystko dobrze dokręcone.
W weekend zaliczyłem 250km.
Dziś sprawdzam stan, znów pożarło oleju, miałem 250ml to dolałem i jest teraz wymagane minimum, a przed jazdą była połowa środkowej skali bagnetu. Domniemam zatem, iż wciągnął około 0,5L oleju. Dekiel czysty, czujnik czysty. Zgłupiałem, nie wiem gdzie teraz szukać, jedyny syf na silniku jest w okolicy paska klinowego i na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem, aczkolwiek w części wysuniętej do przodu, tu jest jakaś dziwna blaszka która jest niedokręcona, jakby śruby brakowało, ale pod nią nie widzę uszczelki, więc w sumie nie wiem po co to. Może masz jeszcze jakieś sugestie??
 
 
Freeman 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:02   

amon31 napisał/a:
tu jest jakaś dziwna blaszka która jest niedokręcona, jakby śruby brakowało, ale pod nią nie widzę uszczelki, więc w sumie nie wiem po co to. Może masz jeszcze jakieś sugestie??
ja nie mam pojęcia, ale po pierwsze wkręcił bym tą śrubkę.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 9 Lis 2009, 23:04   

ta blaszka to osłona koła zamachowego
uszczelniacze na wale korbowym najwyrazniej tez troszke oleju popuszczaja
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
nexia145
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2009, 13:44   

kuba87 napisał/a:
uszczelniacze na wale korbowym najwyrazniej tez troszke oleju popuszczaja
Jeśli masz syf przy pasku to uszczelniacz przedni wału puszcza chyba olej tez.Mam taki uszczelniacz jak chcesz. :-P Pw pisz
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lis 2009, 22:28   

malowałem ostatnio auto, więc nie zaglądałem pod maskę, dziś pstryknąłen fotkę tego miejsca:



Co to za miejsce? Czy stąd może coś lać? A to nie jest przypadkiem początek skrzyni, więc nie ten olej?
Zaznaczyłem na foto 2 dwie pozycje:
1. tu brakuje śrubki (sprawdzałem, w otworze jest gwint)
2. coś metalowego wystaje spod blaszki, jakiś farfocel, skrawek czegoś.

Wkręcenie śrubki raczej nie rozwiąże problemu bo ta blaszka nie ma żadnej uszczelki :/
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lis 2009, 22:36   

amon31 napisał/a:
coś metalowego wystaje spod blaszki, jakiś farfocel, skrawek czegoś.

Sprzęgło tamtędy zmielone wylata :-)
Przy okazji roboty sprzęgła zmień uszczelniacz na wale.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lis 2009, 15:08   

w tej chwili sprzęgło mnie strzyka, działa dobrze, nic się nie dzieje, a to kupa roboty się zapowiada (i kasy pewnie też). Póki co muszę zlokalizować ucieczkę oleju ;-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.