
|
[MK3] Dziwna sprawa - wyłącza się radio |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 15:25
|
|
|
Na wstepie powiem tylko, ze dyskusja tu na forum zaczyna sie robic dziecinna ja tu nie chce nikomu utrudniać tylko pomagać, cały czas jestem miły. Jaką szkołę skończyłem? Nie za bardzo kulturalnie z Twojej strony. Ale OK czemu mam nie odpowiedzieć - technik elektronik, dodatkowa specjalizacja sieci i systemy komputerowe + uprawnienia Stowarzyszenia Elektryków Polskich klasy "D" i "E" 15kV. I powiem Ci szczerze, że szkoła mnie zbytnio nie nauczyła elektromechaniki i nawet bym na Twoim miejscu nie pisał nic o szkołach i elektromechanice. A temat z kolegą, ktory miał problem zakonczylismy jak widać. Ja już pisałem wczesniej, kilka razy, że na tym forum nie raz mi i moim kolegom nawet z kilkudziesiecioletnim stażem w zawodzie sie oberwalo,inni robili z nich idiotów, dlatego już mnie nie zdziwią żadne tego typu komentarze...Mysle że nie tak powinnismy sobie pomagac. Jeden wpier... się w dyskusje innego, komentując wczesniejsze wypowiedzi. sorry czlowieku ale nie da sie napisac jednego posta zeby odpowiedziec na wszystko i zapytac o wszystko i pomoc koledze, przeczytaj cale te tematy zanim cos takiego o mnie napiszesz dokladnie... Gdy cos tutaj pisze nie wysysam z palca, zabieram głos w dyskusjach, odnosnie tematów, ktore sam przerabialem, ale jesli tak bardzo Ci nie pasuja wypowiedzi to moge tu nie pisac. Jak chcesz to CI moge napisac jak sie mierzy prad za pomoca woltomierza i mostka Rx prywatnie skoro nie wiesz jak to sie robi i nie mów mi że gadam bzdury, bo bym sobie głowy nie zawracał jakbym nie chciał pomóc i nie wiedział co mówię...spadek napięcia po włączeniu wycieraczek tak ogromny, że radio się wyłącza... - chyba nie miales takiego przypadku, ale jak silnik sie zatrze i ani drgnie to tak sie dzieje, to co pisze opieram na faktach, jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj, rozne rzeczy sie dzieja, co do rozwalonego regulatora to zle sie wyrazilem kolega mial ladowanie 13,7 bodajze to pisalem ze nie bylo by ladowania czyli ladowania mieszczacego sie w zakresie "napieć ładowania alternatora z w miare poprawnym dzialaniem regualtora" (UB+ 13,2 do 14,5) Próbowałem koledze pomóc, pisałem, że jak chce to niech piszę na PW, bo nie chcialem tu pisac na forum, ale i tak wiedziałem po jego wypowiedziach, że to zdolny człowiek i da sobię radę sam. Lepiej już nie komentuj, ja nie komentuję Twoich wypowiedzi, kiedy próbuję pomoc innym.
ZAKAŃCZAM TEMAT |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 16:18
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Jak chcesz to CI moge napisac jak sie mierzy prad za pomoca woltomierza i mostka Rx prywatnie skoro nie wiesz jak to sie robi i nie mów mi że gadam bzdury, bo bym sobie głowy nie zawracał jakbym nie chciał pomóc i nie wiedział co mówię... |
Prąd się da zmierzyć nawet watomierzem - pytanie po co? I gdzie jest sens takiego działania?
Poza tym chcąc zmierzyć spadek napięcia w funkcji obciążenia, to musiałbyś podpiąć taki odbiornik, żeby płynął prąd rzędu kilkunastu Amper - łatwo policzyć, że musiałbyś zbudować miasteczko rezystorów, żeby taka operacja miała jakikolwiek sens.
Śmieszne jest to tym bardziej, że fizyczną niemożliwością jest zmierzenie prądu, jaki auto pobiera na postoju, bez rozłączania obwodu. Żadne budowanie mostków Ci tutaj nic nie da, bo nawet jeśli mostkiem da się to zmierzyć, to i tak wymagane jest do tego rozłączenie obwodu, więc lepiej podpiąć amperomierz - i koło się zamyka.
Pawełos666 napisał/a: | spadek napięcia po włączeniu wycieraczek tak ogromny, że radio się wyłącza... - chyba nie miales takiego przypadku, ale jak silnik sie zatrze i ani drgnie to tak sie dzieje |
Prąd pobierany przez silnik jest generalnie funkcją obciążenia wału tego silnika. To racja, jednak jeśli - wg Ciebie - pobór prądu przez wycieraczki jest ogromny, bo silnik "ani drgnie", to coś tu jest lekko nielogiczne, bo Autor wyraźnie mówił, że wycieraczki przyspieszają. Co więcej - czymże są np. takie wycieraczki w porównaniu do ogrzewania tylnej szyby bądź rozrusznika? W drugim przypadku to nawet 2 rzędy wielkości różnicy - a jakoś przy zapalaniu auta nagle wszystko nie gaśnie. Owszem - świeci słabiej - ale nie gaśnie.
Pawełos666 napisał/a: | co do rozwalonego regulatora to zle sie wyrazilem |
I takie właśnie złe wyrażanie i poprawianie od razu, gdy ktoś zwróci na to uwagę, jest wyrazem Twojego braku profesjonalizmu. Rozumiem - błąd może się każdemu zdarzyć, ale Ty masz ledwo ponad 50 postów tutaj, a już sporo naliczyłem takich, gdzie się można było za głowę złapać podczas czytania.
Pawełos666 napisał/a: | Próbowałem koledze pomóc, |
No i właśnie o to chodzi - między nieudolną próbą pomocy, a pomocą jest mniej więcej taka różnica jak między koniem i koniakiem. Mnie też się już zdarzyło palnąć gafę, ale potrafiłem się przyznać że schrzaniłem - Ty brniesz dalej w bagno, chociaż drugiego brzegu nie widzisz. Chcesz, to pomagaj - ale rób to chociaż w miarę dobrze, bo póki inni się z Ciebie śmieją, widząc Twoje wypociny, nic się złego nie dzieje. Gorzej jak ktoś Cię kiedyś posłucha i (odpukać) zacznie mierzyć napięcie amperomierzem. Do nauki (bo papier to nie wszystko), albo czytać swoje posty 5 razy przed wysłaniem, żeby innych w błąd nie wprowadzać!
Tyle ode mnie - a Ty już zrobisz z tym co chcesz. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 16:24
|
|
|
Ty chcesz mnie uczyc? Istniejesz na forum krócej niż ja. Masz tyle samo lat co ja. Powiedz mi jeszcze, że pracujesz w tym zawodzie? Wydaje mi się, że jesteś tylko pasjonatem ksiązkowym elektroniki i nic wiecej. Nie uważasz swojego czepiania się za głupotę?
Napisales tak:
"Poza tym chcąc zmierzyć spadek napięcia w funkcji obciążenia, to musiałbyś podpiąć taki odbiornik, żeby płynął prąd rzędu kilkunastu Amper - łatwo policzyć, że musiałbyś zbudować miasteczko rezystorów, żeby taka operacja miała jakikolwiek sens."
I tak się robi z żarowką. Pisalem o mostku Rx. Możesz nawet sondą prądową zmierzyć. jesli masz taka w szkole. I przestan lapac tu ludzi za slowka bo jak to piszesz masz wiecej postow. Tzn ze jestes odemnie 10x lepszy? Czy to znaczy ze zrobiles 10x wiecej samochodow niz ja? Chyba że przez internet.
Pisales tez: "Prąd pobierany przez silnik jest generalnie funkcją obciążenia wału tego silnika. To racja, jednak jeśli - wg Ciebie - pobór prądu przez wycieraczki jest ogromny, bo silnik "ani drgnie", to coś tu jest lekko nielogiczne, bo Autor wyraźnie mówił, że wycieraczki przyspieszają. Co więcej - czymże są np. takie wycieraczki w porównaniu do ogrzewania tylnej szyby bądź rozrusznika? W drugim przypadku to nawet 2 rzędy wielkości różnicy - a jakoś przy zapalaniu auta nagle wszystko nie gaśnie. Owszem - świeci słabiej - ale nie gaśnie. "
A radio to co nie zgasnie Ci jak spadnie na akumulatorze napiecie progowe dla radia? Bedzie Ci sie wylaczac za kazdym razem po wlaczeniu, sprzeczasz sie o slowka. Ja to nazwe debilizmem. I co Ty na to? Bo jakbys cos wiedzial to sam bys pomogl, a nie napiszessz od czasu do czasu jakas regulke, krytykujac przy tym innych, ktorzy cos tam robia.
PS. moj profesjonalizm nie polega na naprawach online i tak dobrym profesjonalnym tlumaczeniu jak Twoje i nie uwazam sie za profesjonaliste.
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA.
WIĘCEJ SIĘ NIE WYPOWIADAM. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 16:49
|
|
|
Pawełos666 - jesteś nudny, poważnie Jak chcesz, to możesz jechać z Krakowa do Poznania przez Gdańsk - tylko tak jak pisałem - nie widzę w tym sensu (zresztą czasami nawet nie wiem o co Ci chodzi, mimo że czytam to kilka razy).
Poza tym zaproponuj komuś, żeby sobie zmierzył ową sondą pobór prądu - będzie zachwycony już samą ceną takiej sondy (pomijając cenę urządzenia). I znów - trasa z Warszawy do Paryża przez Władywostok. Jasne, że się da - tylko po co?
Pawełos666 napisał/a: | Ja to nazwe debilizmem. I co Ty na to? |
Że mam Twoje zdanie głęboko w d*** - tak bardzo, że aż pod przełyk podchodzi
Póki co to ja się śmieję z Ciebie, a nie Ty ze mnie - co więcej - jesteś co najmniej poirytowany, co dowodzi tylko Twojej bezsilności i całkowitemu brakowi zdroworozsądkowych argumentów.
Pawełos666 napisał/a: | Bo jakbys cos wiedzial to sam bys pomogl, a nie napiszessz od czasu do czasu jakas regulke, krytykujac przy tym innych, ktorzy cos tam robia. |
Dzięki takim jak Ty, posty ludzi, którzy faktycznie chcą pomóc - toną wśród pierdół, które tutaj wypisujesz.
Pierwszy raz byłem zmuszony porozmawiać z autorem tematu przez PW, bo bezpośrednio w temacie się nie dało. Efekt? Dziś wszystko pięknie działa (żeby nie było niedomówień - Autor sam w pierwszym poście kombinował, czy aby nie jest to regulator, więc to nie jest żaden mój sukces - ja mu tylko pomogłem, rozwiązanie w zasadzie sam podał sobie na tacy, więc trzeba było mu tylko pokazać które to) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 16:53
|
|
|
Spoko tylko ze ja zauwazylem ze zawsze Ty komentujesz moje wypowiedzi. ...no pewnie, że podałeś mu rozwiązanie na tacy, szacuneczek dla Ciebie od całego forum... Panie molu książkowy |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 16:59
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Spoko tylko ze ja zauwazylem ze zawsze Ty komentujesz moje wypowiedzi. |
Bo mi się przysłowiowy nóż w kieszeni otwiera jak widzę stwierdzenie, że się prąd mierzy woltomierzem
Wrzuć na luz, zacznij czytać swoje posty przed wysłaniem (bo jeśli masz wiedzę, tylko przekazać jej nie potrafisz, to jest to do naprawienia - tylko trochę samozaparcia trzeba...).
Każdy jeden spec więcej to dobra rzecz - o ile to nie jest spec od siedmiu boleści. Spraw, żebyś nie został tu zapamiętany jako jakaś oferma, ale jako ktoś, kto potrafi się dzielić wiedzą i pomagać innym. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:13
|
|
|
...no ale już wiesz, że mozna prad zmierzyc też woltomierzem, moja dziewczyna zresztą też po przeczytaniu 50 postów (przecież wiesz na jakiej zasadzie dziala amperomierz w mierniku elektronicznym-dobrze się wyraziłem? bo niekażdy przecież elektroniczny jest cyfrowym ) Oh już po 17. Czy to nie pora dla Ciebie isc do książek, by pogłębiać swój profesjonalizm? , pozdrawiam Cię Kolego, jak będę miał problem z samochodem to się zwrócę do Ciebie, napiszę nowego posta, a Ty podasz mi rozwiązanie na tacy na PW. OK? |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lip 2009, 17:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:26
|
|
|
Nie bezpośrednio, ale można. A co do tego, że na takiej zasadzie działa amperomierz... znowu nie miałeś szczęścia - jest na opak To właśnie (upraszczając) woltomierz jest amperomierzem o odpowiednio dużej rezystancji wejściowej (wyjątek: woltomierz elektrostatyczny). No ale dość wytykania błędów i czepiania się. Kolega się poprawi, to (mam nadzieję ) do takich sytuacji już nie będzie dochodziło.
Co do rozwiązań - są lepsi ode mnie, tyle że czasami nie dopisują się do tematu/ów. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:30
|
|
|
Oh tak masz słuszną rację jednak nie miałem tego na uwadzę co czym jest ale jak działa. Woltomierz to amperomierz z dołączonym szeregowo dużym oporem wewnętrznym, wyskalowany w jednostkach napięcia. Wynika to z prawa Ohma, które mówi, że jak większe jest natężenie to tyle razy większe jest napięcie. Nieprawdaż? I właśnie ja nie będę już tu pisał i Cię podsiadał, bo moje posty powinny być Twoimi postami Ale na pomoc koleżeńską w dziedzinie teorii można liczyć prawda jakby tam jakiś referat ktoś ze znajomych by pisał? |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lip 2009, 17:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:34
|
|
|
A podsiadaj, tylko róbże to uczciwie, a nie na odpier*** |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 17:48
|
|
|
dzięki za pozwolenie w imieniu całego forum inaczej bym się nie wazył nawet a teraz widzę to już mam "plecy" |
|
|
|
 |
BerciQ

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 19:42
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Próbowałem koledze pomóc, pisałem, że jak chce to niech piszę na PW, bo nie chcialem tu pisac na forum, ale i tak wiedziałem po jego wypowiedziach, że to zdolny człowiek i da sobię radę sam. |
oh, nie zawstydzaj mnie
Pufcio napisał/a: |
Pierwszy raz byłem zmuszony porozmawiać z autorem tematu przez PW, bo bezpośrednio w temacie się nie dało. Efekt? Dziś wszystko pięknie działa (żeby nie było niedomówień - Autor sam w pierwszym poście kombinował, czy aby nie jest to regulator, więc to nie jest żaden mój sukces - ja mu tylko pomogłem, rozwiązanie w zasadzie sam podał sobie na tacy, więc trzeba było mu tylko pokazać które to) |
Pawełos666 napisał/a: | no pewnie, że podałeś mu rozwiązanie na tacy, szacuneczek dla Ciebie od całego forum. |
po pierwszePawełos666....chyba nie przeczytałeś dokładnie. Bez urazy.
po drugie, proszę moderatorów o zamknięcie tematu, bo miało być o alternatorze, btw wygląda na temat opanowany, to zamiast o altku panowie sprzeczają się o to kto jest elektrykiem z korespondencyjnym egzaminem a kto fachowcem.
Dziękuję wszystkim którzy mieli ochote i próbowali pomóc |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|