Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  12:57		 | 
	
			Głodny wiedzy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  21:38   Głodny wiedzy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem na tyle leniwy/głupi że nic nie znalazłem w szukajce. 
 
Tyle wstępu.
 
Na mój mało skomplikowany rozum, pojemność skokowa silnika zależy od średnicy cylindra. Im większa, tym większa pojemność.. Czy tak    
 
A skoro średnica cylindra jest zmienna, to średnica tłoków też.. 
 
Pytanie 1. Czy ja dobrze myślę    
 
Pytanie 2. Jeżeli dobrze myślę, to czy ktoś ma jakąś superhipermega mądrą książkę, w której podane są wartości średnicy tłoka/cylindra, tudzież posiada taką wiedzę    
 
 
 
 
 
pozdro    | 
             
						
				_________________
  
 
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM 
 
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
 
Romety PONY | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dobrze kombinujesz ale jest jeszcze skok tłoka i to też ma wpływ na poj.skokową(jak sama nazwa wskazuje)    | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
 
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to zalezy ale raczej bloki roznia sie srednica cylidrow 
 
patrzac wstecz na to jak były produkowane fiaty 125
 
własnie srednica cylindra była inna a wały korbowe takie same | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AdamB [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kuba87 napisał/a: | 	 		  pojemnosc skokowa cylindra to jest srednica cylindra pomnozona o skok tłoka
 
i jesli zmienisz srednice to idac tym torem zmienisz tez pojemnosc | 	  
 
 
A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | musiałbys gdzies sie rozejrzec za ksiazka jaka albo pomierzyc srednicowka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AdamB [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1    
 
Czy tylko skok tłoka jest inny (czyli de facto inny wał, jak mniemam), czy średnica cylindra (to drugie wygląda na tańsze rozwiązanie).
 
pozdro    | 	  
 
 
 
1,0 LC - średnica tłoka 73,96;skok tłoka 55,70 (stopień sprężania 8,3) pojemnosc= 957ccm
 
1,0 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 55,70 (stopień spręzania 9,1) 957ccm
 
1,1 HC - średnica tłoka 73,96; skok tłoka 64,96 pojemnosc=1117ccm | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez AdamB 8 Wrz 2009,  22:19, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AdamB [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  AdamB, 
 
Co oznaczają LC i HC (to tak poboczne pytanie)
 
Nie masz danych dla 0.9    
 
W sumie to poszedłem za daleko z tymi różnymi wałami, bo same tłoki mogą mieć różną wysokość     
 
pozdro    | 	  
 
Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam.
 
Wyedytowalem poprzedni post bo cos sie pomylilem. 
 
LC i HC to strzelam , że znaczy low compression i high compression ;-), ale to drogą dedukcji bardziej. LC ma 40KM, a HC ma 45 KM. Niestety nie mam danych dla 0,9. Moze w drugiej ksiazce by byly, ale ją wożę w samochodzie.
 
 
 	  | AdamB napisał/a: | 	 		  | [A jeszcze dokładniej pojemnosc, to jest pole powierzchni przekroju wewnatrz cylindra (czyli pi*d2/4) razy skok tłoka ;-). Zatem jest wprost proporcjonalna do kwadratu srednicy ;-). | 	  
 
I jeszcze razy ilośc tłoków i wtedy jest wlasciwy wynik ;-) Sprawdziłem z podanym wczesniej danymi i wzór o dziwo się zgadza ;-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | AdamB napisał/a: | 	 		  | Wysokosc tłoka nic nie zmieni ;-), wektor przesunięcia będzie ten sam.  | 	  Ok kumam.. widać, że późno już    
 
Byłbym jeszcze wdzięczny, jak mógłbyś sprawdzić w tej drugiej książce.. 
 
Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
 
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą.. Ale to nie dla mnie i nie na tą porę     
 
 
 
 
pozdro    | 
             
						
				_________________
  
 
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM 
 
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
 
Romety PONY | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AdamB [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  
 
Konkretnie chodzi o 935 ( a tego niestety może nie być :( )
 
Chociaż jakby przyjąć skok tłoka jak w tych 1.0 to chyba dałoby radę obliczyć jego średnicą.. 
 
: | 	  
 
 
Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm. Przynajmniej taki wynik wychodzi mi tuż przed północą ;-). Jutro może będzie wychodził inny ;-)
 
 
Wychodzi to z przeksztalconego wzoru : Skok=Pojemnosc/(pi*d2) (dla silnika 4 cylindrowego) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | AdamB napisał/a: | 	 		  | Dla 935ccm przy średnicy tak jak powyżej to skok wyjdzie 54,5mm. | 	   Nigdy nie miałem siły do matematyki  i przekształcania wzorów    .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..
 
 
Nie no, to jest za trudne dla mnie    Chyba trzeba przespać się z problemem..
 
 
 
 
pozdro    | 
             
						
				_________________
  
 
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM 
 
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
 
Romety PONY | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 AdamB [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  22:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  Nigdy nie miałem siły do matematyki  i przekształcania wzorów    .. Ale jak Tobie to fajnie idzie, to możesz obliczyć tak jak pisałem - skok 55,70; pojemność 0,935 (/4). Czyli szukamy "d"..
 
 
Nie no, to jest za trudne dla mnie    Chyba trzeba przespać się z problemem..
 
 | 	  
 
 
 
No to w tej sytuacji średnica wychodzi 73,17mm.
 
 
d=pierwiastek(pojemnosc/(skok*pi)) (dla 4 cylindrow) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  23:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | AdamB napisał/a: | 	 		  | Planujesz rozwiert?? | 	  
 
Nie, bo wsadziłem 1.1. 
 
Ogólnie to zacząłem się zastanawiać co za silnik miałem. W papierach 935. Na tłoku 1117 (dziwnie podobna liczba do pojemniości).. Jak na oko (suwmiarką, mój dokładniejszy sprzęt jest do 50mm) zmierzyłem średnicę tłoka (73,45-50) to mogłem porównać to z innymi (dlatego o nie pytałem). 73.17 to troszkę za mało.. Więc pewnie skok też jest inny.. 
 
 
 
 
pozdro    | 
             
						
				_________________
  
 
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM 
 
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
 
Romety PONY | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blood_brother  		  
		 
         King of Tor Kielce 2013
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Wrz 2009,  23:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niby tu jest to co napisał AdamB, ale jest w ładnej tabelce:)
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2009,  05:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  To kto będzie mądry i mi powie, jakie są różnice w silnikach 0.9, 1.0, 1.1    | 	  Generalnie żadnej,,, może być niewielka różnica w tłoku, jak pamiętam to on ma wgłębienie, a 935, 957, 1007, itp powstało na potrzeby rożnych krajów - chodzi o progi podatkowe i opłaty OC,,, LC i HC dobrze zgadliście, poza inna mocą (HC nieco większa ma) auta powinny być zasilane innym paliwem. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2009,  07:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pytanie z innej beczki czy wielkosc powierzchni ciernej tłok/cylinder ma wplyw na eksploatacje?
 
 
 
pytanie numer 1:
 
powiedzmy ze dwa silniki ktore kreca jednakowo (te same RPM)
 
w pierwszym przypadku przyjmijmy ze oba silniki maja ten sam skok tloka i te same srednice tloka tym samym tą sama pojemnosc, ale maja rozne wysykosci tloka, czy silnik z dluzszym tlokiem bedzie zurzywal sie wolniej?
 
 
pytanie numer 2:
 
dwa silniki, ta sama pojemnosc, jeden ma wiekszy skok tloka, ale mniejsza srednice jego, a drugi mniejszy skok ale wieksza srednice, budowe maja identyczna, pracuja na tych samych RPM
 
 
ktory szybciej sie zurzywa? | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |