Przesunięty przez: trzeci 8 Paź 2009,  09:48		 | 
	
			[MK3] Wycieraczki przedniej szyby | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 enrike [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  07:58   [MK3] Wycieraczki przedniej szyby
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hey 
 
 
 
Jesień nadchodzi , więc zaczynam częsciej używać wycieraczek przedniej szyby. Niestety denerwuje mnie jedna rzecz, w mojej fiescie mk3 1.1 92 rok mam tylko 2 tryby wycieraczek, obydwa są "ciągłe" czyli szybko i bardzo szybko. Niestety nie ma wogole trybu "przerywanego" jak w wieksozsci aut czyli wycieraczka włacza sie co powiedzmy 5 sekund. Czy fiesty mk3 nie miały tego trybu przerywanego czy ja mam coś nie tak ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  08:10   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 enrike [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  08:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               aha czyli rozwiałeś moje wątpliwości , w takim razie prawy palec wskazujący będzie mieć teraz sporo roboty     
 
 
A tak przy okazji zapytam może bedziesz wiedzieć bo ja jestem laikiem w temacie fordów, ale przy kierownicy po przeciwnej stronie jak jest stacyjka jest taki czerwony przycisk do czego on służy ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roman Hanc  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 65  Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kutno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  08:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak go naciśniesz  to mruga ?
 
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
 
Światła awaryjne. | 
             
						
				_________________ Roman | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  08:24   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Daj fotkę, ale raczej trzeba pytać poprzedniego właściciela,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 enrike [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  09:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Roman Hanc napisał/a: | 	 		  Jak go naciśniesz  to mruga ?
 
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
 
Światła awaryjne. | 	  
 
ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  09:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tam nie ma przycisku, daj fotkę, wygląda na to że ktoś coś dołożył, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  18:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | enrike napisał/a: | 	 		  | ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy. | 	   u mnie tam jest zaślepka ale wyglada jakby producent przewidział miejsce na coś sam jestem ciekaw co ty tam masz za patent,mosze rozrusznik jak w sportówkach | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2009,  18:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj. | 	  
 
 
Nieprawda     a) kupiłem sobie na złomie zespolony który ma czasowe wycieraczki (co ok właśnie 5 sekund), b) nic nie musiałem gmerać w instalacji, plug&play. Rozpoznać go można po tym że oprócz przekaźnika od kierunków, po prawej stronie jest przekaźnik właśnie od trybu przerywanego. | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  06:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Peedro, Nie sądzę by ford wsadził przekaźnik do wersji bez przerywanego trybu (choć wszystko możliwe) raczej poprzedni właściciel wymienił przełącznik,,,nigdy w mk3 nie grzebałem przy wyce raczkach, we wcześniejszych wersjach nie jest to takie proste,,,
 
 
Co do zaślepki, to wczesne wersje MK3 miały ssanie, i cięgno ssania, i potem przez jakiś czas byłą zaślepka (jeśli o tym samym myślimy) | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  16:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja jestem w trakcie robienia wycieraczek przerywanych na przełączniku 2 biegowym. W sumie to już działa lecz jeszcze muszę dać przełącznik 3 stykowy który będzie załączał na prace ciągłą wolną praca raz na 3s i praca raz na 6s. Jak zeskanuje schemat który zrobiłem to podrzucę. 
 
 
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 18:36 ]
 
 
 
 
regulator wraz ze przekaźnikami P1 i P2
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  19:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czemu to takie skomplikowane? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maki  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 37  Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2009,  19:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dla mnie to nie jest skomplikowane. 
 
 
[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:02 ]
 
Tutaj daję poprawiony schemat. Zmiany jakie dałem to usunięcie 2 diod na powrocie i 1 biegu bo nic nie dawały (dałem je bo przekaźnik drżał) jednak po dzisiejszej próbie rozruchu w końcu doszyłem do tego dlaczego ten przekaźnik drżał. Mianowicie przez uzwojenie drugiego biegu cofał się prąd powodując że na cewce P1 było napięcie 6V. Cewka rozwierała pierwszy styk a nie zwierała drugi i łopatka była w powietrzu. Gdy wycieraczki chodziły to wahania napięcia powodowały to darzenie. By prąd się nie cofał dałem diodę na 2 biegu. 
 
 
  | 
             
						
				_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2010,  15:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | Tak, nie miały,, | 	  
 
w późniejszych Mk3 były czasówki, u mnie są pozdr! | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |