[MK4] 1.8D - co jeśli nawalił przekaźnik od świec ? |
Autor |
Wiadomość |
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 15:52 [MK4] 1.8D - co jeśli nawalił przekaźnik od świec ?
|
|
|
Witam
Jakie są objawy nie działającego przekaźnika świec żarowych. Dodam że ikonka się świeci, ale nie słychać tego kliknięcia ... :( |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 16:12
|
|
|
Jak przekaźnik padnie to świece nie grzeją,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawlo183
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Wiek: 33 Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 19:20
|
|
|
A od czego zależy ile czasu sie grzeją świece jak się włączy zapłon?? i może wie ktoś ile powinny w 1.8 d ?? |
_________________ FIESTA mk4 1.8D 97r. ---> wypadek ---> sprzedana :(
FOCUS mk1 1.8 tdci 02r. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5738 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 19:57
|
|
|
pawlo183 napisał/a: | A od czego zależy ile czasu sie grzeją świece jak się włączy zapłon?? i może wie ktoś ile powinny w 1.8 d ?? |
Od producenta samochodu. W Fiestach mk4-5 grzeją kilka sekund po tym, jak zgaśnie kontrolka świec na desce (gdy się wyłączy radio i nie będzie robić rabanu w aucie, to się usłyszy, że wentylator nadmuchu zaczyna kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec pracować szybciej - to znak, że grzanie świec się skończyło) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:04
|
|
|
Pufcio napisał/a: | zaczyna kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec pracować szybciej - to znak, że grzanie świec się skończyło) |
wystarczy mieć otwarte drzwi i patrzeć na światełko w środku... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5738 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:09
|
|
|
Miły napisał/a: | wystarczy mieć otwarte drzwi i patrzeć na światełko w środku... |
Cóż, ja się nie wypowiadam, bo w lampce mam same diody i praktycznie nie widać różnicy w intensywności oświetlenia Swoją drogą odpalanie auta w zimie z otwartymi drzwiami, kiedy nieraz wieje i sypie... to już chyba lepiej po prostu pstryczka w lampce przestawić, nie sądzisz? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:38
|
|
|
Koledzy ale czy jak padnie ten przekaźnik i świece nie będą się grzały to ikonka na desce będzie dalej świecić ta spiralka pomarańczowa czy nie ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5738 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:55
|
|
|
Nie wiadomo jak jest instalacja poprowadzona - musiałbyś się dogrzebać do schematów albo sam sprawdzić. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:17
|
|
|
>>> zamykam temat <<< |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 21:25
|
|
|
ramses123 napisał/a: | Koledzy ale czy jak padnie ten przekaźnik i świece nie będą się grzały to ikonka na desce będzie dalej świecić ta spiralka pomarańczowa czy nie ? | Zależy jak padnie przekaźnik generalnie kontrolka swoją drogą a świece swoje, więc tak może tak być że kontrolka będzie działać a świece nie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 23:31
|
|
|
kontrolka będzie działać normalnie bo mk4 ma oddzielny moduł sterowania silnikiem i oddzielny zwykły przekaźnik dużej mocy . Jeśli moduł nie zauważy rozwarcia cewki przekaźnika to prawdopodobnie nie zgłosi błędu . |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 12:36
|
|
|
dokladnie a jesli sterownik swiec jest powiazany z kompem to po usterce nawet na jednej swiecy (braku napiecia na dowolnej) w sterowniku z powodu np przepalenia bezpiecznikow w srodku takiego sterownika - takich blaszek, to lampka na tablicy na ogol pali sie caly czas, jesli jest samo napiecie doprowadzane do sterownika to zadne info nie leci na kompa zazwyczaj (kiedy sterownik nawalony a napiecie na niego jest podawane), a kiedy jest plus na sterownik i jakas kosteczka dodatkowa czy kabelek (wiecej niz liczba wyjsc na swiece) to wtedy jest powiazany i widac ze ze sterownikiem cos nie gra i swieci sie na stale, nieraz komp wychwyci blad z samego zasilania takiego sterownika (brak zwarcia cewki czy brak obciazenia na wyjsciu, ktory odrazu odbije sie na zasilaniu takiego sterownika i zostanie wychwycony) i jeszcze jedna sprawa, nie wiem co siedzi w mk4 ale wydaje mi sie ze prosty zwykly przekaznik wpiety w obwod kompa z nozkami 86 87 85 30 oraz dodatkowymi 50 i L, a nie zaden sterownik, trzeba rozrozniac te 2 rzeczy i rodzaje przekaznikow |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Paź 2009, 12:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 20:50
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | w mk4 ale wydaje mi sie ze prosty zwykly przekaznik z nozkami 86 87 85 30 oraz dodatkowymi 50 i L, a nie zaden sterownik, trzeba rozrozniac te 2 rzeczy i rodzaje przekaznikow |
Wyobraź sobie że ja to rozróżniam i robiłem kilka mk4 i nie pisz głupot jak nie widziałeś .
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 23:39
|
|
|
ja wiem, że ty wiesz, nie pisalem tego tobie, ale sluchaj kolego nie tylko ty to robisz w mk4 jest ten sam przekaznik co w escorcie i też mam miedzy innymi i taki rysunek z autodaty, robilem to ostatni raz w lutym w 1,8TD a przekaznik oznaczony jest na takich schematach K22 i wyglada dla dokladnie tej fiesty oraz escorta tak samo czyli:
po lewej od fiesty po prawej do escorta (identyczne)
i nie pisze glupot ma dokladnie te oznaczenia wyprowadzen ktore opisalem wyzej i radze to poprawic, skoro jestes moderatorem i piszesz, ze to bzdura
tu moje brudne kartki i dowod na to ze robilem i korzystalem z bardzo podobnego schematu dla escorta, dodatkowo dolaczam opis schematu (jak widac pasuje rowniez dla twojego prawdopodobnie od fiesty, ktory jest nie podpisany) i wiem co mowie
takich ludzi jak my jest sporo i radze niektorych z forum z gory nie krytykowac, bo nigdy nie wiesz kto siedzi za sterami jakiegos IP po drugiej stronie, przeczytaj moj opis na dole, niektorzy tacy fachowcy po prostu nie maja czasu tu zajrzec i cos napisac od siebie, nie mowie tu juz o superfachowcach i stosowaniu poprawnej pisowni czy szczegolowym tlumaczeniu innym, ja rzadko mam na to ochote, bzdur jak tu napisales nie gadam, wszystko co wiem i do czego mam pewnosc opieram na wlasnej pamieci, udokumentowanych faktach, doswiadzeniu i pracy z samochodami.pzdr |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|