Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] urwana swieca 1,3
Autor Wiadomość
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 18 Paź 2009, 10:19   

MARIUSZ.B napisał/a:
Zapoznaj się z kolejnością i momentem dokręcania śrub głowicy.

bedie pisac jak kupi nową uszczelke pod głowice :)
JoeMix napisał/a:
deo68 napisał/a:
śruby od głowicy poluzowałem trochu dla pewności ze się da odkręcić
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś, wysnuję teorię że jak krzywo popuściłeś śruby to się głowica wygnie,,, ale to tylko teoria.

w kazdym bądz razie zaczełes od srodka :fox:
deo68 napisał/a:
a można prosić o podanie jakiejś kolejności dokręcania głowicy i momentu ?? i jakies rady ??

wszystko bedzie pisac jak mowiłem na uszczelce pod głowice :-P
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2009, 11:32   

na tyle co moglem tyle zrobiłem i na tyle co czas pozwolił,siły i nerwy... ;p a ten silnik koleś ma do sprzedania we Włoszech w escorcie jeździł i teraz jest do sprzedania silnik a co do niego to nie wiem 350zł koleś chce i oferta do dzis ;/ szkoda ze kasy nie mam ;/ :(
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Paź 2009, 12:00   

A kiedy ostatnio zaglądałeś do świec? Co kilka tysiecy kilometrów wykręcam swoje i kontroluje ich stan oraz czyszczę i reguluje odstęp elektrod. Nie miałem nigdy problemów z odkręceniem świecy zapłonowej. :hihihi:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Paź 2009, 12:04   

Pamiętam, też miałem kłopot ze świecą. Pomógł mi ojciec. Zrobił coś podobnego, tylko że ustawił tłok z dolnym położeniu i nalał nafty do środka świecy oraz opukał młoteczkiem - następnie zakręcił rozrusznikiem. :twisted: Przeżyłem szok, a tu patrzeć cała porcelanka wystrzeliła w niebo - w środku nic nie zostało, następnie wsadził kawałek szmatki - tak, że oparła się na elektrodzie bocznej i wbił na styk klucz imbusowy. Raz ruszył i resztka świecy wykręciła się tak lekko, że szok.
_________________
 
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 18 Paź 2009, 12:58   

[/b] PRZESTANCIE PISAC O SCIAGANIU GłOWICY TO NIEPOTRZEBNY KOSZT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W SKLEPIE Z AKCESORIAMI WARSZTATOWYMI ZNAJDZIESZ SPECJALNE WKRETAKI DO WYKRECANIA SWIEC URWANYCH JA TO ROBIłEM W PIATEK I W 1.3 JAK I 16.8v !!!!!!!!!!! ODKRECA SIE JAK ZłOTO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PO SCIAGNIECU GłOWICY MASZ KOSZTY PLANOWANIA, USZCZELKI, POD KOLEKTOR SSACY USZCZELKA I WYDECHOWY

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 13:04 ]
MOZECIE SIE NIE WYPOWIADAC SKORO NIE MACIE POJECIA??????????????? nie ma sensu sciagac głowicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KOSZT DUZY PLANOWANIA, USZCZELKI, POD KOLEKTORY USZCZELKI I MASA NIEPOTRZEBNEJ ROBOTY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KUP SOBIE WYKRETAKI ONE MAJA SPECJALNY GWINT SPRZEDAWANE SA PO 5 SZTUK ROZNYCH ROZMIARóW I ZA 3 MIN TO WYKRECISZ JA TO ROBIłEM W PIATEK W 1.3i I 16.8v POWODZNIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
Midi_Art
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 18 Paź 2009, 13:09   

Midi_art, chłopie nie krzycz!!! :cojest:
zobacz co mu wcześniej napisałem, poza tym ilu ludzi tule sposobów... wiec...
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 18 Paź 2009, 13:31   

Midi_art napisał/a:
KOSZT DUZY PLANOWANIA,

moze wg Ciebie :1xf: bo wcale nie jest taki duzy
I nie rozdzieraj tej papy tak :rotfl:
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
kazio-n 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 170
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Paź 2009, 13:46   

Jeśli możesz to zapodaj zdjęcie poglądowe tego wkrętaka/wykrętaka urwanych świec lub najlepiej link z Allegro.
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2009, 14:24   

deo68 napisał/a:
śruby od głowicy poluzowałem trochu dla pewności ze się da odkręcić :|
Teraz to już pozamiatane, głowica do ściągnięcia, sprawdzenia czy prosta, nowa uszczelka i przykręcamy prawidłowo po kolei odpowiednim momentem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 19 Paź 2009, 07:34   

uszczelke kupie dzis zapytam sie o to cus do wykrecania urwanych swiec... do swiec nie bylo zagladane bynajmniej ja od kiedy mam auto nie zagladalem z powodu obawy ze pourywam je bo byly w takim stanie widocznym ze zardzewiale do okola;( i tak je co tydzien zapuszczalem WD i wszystkim kto mi podpowiedzial i wrescie sie stalo co sie stalo... ;/ o planetowanie glowicy niemam sie co martwic kolegi tata mi to zrobi za 20zł juz gadalem z nim o to i moze mi poskladac wszystko jak bede chcial ale sproboje sam moze akurat mi sie uda :) zlozyc wszystko jak trzeba
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Paź 2009, 15:21   

świeca jest do wykręcenia bez rozbierania silnika .
wiercisz w niej dziurę a potem wbijasz na siłę torxa i odkręcasz . resztki śmieci wyciągasz odkurzaczem otwierająć przepustnicę i podpierając zawór ssący grubym śrubokrętem . wcześniej wyciągasz filtr powietrza jeszcze . robiłem już kilka OHV i OHC z tym problemem . to częste w starszych fordach.
 
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 19 Paź 2009, 16:28   

teraz już chyba za późno na wiercenie :( bo odkręciłem wszystkie śruby od głowicy ;/ czy jeszcze nie wszystko stracone ??
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 19 Paź 2009, 16:43   

jak odkreciles to juz te sruby to juz pozamiatane
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 19 Paź 2009, 16:48   

odkręciłem je ale głowica ani się nie ruszyła znając życie jest ta uszczelka tam od jakieś 200tys. km. Wtrysk jest odkręcony kolektor również jakieś porady jak ściągać głowice ??
 
 
Midi_art 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Sanok
Wysłany: 20 Paź 2009, 01:28   

Zapodam foto wykretaka obiecuje tylko cierpliwosci.A kupiłem je zupełnie przypadkiem bo pani w sklepie nie miał mi jak wydac wiec wydała mi wkretakami chyba z 12 zł kosztowały.pozdrawiam
_________________
Midi_Art
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Paź 2009, 12:39   

wykrętaki to lipa . częściej urywają się w śrubach niż są w stanie coś wykręcić . jak zdejmiesz głowicę to wbij torxa takiego na grzechotkę 1/2 cala i odkręcaj .
 
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 20 Paź 2009, 22:30   

głowica ściągnięta uszczelka była nie droga 35zł to wiec nie przepłaciłem chyba zdj dodam potem tej uszczelki bo tak robię zdiecia jakoś żeby mieć przy składaniu pomoc robię to sam i daje rade trudne to nie jest a głowicy planował nie będę uszczelka poszła gładko z niej jedyne co przetrę na stole żeliwnym ja na papierze 1500 potem 2000 i ma być wszystko dobrze mam taka nadzieje...
z świeca są problemy jest tak uparta ze spiłowałem ja na kwadrat w środku i... śruba hartowana spiłowana do kwadratu sie o 360stopni obróciła sama w sobie a świeca nie ruszona i wypiłowany kwadrat cały ;/ potem coś od malucha było od przedniego kola znalazłem jakieś coś co się na tym kolo trzyma i sworzeń w to wchodzi wyleciało mi z głowy jak to się nazywało ;/ ale cóż... piłowanie do kwadratu zakładamy w świece i klucz do rur i kręcimy świeca zostaje nie ruszona a to spiłowane sie urywa ;/ jakiś klucz do tokarki znalazłem żeby nóż odkręcić pasował idealnie wkładam klucz do rur i się urywa dalej za świeca a świeca ani drgnęła ;/ to wreszcie w desperacji wiertarka i wiertla coraz większe i rozwiercamy po woli patrząc i miezac ile do gwintu mi zostało po 5 godzinach męki piłowania pilnikami mam 6 zwoi gwintu od drogiej strony głowicy kolo zaworów i 1 od góry głowicy ;/ na jutro ciąg dalszy a gwint w głowicy zostaje nie naruszony jak narazie...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Paź 2009, 01:25   

uparty jesteś . ja tymi torxami ruszałem swiece na 1m rurze , kwadrat nigdy nie da takiego zacisku jak zęby bo by kwadratowe półosie robili . A klucze są z dobrej stali i wytrzymują wiele .
No ale ....
 
 
 
deo68
[Usunięty]

Wysłany: 21 Paź 2009, 08:38   

na torx juz jest zapuzno ;/ już prawie jest wyciągnięta... był imbus , śrubokręt... jakieś takie coś podobne do torx i wszystko się obracało wokół własnej osi poza świeca tzn w świecy się nie obracało tylko jak się świeca kończyła to wyżej od świecy się wszystko ukręcało ;/ stwierdzenie jest takie ze od nowości nikt świec nie wymieniał...
 
 
Pantol89 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 39
Skąd: ----
Wysłany: 21 Paź 2009, 09:19   

trzeba bylo iść do casto za 6zł masz wykretaki i po sprawie 5min roboty... nie raz juz tak robilem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.