[MK3] Znowu łożyska - bardzo częsta wymiana |
Autor |
Wiadomość |
borgolot [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 08:58
|
|
|
A mi się trafiły łożyska (zamienniki) z plastikowym wiankiem!! Rozsypały się po dwóch miesiącach. Nie warto oszczędzać na takich częściach. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 09:26
|
|
|
to dziwny objaw szczególnie że wszystkie koła . z tyłu koła nie powinny prawie żadnego oporu stawiać . przód zawsze stawia bo trzeba napędzić tryby w skrzyni |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 10:27
|
|
|
WujekZbujek napisał/a: | Czyli jak dobrze rozumiem, za kazdym razem powinni mi przy wymianie lozyska dac nowa srube ta w srodku felgi tak? Ponadto powinni zmieniac obydwa pierscienie lozysk (bieznie) i wszystko dopasowac (dokrecac) z odpowiednia sila? Obawiam sie ze sruby mam te same caly czas. Poza tym moje pytanie brzmi- czy opory toczenia kola jak jest na lewarku to musi byc lozysko czy moga byc hamulce? | Ta nakrętka jest jednorazowego użytku, zakręcisz, po 30 minutach od wymiany się okazuje że coś jest nie halo i prawidłowo nakrętka do kosza i nowa,,, Siła dokręcania jest bardzo, bardzo ważna, za mała - będzie luz, za duża będzie tarło - i jedno i drugie dobije szybko łozyska, co do oporów toczenia, to w przypadku przedniego koła trzeba między zacisk a tarcze wcisnąć śrubokręt i go na siłę odsunąć od tarczy (tłoczek się wsunie do środka) - klocki staną się luźne i wtedy można ocenić czy sa opory czy nie, tylne koło trudniej, trzeba ostro obstukać bęben młotkiem, podczas kręcenia jak szczeki nie sa dobrze cofnięte to wyraźnie to czuć i słychać
Marian, dokręcić możesz ale to tylko przyśpieszy konieczność wymiany bo za tydzień znowu zrobi sie luz,,, tylko że większy - jak się łożyska rozklekotały to nie ma bata, trzeba wymienić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 15:13
|
|
|
Czyli jak rozumiem, przy podniesieniu samochodu kola moga stawiac opor, dopiero po potraktowaniu przodu srubokretem a tylu mlotkiem bedzie wiadomo czy na pewno sa opory tak? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 39 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 15:52
|
|
|
hm z przodu i tak będa opory ze skrzyni .
a tył bez walenia młotkiem powinien się obracać płynnie . stajesz podkładasz pod przednie koło klocki (co by nie odjechał ) koło tył w górę i kręcisz i wyczekujesz momentu gaśnięcia obrotu . jeśli gaśnięcie przebiega gwałtownie to coś trzyma koło . Jeśli koło zwalnia zwalnia zwalnia i np (nie zawsze)potrafi jeszcze zrobić kawałek obrotu w stronę przeciwną niż się obracało to znaczy że nic go nie trzyma . a trzymać mogą równie dobrze szczęki linka albo zjedzone cylinderki . |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 16:01
|
|
|
Ok, dzieki <oki>wszystko jasne pzdr |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 16:08
|
|
|
WujekZbujek, jakbyś rozwiązał sprawę - to daj znak co tam było bo ciekaw jestem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:25
|
|
|
kllimek napisał/a: | Dołącze sie do tematu
a mianowicie u mnie jedne przednie koło grzeje sie bardziej niz te z drugiej strony i ma opory w toczeniu jak jest na lewarku. Czy to możliwe że łożyska siadają? |
U mnie też tak było, prawdopodobnie zapiekl sie tłoczek w zacisku i stad te objawy. Jedyna rada to wymiana tłoczka i gumki wokół tłoczka. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 08:45
|
|
|
Heh-mam nowe objawy... A propos hamolcow-dwie przednie i lewa tylna felga nieznacznie sie nagrzewaja podczas jazdy. Jak gwaltownie depne hamulec to kierownica sama skreca lekko w lewo i czuc lekkie drzenie ogolnie samochodu. A huczy podczas jazdy coraz glosniej-czyli wskazuje to na lozyska. Wynika z tego ze mam problem z lozyskami i hamulcami... rece opadaja... |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 10:25
|
|
|
korde prosta sprawa, trzymaja ci tloczki, podczas jazdy tak nagrzewaja sie lozyska ze pewnie smar juz dawno powiedizal papa, i stad tak szybko zacieraja sie nowe łzoyska :> |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 10:44
|
|
|
No prosze - co szpenio to szpenio-dla mnie laika to brzmi calkiem logicznie;) Dzieki za info-jade na przeglad hamulcow i pewnie wymienic lozyska - ZNOWU |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 13:56
|
|
|
A zna ktos mechanika ktory dalby rade to zrobic solidnie w okolicy Katowic? |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 13:27
|
|
|
a czy ktoś może mi przybliżyć koszt tylnego łożyska piasty?z góry dzięki |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
Pablo784
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 188 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 15:10
|
|
|
No to i ja się podepnę do tematu po raz kolejny poleciało mi łożysko a dokładnie to rozsypało się całkowicie po pierwszym przypadku została wymieniona zwrotnica następnie ustawiona zbieżność i wszystko było ok przez około 2000 km
pytanie co to może być jedyne co mi przychodzi do głowy to wahacz ???
już nie mam sił do tej złośnicy |
|
|
|
 |
revoltax [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Cze 2009, 09:47
|
|
|
No i ja się podepnę, tak więc po wyjęciu przegubu zauważyłem że piasta ma duże luzy więc wymieniłem oba łożyska, lecz one też mają luz (nie taki jak stare) i miały jeszcze przed założeniem czy to normalne ? |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 21 Cze 2009, 13:17
|
|
|
revoltax napisał/a: | No i ja się podepnę, tak więc po wyjęciu przegubu zauważyłem że piasta ma duże luzy więc wymieniłem oba łożyska, lecz one też mają luz (nie taki jak stare) i miały jeszcze przed założeniem czy to normalne ? |
kolego proponuje kupic u9zywana całą piaste z łożyskami i nawet z zaciskiem i tarcza wyjdziesz na tyl lepiej i dłużej pojeżdzisz ja tak zrobiłem i nie żałuje |
_________________  |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 20:52
|
|
|
dobra żeby śmietnika nie robić kupiłem łożyska na tył z bieżnią i uszczelniaczem i mam takie pytanie(bo domyślam się że trzeba też je nasmarować)
Czy taki smar można kupić w sklepie motoryzacyjnym czy raczej tam gdzie oleje i smary?z tego co wiem to tam powinien być jakiś specjalny wysokotemperaturowy smar |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Cze 2009, 23:13
|
|
|
ŁT-43 do łożysk tocznych i ślizgowych |
|
|
|
 |
WujekZbujek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Cze 2009, 09:25
|
|
|
Panowie nie odpisuje co z moimi lozyskami, bo narazie szukam zwrotnic z piasta i zaciskiem na prawy i lewy przod. Zdecydowalem ze wymienie to razem ze zmiana padnietych lozysk i sprawdze tloczki hamulcow. Niestety wszystko dopiero po 1 bo troche te graty kosztuja. Jak zrobie to dam znac i jak |
|
|
|
 |
|