| Przesunięty przez: szynszyl 20 Lip 2009,  07:25
 | [MK3] niekiedy rozrusznik nie kręci | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  13:39   [MK3] niekiedy rozrusznik nie kręci | 
 |  
               | 
 |  
               | jak w temacie.. mam taki problem... przekrecam kluczyk, kontrolki lekko przygasaja, słysze jakis cichy dzwiek z przodu a rozrusznik nie chce zakrecic... co mozego bolec??? sprawdzilem: szczotki dobre, nasmarowany jest gdzie trzeba, styki czyste...
 
 help...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wwwojtek1   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 43
 Dołączył: 09 Lut 2009
 Posty: 36
 Skąd: Wyry
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  13:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź, czy stacyjka się nie sypie.. 
 Przyglądnij się akumulatorowi, jak klemy i czy nie nawala...
 |  
				| _________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  13:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | stacyjka jest jakas dziwna... jak wsadzam kluczyk to luzno w niej lata... nie ma blokady kierownicy... kluczyk caly czas tak samo lata w stacyjce jakies 3 lata a jakis tydz temu zaczely sie problemy... aku dobry, klemy czyste... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wwwojtek1   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 43
 Dołączył: 09 Lut 2009
 Posty: 36
 Skąd: Wyry
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  14:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | To zacznij od stacyjki   Widocznie 3 lata temu rozpoczął się proces jej rozpadu a teraz zakończył
   |  
				| _________________ Ford Focus II 1.6 16V 100KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  14:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co mam dokladnie sprawdzic?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2009,  23:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | to nie stacyjka tylko automat rozrusznika albo wyjedzone oczko obok automatu (końcówka grubego prądowego przewodu z akku do rozrusznika ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2009,  14:42 | 
 |  
               | 
 |  
               | rozebralem go wczoraj, złożyłem i narazie chodzi... raz nie chcial zakrecic ale jak go zmostkowalem srubokretem to bez problemu zakrecil.. fakt> ta sruba do ktorej sie gruby kabel przykreca dziwnie jakims cudem latala luzno :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2009,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adr0444 napisał/a: |  	  | dziwnie jakims cudem latala luzno | 
 do wymiany automat z tego wniosek prosty .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2009,  07:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | zmienilem rozrusznik i moje spostrzezenia... niekiedy tez nie łapie ale słychac metaliczne pukniecie... i jak chce go zmostkowac zeby zakrecił to dziad nie chce   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2009,  10:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź ramki wirnika bo coś mi się wydaje że jedna ci padła . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2009,  19:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | ramki wirnika powiadasz... a jak to wyglada??? na rozrusznikach to ja sie zbytnio nie znam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2009,  23:53 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm musisz wyjąć rozrusznik . wziąć wirnik i szczotki .Najlepiej wyjąć dwie szczotki na przeciw siebie . czyli 1 minusowa i jedna plusowa . Dalej zrobić tak że bierzesz akku żarówkę H4 i łączysz plus akku do żarówki minus żarówki na plus mostka szczotek i masę szczotek do minusa akku . kręcisz sobie powoli wirnikiem i patrzysz czy żarówka cały czas się pali i czy są momenty kiedy gaśnie bądź pali się dużo słabiej . jeśli znajdziesz jedno takie położenie to to uzwojenie w wirniku nie ma przejścia . Ponadto musisz sprawdzić miernikiem czy która kolwiek blaszka ma przejście do osi wirnika . do tego użyj omomierza . lecisz po komutatorze (te blaszki miedziane po których latają szczotki ) a druga końcówka do ośki po której idzie bendiks  . jeśli pojawi się jakiś opór np 500 ohm albo mniej to ta ramka ma przebicie do masy . tu masz zasadę działania tylko twój wirnik ma dużo takich ramek a tu jest uproszczenie dla jednej :
 http://www.walter-fendt.d...ricmotor_pl.htm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adr0444   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: ADRIAN
 Wiek: 37
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 50
 Skąd: Krosno Odrz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lip 2009,  19:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  niestety czarna magia dla mnie  :yyy: trza bedzie starego dziada do speca oddac
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |