| 
		Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 karolusms  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 35  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  07:32   Zagadnienie dla starych wyjadaczy - EKONOMIA
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam ponownie, jak to jest z ta ekonomiczna predkoscia,jazda itd. .... posiadam czterobiegowa fieste na gazniku wiec : jaka jest najbardziej ekonomiczna predkosc 80/90/100  ??? i jak wiadomo do swiatel powinno sie dojezdzac na biegu ale tu chodzi o auta na wtrysku a jak to jest z brykami na gazniku ??? z tego co zauwazylem to osobom ktore wrzucaja luz auta mniej pala !!!! chyba cos w tym jest mimo iz na godzine autko spala 2 litry paliwa... wrzucilem do dzialu lpg bo poisadam lpg i tylko na nim jezdze ... benzynka zadko uzywana tylko do plukania gaznika    | 
             
						
				_________________   
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  07:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | najbardziej ekonomicznie to będzie przy 90 ale ogólnie ten przedział od 80 do 100 jest ekonomiczny.Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elmek13  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.5 V6 170KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 46  Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  08:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przy 90 najmniej spala. | 
             
						
				_________________ Burbo Team  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mikolaj_r  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Mikołaj 
                  Wiek: 38  Dołączył: 25 Paź 2005 Posty: 397 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  09:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marian napisał/a: | 	 		  | ...Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej | 	  
 
 
Pod warunkiem że ma gaźnik a nie wtrysk   
 
 
Ja z obserwacji zauważyłem że jazda ze stałą predkościa ok. 100 km/h(licznikowego) powoduje u mnie najmniejsze spalanie(ok.6-6,5 litra). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinekWE  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`76 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: 0.9/35KM 
                  Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  12:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powaga z tym wtryskiem czy tak dla jaj? - bo wlasnie przesiadlem sie z 1.1i na 1.8i benz w 1.1 zawsze dojezdzalem na luzie na np czerwone - a jak to jest ze sekwencja ??- redukcja az do zatrzymania czy jak?
 
pozdro!            | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pP  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elmek13 napisał/a: | 	 		  | Przy 90 najmniej spala. | 	  
 
ja słyszałem, że przy 100!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
lol jaki temat    | 
             
						
				_________________ Ex
 
BlackRS
 
BlackST | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolusms  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Karol 
                  Wiek: 35  Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 132 Skąd: Skopanie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  13:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		   .. 2500-3000obr/min i będzie dobrze    
 
 
 
 | 	  
 
 
no tak...tylko ja niemam niestety obrotomierza    przy wtrysku powinno sie dojezdzac na biegu poniewaz jest odcinany doplyw paliwa...w gaznikach niestety nie...no to smigam 90    | 
             
						
				_________________   
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zoharek  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 42  Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marian napisał/a: | 	 		  | .Co do kwestii dojeżdżania na luzie ja w każdym aucie tak robie i na pewno jest lepiej | 	  
 
 
Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. Tylko o kasie myślicie, czasem warto również o bezpieczeństwie. No chyba, że tak ufacie swoim ponad 15 letnim autom... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Znam takich co dla oszczędności potrafią z dużej górki podczas jazdy zgasić silnik... Ale to juz patologia.  A na wtrysku podczas dojeżdżania do skrzyżowania/świateł/stop-u  to najlepiej redukowac biegami i na biegu jechać ile sie da? 
 
 
Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. | 
             
						
				_________________ 3 FORDY W RODZINIE ZOBOWIĄZUJĄ...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mechcom  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Wrz 2009,  21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kristoph napisał/a: | 	 		  | to najlepiej redukowac biegami i na biegu jechać ile sie da?  | 	  
 
nie tyle ze redukowac ale dojedz np jak masz na tej 3 do skrzyżowania i jak juz bd miał ok 1000obr wduszasz sprzegło         | 
             
						
				_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda   
 
Moja Fiestka Zapraszam    http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613    
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  07:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kristoph napisał/a: | 	 		  | Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. | 	  
 
 
Taaa, a wiesz jakie to jest obciążenie dla tak małego silnika jechać po prostym, pokonywać opory toczenia, powietrza itd itp przy tak niskiej prędkości obrotowej? Popatrz sobie do książki i zobacz wykres mocy i momentu obrotowego, i zobacz w jakim paśmie obrotów masz względnie wysoki moment obrotowy. Ja nigdy nie wrzucam piątki poniżej 80km/h a mam 1.4. | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marian  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: mariusz 
                  Wiek: 44  Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  07:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zoharek napisał/a: | 	 		  Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. Tylko o kasie myślicie, czasem warto również o bezpieczeństwie. No chyba, że tak ufacie swoim ponad 15 letnim autom...
 
_________________ | 	  ja swojemu autu ufam bo jest sprawne a nawet jakby zgasło to i tak wychamuje tylko trzeba mocniej nacisnąć hampla | 
             
						
				_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Peedro napisał/a: | 	 		   	  | Kristoph napisał/a: | 	 		  | Aha a co do ekonomii... Nie jest to tak że auto najmniej pali jadąć na najwyższym biegu i najniższych obrotach??? W mk3 1.1 to by było od ok 50-70km/h. | 	  
 
 
Taaa, a wiesz jakie to jest obciążenie dla tak małego silnika jechać po prostym, pokonywać opory toczenia, powietrza itd itp przy tak niskiej prędkości obrotowej? Popatrz sobie do książki i zobacz wykres mocy i momentu obrotowego, i zobacz w jakim paśmie obrotów masz względnie wysoki moment obrotowy. Ja nigdy nie wrzucam piątki poniżej 80km/h a mam 1.4. | 	  
 
 
 
O ile mi dobrze wiadomo to gdy silnik pracuje pod obciążeniem to wtedy wykorzystuje sie największą jego wydajność.  Sorry kolego ale dla 1.1 są podane minimalne prędkości na poszczególnych biegach wiec konstruktor chyba nie podał danych, dla których silnik bedzie dostawał padaczki.  Dopóki sie nie trzęsie i nie wpada w wibracje, a dodanie gazu powoduje przyspieszenie (jakiekolwiek    ), to znaczy że nie dajemy jeszcze w dupe silnikowi i nic mu sie nie stanie. I u mnie od ok 55-60km/h (licznikowych) spokojnie można sie toczyć na 5. Ciekawi mnie za to jakie masz obroty na 4 jadąc 80 bo u mnie wydają sie przy takiej prędkosci już spore (nie mam obrotka).
 
 
Tu tabelka (wg niej na twoim silniku wbicie 5 jest nieco później niż w 1.1):
 
 
http://img106.imageshack.us/i/fiesta9400057gi.jpg/ | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Kristoph 3 Wrz 2009,  09:02, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  08:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zoharek napisał/a: | 	 		  | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | 	  Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kristoph  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: DZG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  09:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | zoharek napisał/a: | 	 		  | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | 	  Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! | 	  
 
 
 
WOW!!! To ja chyba jestem Pudzian       Nie mam wspomagania a jakoś jade. I nawet manewrować moge na parkingu   
 
 
Co do hamowania to jak zgaśnie auto to mamy do dysozycji troche ciśnienia, które nie uciekło nigdzie. Pedał sie zrobi miękki dopiero po kilku hamowaniach a nie od razu jak nam auto zgaśnie... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  09:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kristoph napisał/a: | 	 		  | Pedał sie zrobi miękki dopiero po kilku hamowaniach | 	  Raczej zrobi się twardy i trzeba będzie więcej siły by go nacisnąć z takim samym skutkiem jak na pracującym silniku,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  11:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki za tabelke, masz moze wiecej z tej ksiazki? jeszcze takiej nie widzialem, mam pare do mk3. moglbys mi podeslac na mejla? pawelwolanin@vp.pl
 
z gory dzieki jesli to bedzie mozliwe     | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zoharek  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 42  Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Wrz 2009,  13:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		   	  | zoharek napisał/a: | 	 		  | Dopóki przy tym dojeżdżaniu na luzie nie zgaśnie ci auto, nie stracisz wspomagania hamulców i nie wpieprzysz się komuś w dupę. | 	  Nie masz pary w ręce żeby skręcić koła bez wspomagania, ani pary w nodze aby depnąć w hamulec bez serva i zatrzymać auto?! - nie siadaj za kierownice w ogóle~! | 	  
 
 
Na sucho każdy mądry, a w sytuacji kiedy nie spodziewasz się takiej sytuacji mogłoby być inaczej. I nie mówię, że za każdym razem. Z resztą, nie moja sprawa co wy robicie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |