| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:16
 | [MK2] 1.6 D co to za typ silnika? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | WojtekBear [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Maj 2009,  23:43   [MK2] 1.6 D co to za typ silnika? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Zastanawiam się nad kupnem Fiesty MK2 1.6D. Ale ktoś mi powiedział, że te silniki są jakiejś starej generacji z dodatkową komorą spalania (pośredniego?) i że jak się zepsuje to wpędze się w takie koszty, że głowa boli. Chciałem się dlatego Was zapytać jaki tak naprawdę to silnik Diesla, jaka jest jego specyfikacja, jakieś dokładniejsze dane może ktoś zna? Z tego co wiem to jest na pasek, ale co z tego.
 
 Auto jest z 1986 i w sumie tak ze 2,3 lata chciałbym pojeździć, ale ten silnik trochę mnie zniechęcił, ale nie wiem czy to prawda
 
 Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc i pozdrawiam
   Hej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  05:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik jest chyba zwykły, w mk3 był taki sam tylko że 1,8 pojemności i przekombinowany,,, w 1,6 elektronika kończy się na przekaźniku świec żarowych,,, a jest jeszcze elektryczny zaworek pompy wtryskowej |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  07:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | buowa silnika 1.6D jest prosta jak budowa cepa, prawie żadnej elektroniki i bardzo wytrzymałe silniki a do tego spalanie na poziomie 4 litrów w trasie przy dobrej kondycji silnika. Trudno dziś trafić silnik który ma przejechane mniej niż 300tyś. ale te silniki spokojnie dożywają kilkukrotnego takiego przebiegu. Jeśli nie jesteś demonem szybkości to z pewnością docenisz ten silnik za bezawaryjność i malutkie spalanie     |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WojtekBear [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  08:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam wątpliwość taką, bo pamiętam jak mojemu Wujkowi, który miał Sierrę 2.3D poszło koło pasowe i za cholere nie mógł znaleźć. Nowe kosztowało 1600 zł  Więc się zastanawiam jakie niespodzianki taka Fiesta może mi zgotować hehe. 
 A tak swoją drogą mieliście takie sytuacje, że Wam Fiesta stanęła gdzieś w trasie daleko od domu i musieliście brać lawete? Tego się obawiam po 23 letnim aucie
  Chociaż facet dbał o mechanike. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | generalnie o ile silnik ma kompresję to jest coś warty . Inaczej to faktycznie drogi i trudny problem .Ja się modrowałem jakiś czas temu z 1.6D i osobiście w życiu już bym go nie kupił , tylko bene + LPG . Silnik jest głośny i nie ma kultury pracy . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  09:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, ale to już bardziej przekonania osobiste, ogólnie to powiem tak, ładny diesel rozgrzany lepiej chodzi niż silniki konstrukcji ohv typu 1.1 czy 1.3...taka jest prawda, a i jeśli chodzi o użytek to też są dużo przyjemniejsze - przebiegi większe kręcą, mniej spalają... |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nico   
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 24 Lip 2007
 Posty: 31
 Skąd: net
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  09:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam 1.6D. I żaden inny. Problem  w Fordach w dieslu jest uruchomienie zimą. Jeżeli będzie mała kompresja to mogą być problemu. Poza tym bezawaryjny oprócz małych wycieków oleju. Jeżeli coś się popsuje w silniku to części do tych roczników raczej nie kupisz chyba że cały silnik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | części kupisz wszystkie od panewek po pierścieni i tłoki . Fakt że tanie nie są ale są dostępne w polsce od ręki . Tak samo jak i zawory które robi polska firma AMP Paradowscy . Co nie zmienia mojej opinii o tym silniku . Ciężka stara konstrukcja . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WojtekBear [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zatem kupując go chyba powinienem założyć że nic się w nim nie popsuje inaczej to kupując tą Fieste za 800 zł musze sie liczyc z tym, że nagle mi padnie i czeka mnie wymiana silnika albo droga naprawa tak? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  15:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | WojtekBear napisał/a: |  	  | kupując tą Fieste za 800 zł | 
 to czego ty jeszcze chcesz?
  kupujesz auto w cenie dobrych spodni koszulkui polo i jakichś butów   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rkalitka   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`78
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Roman
 Wiek: 39
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 1615
 Skąd: Perkowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2009,  15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeździłem na tym silniku, przez wielu jest uważany dużo lepszy niż później montowany 1.8D. Ogólnie silnik 1.6D nigdy mnie nie zawiódł na trasie i nie robiłem nic poza zmianami płynów i filtrów. problemy miałem tylko zimą ponieważ nie była dostateczna kompresja silnika co jest dość częstą przypadłością tych silników, wtedy lepiej kupić dobry akumulator, stawiać w cium cium auto jeśli to możliwe, założyć grzałkę w silniku i "przejeździć" zimę. Chyba, że ma być jak ta lala to na początek nowe pierścinie przegląd głowicy - 800zł może starczy u bardzo zaprzyjaźnionego mechanika. (efekt nie zawsze jest i trzeba dalej zrobić szlif, nowe tłoki itp..) Ogólnie ja byłem zadowolony z silnika i rzczywiści malo pali - średnie 4.5 - 5l na 100km jak najbardziej spodziewane
   |  
				| _________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WojtekBear [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2009,  10:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jakie dajecie szanse, że po zakupie tego auta za jakiś czas wszystko się zepsuje i będę musiał bulić wielkie pieniądze? Sam Rkalita napisał, że przegląd głowicy i takie tam to 800 zł. 
 Auto wygląda na zadbane pod względem mechaniki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2009,  18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak nie ma podpuchy i auto nie robiło problemów to długo pojeździsz (no chyba że będziesz miał pecha - ale tego nigdy nie przewidzisz) jak auto było podszykowane pod sprzedaż to problemu się szybko zaczną. Ja się dziś zorientowałem że ktoś wsypał do układu chłodzenia "uszczelniacz"... i teraz pytanie czy było to tydzień przed sprzedażą i mnie zaraz zacznie cieknąć, czy też 3 lata temu i są szanse że będzie trzymać. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2009,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | WojtekBear, kompresje sprawdź - ona o silniku prawdę powie! |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WojtekBear [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2009,  22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy kompresje sprawdzają na przeglądzie? 
 Z tego co wiem podobno w zimie gościowi auto paliło bez problemów. Apropo podszykowania pod sprzedaż to właśnie auto w ogóle nie jest pod tym względem zadbane.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2009,  14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | jedź do byle jakiego mechanika, za dyszkę czy dwie Ci sprawdzi   |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | august64 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2009,  17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem taką fiestkę i bardzo polecam, spalanie tak jak piszą koledzy ogólnie auto nie do zajechania a wierz mi nie oszczędzałem jej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cHoLao [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | lejesz i jedziesz  filtry olej paski na czas i tylko radosc w oczach ile na pelnym baku jedziesz  jezdze duzo po swiecie fiescina i nie oddalabym 1.6 100km/h i spalanie na transie ma mniejsze odemnie   szalu nie robi no ale mi sie podoba
   xr2:D/iesel/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2009,  22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zwolenników jak i przeciwników będzie masa. Tak samo jak przy innych silnikach. Prawad jest taka że w tak starym aucie NIGDY nie wiesz co się może wydarzyć. Osobiście uważam że po ponad 20 letnim aucie masz prawo spodziewać się wszystkiego - od bezawaryjnej pracy przez lata po spływ tłoków po 15min. Nikt nie jest wstanie ci powiedzieć czy zapewnić czy będzie ok czy nie... |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |